سقوط باورنکردنی قیمت طلا در بازار + جزئیات

سقوط باورنکردنی قیمت طلا در بازار + جزئیات
کدخبر : 18800

قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۸ هزار تومان کاهش به یک میلیون تومان رسید. نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران می‌گوید: در طول یک سال گذشته حباب سکه به پایین‌ترین حد خود رسیده است. احتمالا فردا هم طلا و سکه ارزان می‌شود اما قیمت سکه به زیر ۹ میلیون تومان نمی‌رسد.

قیمت طلا امروز در بازار یک میلیون تومان شد. کاهش قیمتی که سه عامل در بروز آن موثر بود، یکی روند مذاکرات ایران و آمریکا، دوم کاهش قیمت دلار و سوم کاهش قیمت جهانی طلا.

 

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: قیمت دلار نسبت به نخستین روز هفته هزار تومان ارزان و با قیمت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. تاثیر کاهش قیمت دلار بیشتر از تغییرات انس جهانی طلا بوده و همین مسئله باعث واکنش طلا در بازار ایران شد.

 

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: حباب سکه روند کاهشی گرفته و حباب سکه طرح جدید به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. پیش‌بینی می‌شود طلا و سکه فردا هم ارزان شود اما قیمت سکه کاهش چشمگیر ندارد.

 

برخی تحلیلگران می‌گویند علت کاهش قیمت دلار و طلا مربوط به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری است. در حالی که نایب رئیس اتحادیه طلا معتقد است کاهش قابل توجه قیمت طلا ارتباطی به انتخابات ریاست جمهوری ندارد. بلکه مسائل خارجی همچون رفع تحریم‌ها و اخبار سیاسی مربوط به مذاکرات تاثیر بیشتری در تداوم کاهش قیمت طلا داشته است.

 

سکه چقدر ارزان شد؟

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با ۲۸ هزار تومان کاهش به یک میلیون تومان رسید. سکه طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه طرح جدید با ۳۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۲۵ هزار تومان معامله شد.

 

نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

 

روز یک‌شنبه نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «در سه ماه گذشته قیمت سکه به ثبات رسیده و با شرایط موجود قیمت سکه به کمتر از ۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد.» پیش‌بینی که با کاهش قیمت دلار محقق شد و قیمت سکه طرح قدیم به قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه