مرور بازار طلا و سکه امروز چهارشنبه 18 فروردین

کدخبر : 18391

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

 

 قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خوش بینی به احیای اقتصادی سریع که تقاضا برای خرید دارایی امن را ضعیف کرد، با کاهش روبرو شد.

 

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۸ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته در ۱۷۴۳ دلار بسته شد.

 

 

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار جهانی شرکت اکسی کورپ، طلا پس از انتشار سلسله آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که احیای اقتصادی سریع این کشور را نشان داد، با اندکی سودگیری و کاهش قیمت روبرو شد. با این حال ملایم شدن بازده اوراق قرضه از وضعیتی حکایت دارد که در آن بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای حمایت از احیای اقتصادی، سیاست‌های پولی را تسهیلی نگه می دارند و این موضوع دست‌کم در میان مدت از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

 

قیمت طلا روز سه‌شنبه به ۱۷۴۵ دلار و ۱۵ سنت جهش پیدا کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۵ مارس بود. بازده اوراق خزانه آمریکا نزول کرده و دلار در برابر ارزهای رقیب به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته عقب‌نشینی کرده بود.

 

طبق جدیدترین آمار اقتصادی، مشاغل جدید آمریکا در فوریه بالاترین میزان رشد را در دو سال اخیر داشت و استخدام با تقویت تقاضای داخلی در بحبوحه پیشرفت واکسیناسیون کووید ۱۹ و کمک اقتصادی دولت، شتاب گرفت.

 

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود از نرخ رشد اقتصاد جهانی را بالا برد و انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ به میزان شش درصد رشد کند.

 

بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای “اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۲۹.۰۴ تن رسید.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۵ دلار و شش سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶۷۴ دلار و ۳۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۱۲۴۲ دلار و ۱۳ سنت رسید.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۶۵۴ دلار و ۳۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۲۰۷ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۹، با ۲۴۹ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۴۶۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۴۶۷ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۹۸۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۱۸ فروردین ساعت ۱۹، با ۹۸ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸،۷۸۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۷۸۵ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۲۱۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۴۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۵۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۶۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه