پیش بینی قیمت طلا چهارشنبه یک اردیبهشت

پیش بینی قیمت طلا چهارشنبه یک اردیبهشت
کدخبر : 18805

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز در ادامه روند نزولی خود به رقم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افت کرد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۳۱ فروردین با ۲۳,۸۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۴۲ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز در ادامه روند نزولی خود به رقم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افت کرد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

 

محمد کشتی آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفت: تداوم کاهش قیمت‌ها به اخبار سیاسی در سطح جهان مربوط می‌شود. چنانچه مذاکرات موفق آمیز باشد، کاهش قیمت طلا ادامه‌دار است.

 

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: سکه در آخرین روز فروردین‌ماه به محدوده ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ریخت و حدود ۲۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. افت روز آخر موجب شد که بازدهی فلز گرانبهای داخلی در فروردین‌ماه به منفی ۵/ ۸ درصد برسد.

 

 

به گفته فعالان، سکه حباب مثبتی داشته است که با تغییرجهت بازار به مرور در حال تخلیه است و همین عامل نیز موجب شد که فلز گرانبهای داخلی افت بیشتری را نسبت به دلار تجربه کند.

 

در کنار این روند بهای اونس طلا در ماه‌های اخیر چندان صعودی نبوده است و این مساله نیز در افزایش فروش‌های سکه‌بازان اثر داشت. در صورتی که اونس طلا به بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری برود، قدرت افزایشی‌ها در بازار سکه قوت خواهد گرفت.

 

با این حال، سکه در صورتی که با ادامه افت دلار موجب شود،‌ محدوده ۱۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد و با کف‌های جدیدی رو‌به‌رو خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه