دلار به کانال ۲۳ هزارتومانی باز می‌گردد؟

دلار به کانال ۲۳ هزارتومانی باز می‌گردد؟
کدخبر : 20616

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز، پیش بینی می‌کند از روز یکشنبه با نزول تب‌وتاب انتخابات قیمت رو به کاهش برود و دوباره وارد کانال ۲۳ هزارتومانی شود.

 به گزارش رصداقتصادی : معامله گرانی که باور دارند،‌ دلار بعد از انتخابات در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت، در هفته جاری مقداری از خریدهای خود را افزایش دادند. برخی از تحلیل گران رشد معنادار دلار در روزهای پایانی هفته را نیز حاصل فعالیت همین دسته از معامله گران می‌دانند.

 

با این حال، شمار دیگری از تحلیل‌گران همچنان اعتقاد دارند، بازار به روند احتیاطی و آرام پیش از انتخابات ادامه خواهد داد. به باور این گروه تا زمانی که مذاکرات هسته‌ای در جریان است و امید به لغو تحریم‌ها وجود دارد،‌ خریداران بزرگ وارد بازار نخواهند شد.

 

کامبیز افسری، فعال و کارشناس بازار ارز، نیز گفتگو عنوان می‌کند که افزایش خریدها در روهای مانده به انتخابات امری طبیعی است.

 

او می‌افزاید: هفته گذشته هر چه به تاریخ انتخابات نزدیک‌تر شدیم، تحت تاثیر یک فضای هیجانی خریداران هم بیشتر شدند. روز پنج‌شنبه بود و کاری هم از دست بازارساز بر نمی‌آمد در نتیجه قیمت تا ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

 

افسری پیش بینی می‌کند که احتمالا این هفته هم هیجاناتی وجود داشته باشد و بازار با نرخی شبیه به قیمتی که بازار با آن بسته شد، آغاز شود. او ادامه می‌دهد: پیش‌بینی من این است که از روز یکشنبه با نزول تب‌وتاب انتخابات قیمت رو به کاهش برود و دوباره وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شود.

 
 
 

کدام رئیس جمهور مسیر نرخ دلار را تغییر می‌دهد؟

این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا جناح رئیس جمهور منتخب می‌تواند روی نگرش معامله‌گران به جریان مذاکرات وین تاثیرگذار باشد؟

 

می‌گوید: معرفی شدن رئیس جمهور جدید و جناح او ممکن است تاثیر هیجانی داشته باشد اما تقریبا همه بر این متفق‌القول هستند که مذاکره و تلاش برای حذف تحریم‌ها هدف حاکمیت است نه دولت. ضمن این که تمام کاندیداهای انتخابات هم در جریان مناظرات خود نسبت به ادامه مذاکرات سیگنال مثبت دادند. حتی آقای رئیسی که پیش‌بینی می‌شود شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات داشته باشد هم گفته بود بازگشت به برجام دولتی قوی می‌خواهد. این یعنی تلاش برای به ثمر نشستن مذاکرات احتمالا در برنامه تمام کاندیداها قرار دارد.

 

او درباره وضعیت فعلی مذاکرات وین نیز خوشبین است و گمان می‌کند آخرین سیگنال‌های رسیده از اخبار این مذاکرات مثبت است.

 

افسری در این باره می‌گوید: از چند ماه پیش هم قابل پیش‌بینی بود که بعید است آمریکا با دولتی که روزهای پایانی‌اش است، مذاکره کند و نتیجه بگیرد. عراقچی هم روز گذشته در لفافه خبر داد که طرف‌های مذاکره منتظر نتیجه انتخابات هستند با این که هر دولتی از هر جناحی که سر کار باشد احتمالا در پی ادامه مذاکره برای لغو تحریم‌ها خواهد بود.

 

به اعتقاد این کارشناس اقتصاد بین الملل در حال حاضر به گونه‌است که احتمال رفع تحریم‌های ایران  در آن بالاست، او توضیح می‍دهد: اجلاسی که در انگلستان برگزار شد نشان داد اولین استراتژی آن‌ها این است که از نفوذ چین در دنیا جلوگیری کنند بنابراین احتمالا تلاش می‌کنند تا ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای به سمت چین برود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه