استلار بخریم ؟

استلار بخریم ؟
کدخبر : 18759

بازار ارزهای دیجیتال این روزها مورد استقبال عموم افراد جامعه قرار گرفته است و یکی از دلایل این استقبال می‌تواند وضعیت نامناسب بازار سرمایه باشد. اما کدام ارزرمزها برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

 

گرچه بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد، اما نمی‌توان به هر ارز دیجیتالی اطمینان کرد، زیرا هستند ارزهای دیجیتالی که صرفا جهت کلاهبرداری ایجاد شده‌اند. پس لازم است که قبل از سرمایه‌گذاری حتما چرایی وجود ارزهای دیجیتال مختلف را بررسی و بعد اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم.

 

حسین مریدسادات، کارشناس و مدرس بازارهای مالی در یادداشتی در رابطه با ارز استلار برای تجارت‌نیوز نوشت: براساس وبسایت رسمی استلار، این ارز یک شبکه منبع‌باز برای ارزهای دیجیتال و پرداخت‌ها است. به گفته این وبسایت، استلار امکان ایجاد ارسال و خرید و فروش دیجیتالی تقریبا تمامی ارزهای جهان همچون دلار، پزو و ارزهای دیجیتال نظیر بیت‌کوین را فراهم کرده است.

 

شبکه استلار به گونه‌ای طراحی شده تا تمام سیستم‌های اقتصادی دنیا با یکدیگر روی یک شبکه یکتا تعامل کنند. بنیان‌گذار این شبکه جد مک‌کالب است اما این شبکه تحت مالکیت این فرد نیست و سیستم نرم‌افزاری آن روی یک شبکه  باز و غیرمتمرکز بنا شده و روزانه میلیون‌ها تراکنش را مدیریت می‌کند. همچون بیت‌کوین و اتریوم، استلار برای همگام‌سازی شبکه بر بستر بلاک‌چین تکیه می‌کند. با این تفاوت که کاربر نهایی امکان دسترسی به پول فیزیکی را دارد.

 

برخلاف شبکه بیت‌کوین که تنها برای خرید و فروش بیت‌کوین است شبکه استلار یک شبکه غیرمتمرکز برای تجارت هر نوع پول و در مسیری شفاف است. شبکه استلار داری یک ارز دیجیتال اختصاصی به نام لومن است. به غیر از این، استلار حق و مالکیتی نسبت به هیچ ارز خاصی ندارد. این شبکه مشخصا طراحی شده تا با رفع اشکالات پول سنتی آن را مفیدتر و قابل دسترس‌تر سازد. شبکه استلار برای کاربر نهایی مزیت سرعت و کارایی بالا را دارد. اما این شبکه برای سازندگان ارز دیجیتال بستری باز را فراهم کرده است.

 

کارکرد استلار

استلار در پایین‌ترین سطح سیستمی برای ردیابی مالکیت حساب است. برای دستیابی به این هدف، استلار همچون حسابداران از یک دفتر کل حساب می‌کند. نحوه انجام این کار شبکه‌ای از رایانه‌های مستقل است که هریک کار دیگری را بررسی و نظارت می‌کند. استلار از یک قدرت مرکزی برخوردار نیست و همین امر موجب می‌شود تا امکان تحریف اطلاعات موجود و یا توقف شبکه وجود نداشته باشد. اطلاعات دفتر کل این شبکه هر پنج ثانیه به روزرسانی می‌شود. در این شبکه یک الگوریتم منحصر به فرد به نام پروتکل اجماع ستاره‌ای (SCP) همه اطلاعات و تبادلات را همگام می‌سازد. مزیت این الگوریتم به سایر الگوریتم‌های همگام‌ساز، امکان تنظیم سرعت بالا و مصرف انرژی بسیار بهینه است.

 

برای هر حساب کاربری در دفتر اطلاعات کل شبکه استلار حجم ارزش ذخیره شده و عملیات انجام شده یا در حال انجام روی این ذخیره است. هر پنج ثانیه این اطلاعات به روزرسانی شده و در تمام شبکه استلار توزیع می‌گردد. در این شبکه پروسه انجام عملیات‌های فروش خرید و یا انتقال همزمان و همگام با پردازش بوده و به این صورت است که رایانه های پردازشگر در شبکه استلار نقش نقاط یا گره‌های ارتباطی  را دارند که اطلاعات را بررسی و تایید کرده و عملیات را انجام می‌دهند. همزمان این رایانه‌ها بر کارکرد یکدیگر نظارت دارند. از مزایای شبکه استلار آسانی ساخت و استفاده از ارزهای گوناگون در این شبکه است.

 

چشم‌انداز پیش روی استلار

استلار آمده تا آینده‌ای را برای تمام مردم رقم بزند تا بتوانند روزانه به آسانی و با سرعت بالا به هر مقصد دلخواه انتقال پول را انجام دهند. بنیاد شبکه استلار باور دارد که می‌تواند تنها قدرت حقیقی ارز دیجیتال را در زمانی که ارزش مالی می‌تواند به صورت نامحدود در سراسر دنیا جریان یابد آزاد کند. این سرعت بالا، آسانی و شفافیت، هدف استلار و مقصد استلار است. همچنین انکرها شبکه استلار را به سازوکار بانکداری سنتی متصل می‌کنند تا تمام ارزهای دنیا روی یک پلتفرم یکپارچه در تبادل با یکدیگر باشند.

 

لومن  (XLM)

شبکه استلار ارز دیجیتال اختصاصی خود با نام لومن را دارد. برخلاف سایر توکن‌ها در سایر شبکه‌های ارز دیجیتال این توکن نه بصورت استخراج که در ابتدای ساخت شبکه ساخته شد. در سال ۲۰۱۵ صد میلیارد لومن ساخته شده و طراحی آن به این صورت بود که در حدود هر ۵ سال ۱ درصد به تعداد آن افزوده شود. اما در سال ۲۰۱۹ مصوب شد تا این روند کنسل شود و تعداد این توکن در مجموع به ۵۰ میلیارد تقلیل پیدا کرد و از این تعداد نیز ۲۰ میلیارد آن تاکنون در بازار عرضه شده است.

 

اما اگر بخواهیم از نظر تکنیکال و نموداری به بررسی این ارز دیجیتال بپردازیم استلار پس از یک حرکت بلندمدت در کانال رنج  ۳۴ الی ۴۶ سنت توانست سقف کانال رنج خود را با یک حجم قدرتمند رد کند  و به سقف تاریخی حدود ۷۰ سنت برسد، که پس از آن وارد فاز اصلاحی شده و در حال حاضر در تایم فریم ۴ ساعته در کف کانال صعودی روی محدوده ۶۰ سنت قرار دارد.

 

دو سناریو را می توان برای استلار در نظر گرفت، آغاز روند صعودی از کف کانال با اهداف میانه کانال ۷۰ سنت که سقف تاریخی قبلی استلار است و یک ناحیه مقاومت معتبر به حساب می‌آید و اگر موفق به شکست این ناحیه شود سقف کانال صعودی حدود ۸۰ سنت است. در سناریوی دوم اگر استلار به ناحیه حمایت معتبر کف کانال صعودی واکنش نشان ندهد و کماکان در فاز اصلاحی حرکت کند می‌تواند تا سقف کانال رنج که حدود ۴۶ سنت است به اصلاح خود ادامه دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه