قیمت طلا و سکه شنبه 28 فروردین + جزئیات

قیمت طلا و سکه شنبه 28 فروردین + جزئیات
کدخبر : 18713

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز کاری بازار طلا ۱۰میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ چقدر بود؟

 قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۶ فروردین با ۷,۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۵ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

 

 بهای اونس طلا در معاملات روز گذشته تحت تاثیر عقب ماندن قدرت دلار، افزایش یافت. همچنین افت بازده اوراق خزانه آمریکا باعث شد که طلای جهانی در نزدیک بالاترین نرخ یک‌ماهه خود قرار بگیرد و با رشد بیش از ۶/ ۰درصد (در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران) به قیمت ۱۷۷۹ دلار دست یابد؛ در‌حالی‌که این رقم پنج‌شنبه شب  ۱۷۶۵دلار بود. در این بین سرمایه‌گذاران منتظر انتشار گزارش خرده‌فروشی بودند و مشاغل آمریکا به خرید طلا به‌عنوان سرمایه‌ای امن رو آورده‌اند.

 

در‌حالی‌که نگرانی از اثرات تورمی بسته‌های اقتصادی و نرخ بسیار پایین بهره در جهان سبب تقویت قیمت طلا شده، روز پنج‌شنبه پس از آنکه آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه به اجرا گذاشت، سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به پایین‌ترین رقم یک ماه گذشته رسید. انتظار می‌رود در بلندمدت فشارهای تورمی حاصل از اقدامات محرک مالی از قیمت طلا حمایت کند.

 

 

نوسان هفتگی سکه

نوسانات افزایشی سکه در هفته گذشته ادامه یافت؛ اما تحرکات مثبت معامله‌گران به قدری نبود که بتواند بازده هفتگی سکه را مثبت کند. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در آخرین روز کاری بازار طلا ۱۰میلیون و ۶۷۰ هزارتومان معامله شد که در مقایسه با قیمت روز کاری قبل ۱۰۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد.

 

به‌طور کلی دادوستد‌ها به‌دلیل کمبود تقاضا در بازار کاهش پیدا کرده است. حباب سکه در ابتدای هفته روند کاهشی داشت و در روزهای پایانی هفته با افزایش همراه شد که علت آن تقاضایی بود که برای سکه طرح جدید وجود داشت. به این ترتیب حباب سکه طرح جدید به ۴۰۰هزار تومان رسید. ثبات نسبی دلار در بازار‌های کشور و افزایش چشم‌گیر اونس طلا در بازار جهانی روز پنج‌شنبه، از قیمت روبه‌افزایش سکه حکایت دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه