رپرتاژ اگهی /

انواع صرافی خرید ارز دیجیتال و کارمزد دریافتی آن‌ها

انواع صرافی خرید ارز دیجیتال و کارمزد دریافتی آن‌ها
کدخبر : 18797

مهم‌ترین نگرانی هنگام خرید و فروش تتر یا سایر ارزهای رمزپایه در بازار خرید ارز دیجیتال، ایمنی و امنیت آن‌ها است. این که آیا شما قصد خرید و نگهداری طولانی مدت را دارید یا می‌خواهید مرتباً تجارت و معامله کنید، چه فاکتورهایی برای شما اولویت دارد، تا چه حد به حفظ حریم خصوصی اهمیت می‌دهید، یا سادگی و راحتی در صرافی خرید ارز دیجیتال موردنظر خود را می‌خواهید.

 سرما‌یه‌گذاری یا تجارت در بازار خرید ارز دیجیتال مثل خرید تتر یا ارزهای رمزپایه دیگر می‌تواند در ابتدا آسان به نظر نرسد. غالباً ممکن است افراد اخباری درباره میزان ریسک بالا و از دست دادن پول را شنیده باشند که ناشی از عدم تحقیق و بررسی اولیه توسط این افراد بوده است. اگرچه این درست است که در این راه ممکن است سواستفاده‌هایی توسط افراد سودجو اتفاق افتاده باشد، اما سرمایه‌گذاری و تجارت مطمئن در بازار خرید ارز دیجیتال هرگز به اندازه امروز ساده نبوده است.

 

 

هنگامی که تصمیم به شروع تجارت و خرید ارز دیجیتال گرفتید، بسیار مهم است که از ذخیره‌سازی ایمن ارزهای خود نیز اطمینان حاصل کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش‌های ذخیره ارزهای دیجیتال را در این مقاله مطالعه کنید.

 

انواع صرافی‌های رمزنگاری - صرافی خرید ارز دیجیتال

 

انواع صرافی‌های رمزنگاری - صرافی خرید ارز دیجیتال

برای انتخاب بهترین نوع مبادله برای انجام معاملات خود، درک کامل انواع صرافی‌ها مهم است.

 

صرافی متمرکز خرید ارز دیجیتال

اولین و متداول‌ترین نوع از صرافی‌ خرید ارز دیجیتال و فروش آن، صرافی متمرکز است. صرافی‌های مشهوری که در این گروه قرار می‌گیرند، شامل Coinbase ، Binance ، Kraken و Gemini هستند. این صرافی‌ها شرکت‌های خصوصی هستند که بسترهایی را برای تجارت و خرید ارز دیجیتال ارائه می‌دهند. صرافی‌های غیرمتمرکز نیاز به انجام KYC، شناسایی و مراحل احراز هویت دارند که این فاکتور باعث افزایش ضریب امنیت معامله بین طرفین می‌شود.

 

صرافی غیرمتمرکز

صرافی غیرمتمرکز نقطه کنترل مرکزی ندارد. می‌توانید آن را به عنوان یک سرور تصور کنید، با این تفاوت که هر رایانه درون سرور، در سراسر جهان پخش شده است. هر رایانه‌ای که یک قسمت از آن سرور را تشکیل می‌دهد، توسط شخصی کنترل می‌شود. اگر یکی از این رایانه‌ها خاموش شود‌، تأثیری روی کل شبکه ندارد زیرا تعداد زیادی رایانه دیگر وجود دارند که به کار شبکه ادامه می‌دهند.

به دلیل این تمرکز زدایی، این نوع صرافی‌ها نمی‌توانند تابع نهادی نظارتی باشند زیرا شخص یا گروه خاصی سیستم را اجرا نمی‌کند. این بدان معناست که کسانی که در این سیستم عامل معامله می‌کنند، لازم نیست مراحل احراز هویت خود را انجام دهند.

 

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

 

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین معیارهای افراد برای انتخاب صرافی موردنظر آن‌ها، مقدار کارمزدی است بابت برداشت، واریز و انتقال ارزهای دیجیتال لازم است پرداخت کنند. مسلماً هرچه این کارمزد کمتر باشد، انجام معاملات خرید و فروش به‌صرفه‌تر است.

به عبارتی، هرچه ریسک برگشت هزینه از طریق یک واسطه پرداخت بیشتر باشد، کارمزد نیز بیشتر خواهد بود. بیشتر مبادلات ارزهای دیجیتال، کارمزد معامله دارند که برای هر سفارش خرید و فروش انجام شده در صرافی اعمال می‌شود. نرخ کارمزد نیز گاهی به حجم معاملات بستگی دارد.

 

کارمزد بلاک چین

کارمزد بلاک چین، درواقع کارمزد معامله خرید ارز دیجیتال یا فروش آن است که هنگام انجام معاملات توسط شبکه از کاربران کسر می‌شود. این کارمزد برای پردازش معاملات در شبکه بلاک چین دریافت می‌شود.

کارمزد بلاک چین یکی از اصلی‌ترین ابزارهایی است که برای سرعت بخشیدن به معاملات ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود که به دلیل ازدحام زیاد در شبکه بلاک چین ممکن است اغلب کند باشد. هرچه کارمزد بلاک چین کمتر باشد، این امکان وجود دارد که اولویت معامله شما در شبکه بلاک چین کاهش یابد.

کارمزد معامله به ماینرهایی که مسئولیت اجرای بلاک چین را دارند، می‌رود. درواقع ماینری که بلوک دارای یک معامله خرید ارز دیجیتال یا فروش آن را تأیید کند، کارمزد دریافت می‌کند.

اما مقدار کارمزد می‌تواند بر اساس تعداد معاملات فروش یا خرید ارز دیجیتال در حال انجام و تعداد محدود توکن در یک زنجیره تغییر کند.

 

مقدار کارمزد دریافتی صرافی‌ها

 

مقدار کارمزد دریافتی صرافی‌ها

مقدار کارمزدی دریافتی توسط صرافی‌ها متغیر و متفاوت است. برخی از صرافی‌ها ممکن کارمزد دریافت، واریز و انتقال را از کاربران خود کسر کنند. صرافی تترلند، اولین صرافی تخصصی تتر در ایران است که با فراهم کردن بستری امن، امکان خرید و فروش تتر را با کارمزد صفر برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی تترلند، هیچ‌کدام از کارمزدهای واریز، برداشت و انتقال را از مشتریان خود دریافت نمی‌کند. لازم به ذکر است کارمزد انتقال (بسته به نوع تتر انتخابی شما، تتر ERC20  و OMNI) فقط توسط شبکه دریافت می‌شود که برای همه معاملات رمزنگاری درون زنجیره‌ای اعمال می‌شود و صرافی تترلند ذی‌نفع آن نیست.

پیشنهاد تترلند به کاربران خود استفاده از تتر TRC20  است چرا که فی انتقال آن صفر است و شما متحمل کارمزدی نخواهید شد.

 

جمع بندی

در این مقاله از تترلند سعی کردیم شما را با انواع صرافی‌ها، از جمله صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و همچنین کارمزد دریافتی توسط بلاک چین آشنا کنیم.

اگر قصد خرید تتر و فروش تتر بدون پرداخت کارمزد را دارد، وب‌سایت و اپلیکیشن تترلند با رابط کاربری آسان و امنیت بالا در اختیار شما است.

 

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه