رپرتاژ اگهی /

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟

بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال چه زمانی است؟
کدخبر : 19062

امروزه، یکی از داغ‌ترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال است.

به گزارش زومیت , امروزه، یکی از داغ‌ترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری بازار ارزهای دیجیتال است. در‌حال‌حاضر، خریدوفروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و... دیگر مانند گذشته پیچیده نیست و می‌توان در هر نقطه‌ای از جهان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به معامله آن‌ها پرداخت. البته باید توجه کرد که این بازار بسیار پرریسک است و باید اطلاعات مناسبی از نوسان‌های آن کسب کرد تا بتوان به سود درخورتوجهی دست یافت. با شناخت بهترین زمان خرید ارز، می‌توان معاملات سودمند‌تری در بازار ارز تجربه کرد. اگر می‌خواهید با بهترین زمان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال آشنا شوید، تا پایان با ما همراه باشید.

 

بازار ارزهای دیجیتال نوسان زیادی دارد و دقیقا مانند شمشیر دولبه‌ای است که می‌تواند یک‌شبه افراد را ثروتمند یا ورشکست کند. همان‌طورکه می‌دانید، تمامی سرمایه‌گذاران این بازار مالی دانش اقتصادی و تخصصی ندارند. درواقع، اکثر این افراد خودآموخته هستند و طبق آموخته‌های اقتصادی سنتی‌شان پیش می‌روند. درمقابل، اقتصاد‌دانان با دانش و تجربه‌‌شان براساس عواملی بازار و روند رشد صعودی یا نزولی قیمت ارزها را تحلیل می‌کنند. استراتژی‌های متعددی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها و خرید به‌موقع ارز، تا حدودی از خطر نوسان‌های بازار دور ماند. درادامه، به برخی از این استراتژی‌ها اشاره می‌کنیم.

 

روش متوسط هزینه دلاری DCA

از این تکنیک سرمایه‌گذاری برای خرید اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال می‌توان استفاده کرد. روش متوسط هزینه دلاری ازطریق سرمایه‌گذاری مقدار مشخصی دارایی براساس برنامه زمانی مشخصی قصد دارد تأثیر نوسان‌های بازار را کاهش دهد. به‌عنوان مثال، اگر سرمایه‌گذاری با استفاده از این روش بخواهد هر ۱۴ روز یک بار ۱۰۰ دلار بیت کوین بخرد، در‌صورت نزولی‌بودن بازار، مقدار بیت کوین بیشتری می‌تواند بخرد. درمقابل، اگر بازار صعودی باشد، تعداد کمتری با ۱۰۰ دلار می‌تواند بخرد؛ در‌نتیجه با صعودی‌شدن بازار سود بیشتری کسب خواهد کرد و ریسک و ضرری کمتری دارد. با این روش، می‌توان بدون دغدغه طی بازه زمانی معینی مقدار مشخصی سرمایه‌گذاری کرد.

 

روش متوسط ارزش دلاری DVA

این روش نیز امروزه طرفداران بسیاری دارد و سرمایه‌گذاران از آن برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در روش متوسط ارزش دلاری هنگامی‌که قیمت ارز مدنظر نزولی است، فرد مقدار بیشتری از حالت عادی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اما موقع صعودی‌بودن قیمت‌ها، سرمایه کمتری برای خرید ارز صرف می‌کند.

 

بهترین روز برای خرید ارز دیجیتال

اگر بازار مالی مدنظر برای سرمایه‌گذاری بازار بورس باشد، تنها زمان‌های محدودی از روز و هفته را می‌توان برای این کار صرف کرد؛ اما در بازار ارزهای دیجیتال محدودیت زمانی وجود ندارد و با اتصال به اینترنت در هر ساعتی از شبانه‌روز، می‌توان بیت کوین، اتریوم و... خریدوفروش کرد. بررسی بازار و تحلیل‌های اقتصاددانان و کارشناسان بازار نشان می‌دهد که بهترین روزهای هفته برای خرید بیت کوین یکشنبه و دوشنبه هستند؛ زیرا در این روزها بیت کوین در کمترین قیمت خود در طول هفته است و می‌توان با سرمایه‌ای مشخص میزان بیت کوین بیشتری خرید و سود بیشتری کسب کرد.

 

 

ss

 

سه تئوری برای خرید ارز دیجیتال در بهترین زمان ممکن

سه تئوری که در‌ادامه معرفی می‌کنیم، براساس تحقیقات بهترین تئوری‌ها برای خرید ارز دیجیتال در مناسب‌ترین زمان ممکن هستند.

 

تئوری اول

در کشورهای خارجی که شنبه و یکشنبه آخرین روزهای هفته است، میزان تقاضا برای خرید بیت کوین و ارزهای دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. این موضوع باعث می‌شود صبح دوشنبه بازار ارز دیجیتال با کاهش قیمت بیت کوین مواجه شود که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؛ اما اگر سرمایه‌گذاران قصد داشته باشند ارز دیجیتال را بفروشند، بهتر است روزهای جمعه و صبح شنبه را انتخاب کنند که میزان قیمت ارز به بیشترین حد ممکن می‌رسد.

 

تئوری دوم

این تئوری از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که در روزهای شنبه و یکشنبه برای خرید بیت کوین اقدام کنند؛ اما نهایی‌کردن خرید را در ساعات اولیه روز دوشنبه انجام دهند؛ زیرا در روز دوشنبه حجم معاملات افزایش چشمگیری می‌یابد و موجب می‌شود قیمت بیت کوین در هفته به‌مرور بیشتر شود.

 

تئوری سوم

سرمایه‌گذارانی که در بازار ارزهای دیجیتال حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، معمولا از خرید بیت کوین در نخستین روزهای ماه می‌پرهیزند که حقوق کارمندان واریز می‌شود؛ زیرا در این بازه زمانی مردم پول بیشتری دارند و افراد زیادی برای خرید بیت کوین اقدام می‌کنند. در‌نتیجه، تقاضا برای خرید بیشتر و موجب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

 

 

bndf

 

خرید ارز دیجیتال در زمان افت قیمت

این روش نیز یکی از روش‌های قدیمی و رایج خرید ارز است که سرمایه‌گذاران از آن استفاده می‌کنند. روش خرید در هنگام افت قیمت می‌گوید اگر می‌خواهید در بازار ارز به سود درخورتوجهی دست یابید، زمانی‌که همه در حال فروش هستند، به‌دلیل شرایط بازار باید به میزانی خرید کنید که سرمایه دردسترس دارید و صبر کنید تا میزان تقاضا برای خرید افزایش یابد و در آن موقع با قیمت بیشتری بفروشید.

در اینجا، این موضوع مطرح می‌شود: چگونه می‌توان متوجه شد ارزی به کمترین ارزش خود رسیده و دیگر قیمتش کاهش نخواهد یافت؟ هیچ تحلیل و روشی وجود ندارد که بتوان ازطریق آن به پاسخ قطعی این پرسش دست یافت؛ اما به‌طور‌کلی هنگامی‌که روند بازار مدتی نزولی است و قیمت‌ها افت کرده‌اند، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید کم‌کم ارز است. در‌واقع، در این مدت نباید یکجا برای خرید ارز اقدام کرد و در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت مثلا هر هفته باید مقداری ارز خرید؛ زیرا اگر باز‌هم در بازار کاهش قیمت رخ دهد؛ چون از میانگین قیمت شما کمتر شده است، همچنان می‌توانید به سود دست یابید و نگرانی ضرر و زیان نباشید.

 

شناخت بازار رمزارزها

برای خرید تتر و ارزهای دیجیتال دیگر در بهترین زمان ممکن نیاز است که بازار رمزارزها را به‌خوبی بشناسید. به‌طورکلی، بهتر است حتی قبل از ورود و سرمایه‌گذاری در بازار ارز، دانشتان را درباره آن افزایش دهید تا بتوانید سرمایه‌تان را چندین برابر کنید. بازار ارزهای دیجیتال بسیار حساس و پرریسک است و بعضی از اشتباه‌های حتی کوچک سرمایه‌گذاران می‌تواند موجب شود بخش اعظمی از سرمایه‌شان را در چند ثانیه از دست دهند و نابود شوند؛ سرمایه‌ای که با تلاش فراوان به‌دست آورده‌اند. از‌این‌رو، نیاز است که سرمایه‌گذار حتما اطلاعات مناسبی از بازار رمزارزها داشته باشد تا بتواند به‌خوبی در آن خریدوفروش کند و کمتر در معرض نوسان‌های بازار قرار بگیرد.

 

بررسی دقیق چرخه‌های قیمتی ارز دیجیتال

رصد دقیق چرخه‌ها و گردش بازار ارز دیجیتال نیز به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند بهترین زمان خرید بیت کوین را راحت‌تر تشخیص دهند. ارز دیجیتالی مانند بیت کوین، یکی از اولین ارزهای معرفی‌شده را در نظر بگیرید. بیش از ۱۰ سال است که از عرضه بیت کوین می‌گذرد. قطعا در این بازه زمانی چندین ساله، تحقیقات و تحلیل‌های بسیاری درباره چرخه قیمتی آن انجام شده است که با مطالعه و بررسی آن‌ها می‌توان به درک صحیح‌تری از رفتار بازار و بهترین زمان خرید ارز دست یافت. البته به‌یاد بسپارید هیچ‌گاه نمی‌توان دقیقا کاهش یا افزایش قیمت هریک از ارزهای دیجیتال در آینده را تعیین کرد؛ زیرا عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند شرایط این بازار مالی را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ اما به‌طورکلی، بررسی چرخه قیمت بازار رمزارزها خیلی می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند و اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره رفتار بازار دراختیارشان قرار دهد.

 

سخن پایانی

درپایان می‌توان گفت پیش‌بینی بهترین زمان خرید ارز دیجیتال کار آسانی نیست و به تجربه و دانش کافی در این زمینه نیاز دارد. علاوه‌بر‌این، نوسان‌های بازار اجازه نمی‌دهند که کاهش یا افزایش قیمت‌ها براساس محاسبات پیش روند. به‌عبارت‌دیگر، تنها زمانی امکان پیش‌بینی روند قیمتی بازار وجود دارد که میزان نوسان‌ها به کمترین مقدار خود برسد؛ اما با استفاده از روش‌ها و استراتژی‌های ذکرشده می‌توان تا حدودی مناسب‌ترین زمان برای خرید تتر و سایر ارزهای دیجیتال را تشخیص داد و سرمایه‌گذاری کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه