زمان خرید و فروش رمز ارز ها مشخص شد + جزئیات

زمان خرید و فروش رمز ارز ها مشخص شد + جزئیات
کدخبر : 18809

فعالیت در بازار رمزارزها استراتژی‌های متفاوتی دارد اما کسانی که نگاه بلندمدت به بازار کریپتوکارنسی ندارند کی ارز دیجیتال بخرند و کی بفروشند؟

 بازار ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از فعالان این بازار روی موج‌های صعودی برخی از ارزها سوار شوند و بازدهی کسب کنند. اما سوال اینجاست که در استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت کجا و چه ارزی بخریم و کجا بفروشیم؟

 

حسین مریدسادات، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی گفت: در حالت کلی بازار کریپتوکارنسی سه روند دارد: روند صعودی، نزولی و رنج.

 

فعالان این بازار معتقدند، بر اساس استراتژی نوسان‌گیری در روند نزولی باید تماشاگر بازار بود و در روند صعودی باید اقدام به خرید و فروش کرد.

 
 
 

کجا بخریم؟

این کارشناس در رابطه با اینکه کی ارز دیجیتال بخریم گفت: ما فقط در بازاری که روند صعودی دارد اقدام به خرید و فروش می‌کنیم و زمانی بازار روندی صعودی دارد که بیت‌کوین حرکتی رو به بالا دارد، چون حدود ۵۰ درصد از بازار رمزارزها در اختیار بیت‌کوین است و روند بسیاری از ارزها به این ارز بستگی دارد. پس وقتی بیت‌کوین روندی صعودی دارد ما باید ارز مورد نظر خود را در کف حمایتی بخریم و در سقف مقاومتی بفروشیم.

 

مرید سادات گفت: حالا سوال اینجاست که کف حمایتی یک ارز کجاست؟ کف حمایتی ارز جایی است که کل بازار به این نتیجه برسد که این ارز از این محدوده بیشتر ریزش نمی‌کند و محدوده مقاومتی جایی است که بازار به این نتیجه برسد که رشد این ارز بیشتر از این محدوده منطقی نیست.

 

این کارشناس در رابطه با حد ضرر گفت: اما موضوع مهم در خرید و فروش یک ارز در نظر گرفتن حد ضرر است. اگر به هر دلیل ارز مورد نظر شما به محدوده مقاومتی خود نرسید و روندی نزولی پیدا کرد باید حد ضرر تعیین کنید تا ضرر زیادی نکنید. اصولا حد ضرر یک واحد پایین‌تر از محدوده حمایتی تایین می‌شود.

 

 

کجا بفروشیم؟

این کارشناس در رابطه با این موضوع که ارز مورد نظر را در چه قیمتی بفروشیم؟ گفت: ارز مورد نظر شما بعد از رسیدن به محدوده حمایتی خود روندی صعودی خود را شروع می‌کند و هدف‌گذاری شما برای فروش این ارز باید محدوده مقاومتی قبلی باشد. کم‌ریسک‌ترین استراتژی برای فروش ارز دیجیتال فروش ارز مورد نظر بعد از رسیدن به محدوده مقاومتی قبلی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه