اخرین قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 6 دی

اخرین قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 6 دی
کدخبر : 1820

قیمت فلز زرد که در روز پنج شنبه به بالاترین رقم از ۴ نوامبر تاکنون یعنی ۱۵۱۲ دلار و ۳۰ سنت رسیده بود در روز جمعه با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۵۰۹ دلار و ۵۶ سنت رسید.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال خوش بینی ایجاد شده نسبت به توافق تجاری آمریکا و چین که موجب افزایش اشتها نسبت به حضور در بازارهای پرریسک شده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت اما همچنان در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی بیش از 4 ماه گذشته باقی ماند.

 

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1509 دلار و 56 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل به بالاترین رقم از 4 نوامبر تاکنون یعنی 1512 دلار و 30 سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به رقم 1514 دلار و 40 سنت رسید.

 

در این هفته قیمت طلا در مسیر ثبت جهش 2 درصدی قرار دارد که بیشترین رشد قیمت هفتگی از اوایل ماه اوت تاکنون است.

 

به دنبال انتشار خبرهای مثبت از روابط تجاری آمریکا و چین ارزش سهام در بازارهای آسیایی به بالاترین رقم های 18 ماه گذشته رسیده است. وزارت بازرگانی چین دیروز اعلام کرد پکن و واشنگتن همچنان در حال تکمیل فرآیندهای ضروری هستند و در عین حال ارتباط نزدیک خود را برای امضای توافق حفظ کرده اند.

 

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به دلیل جنگ تعرفه ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان حدود 18 درصد رشد داشته است.

 

روز جمعه آمارها نشان داد که میزان سوددهی شرکت های صنعتی چین در ماه نوامبر 5.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. در عین حال دیروز اعلام شد که میزان ادعاهای بیکاری در آمریکا در هفته گذشته کاهش داشته است. این آمارهای مثبت از وضعیت اقتصادی آمریکا و چین تاثیری منفی بر قیمت طلا داشته است.

 

با این وجود، اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرده که میزان دارایی هایش با 0.4 درصد رشد از 888.86 تن در روز سه شنبه به 892.37 تن در روز پنجشنبه رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه