رپرتاژ اگهی

چگونه بدون دلار و تتر ارز دیجیتال بخریم؟

چگونه بدون دلار و تتر ارز دیجیتال بخریم؟
کدخبر : 22989

خرید ارز دیجیتال بدون دلار و تتر، دغدغه بیشتر ایرانی‌هایی است که قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارند. باتوجه‌به شرایط و محدودیت‌هایی که پیش روی ایرانیان قرار دارد، ورود به بازار رمز ارزها نیز با مشکلات و سختی‌هایی همراه شده است. یکی از این مشکلات عدم تطابق ارز رایج ایران با صرافی‌های معتبر دنیاست.

معمولا صرافی‌های خارجی و بین‌المللی به‌ازای خرید شیبا یا هر ارز دیجیتال دیگری دلار یا تتر دریافت می‌کنند. این موضوع باعث شده تا هم‌وطنان ایرانی با محدودیت‌هایی از بابت تهیه تتر و دلار روبرو شده و گاهی قید ورود به این بازار هیجان‌انگیز را بزنند. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا با راهکارهایی که می‌توان به این محدودیت غلبه کرد آشنا شده و پاسخ کاملی برای این دغدغه داشته باشیم.

تتر چیست؟

پیش از بررسی خرید ارز دیجیتال بدون استفاده از تتر بهتر است تا با این ارز دیجیتال آشنا شویم. تتر (Tether) که با نماد اختصاری USDT نشان داده می‌شود، شکلی از دارایی دیجیتال است که با پشتوانه دلار آمریکا ایجاد شده است. تتر یک استیبل کوین بوده و ارزشی ثابت دارد. استیبل کوین‌ها یا ارزهای باثبات، پشتوانه‌های کالا و دارایی‌های دیگر را دارند، قیمت استیبل کوین‌ها باتوجه‌به ارزش پشتوانه خود تغییر می‌کنند و تحت تاثیر نوسانات بازار رمز ارز قرار نمی‌گیرند. در مورد تتر نیز این قاعده وجود دارد و ارزش آن همواره مساوی با ارزش دلار آمریکاست و نوسان بسیار کم‌تری نسبت به دیگر رمز ارزها دارد.

البته استیبل کوین‌های دیگری هم وجود دارند که از پشتوانه دلار برخوردارند، ولی در حال حاضر USDT یا تتر، باارزش‌ترین و امن‌ترین Stable Coin بازار است. این ارز دیجیتال همواره جزء ۵ ارز بانفوذ بازار ارز دیجیتال بوده و حجم مبادلات روزانه آن به بیش از ۸۶ میلیارد دلار می‌رسد.

مثل حالت فیزیکی و کاغذی دلار که شما به مکانی برای نگه‌داری آن احتیاج دارید، برای نگه‌داری تتر نیز به کیف پول‌هایی احتیاج دارید که دارایی خود را در آن ذخیره و نگه‌داری کنید. اکثر والت‌های ارز دیجیتال از تتر نیز پشتیبانی می‌کنند، اما از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet) و کوینومی (Coinomi) اشاره کرد.

ارز

راهکارهای خرید ارز دیجیتال بدون دلار و تتر

حالا که با مفهوم تتر آشنا شدیم و دانستیم که دسترسی به آن برای کاربران ایرانی کمی سخت است، باید راهکاری داشته‌باشیم که با وجود این محدودیت همچنان از پتانسیل بالای بازار ارز دیجیتال بهره ببریم. در ادامه با این راهکارها آشنا خواهیم شد.

استفاده از صرافی ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی جایگزین مناسبی برای صرافی‌های خارجی هستند. با استفاده از این صرافی‌ها می‌توانید به بازار ارز دیجیتال دسترسی داشته و به‌آسانی در آن اقدام به خرید و فروش کنید. مزیت استفاده از صرافی‌های ایرانی آن است که برای خرید و فروش ارز دیجیتال مانند خرید بایننس کوین، نیازی به تتر نداشته و می‌توانید با واحد رسمی پول ایران یعنی ریال نیز اقدام به معامله رمز ارزها کنید.

از طرفی بسیاری از صرافی‌های خارجی و معتبر بین‌المللی اجازه ورود به کاربران ایرانی نداده و دسترسی آن‌ها را محدود می‌کنند. کاربران ایرانی برای استفاده از این صرافی‌ها باید IP خود را عوض کرده و با IP کشور دیگری اقدام به ثبت‌نام در این سایت‌ها کنند. اگر به هر دلیل و گاهی فقط یکبار سهوا با آی‌پی ایران به صرافی‌های آنلاین خارجی وصل شوید، احتمال بلوکه شدن حساب شما و در نتیجه ازبین‌رفتن سرمایه بسیار بالا می‌رود.

بنابراین استفاده از صرافی‌های ایرانی برای کاربران داخل کشور توجیه منطقی و اقتصادی دارد. با ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی‌های ایرانی می‌توانید با استفاده از کارت‌های بانکی خود و با استفاده از درگاه‌های پرداخت اینترنتی پول نقد را به حساب کاربری خود منتقل کرده و شروع به معامله کنید. اما نکته مهمی که در استفاده از صرافی‌های ایرانی وجود دارد، پیداکردن یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن است تا با خیال آسوده بتوان پول خود را در اختیار آنان قرار دهید.

ارز

صرافی امن تبدیل

صرافی ارز دیجیتال تبدیل یکی از بهترین و امن‌ترین صرافی‌های ایران است. تیم صرافی تبدیل با پشتوانه دانش فنی و تخصص خود توانسته‌اند پلتفرمی امن و مطمئن را جهت فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال برای ایرانیان فراهم کنند. بازارهای تومانی تبدیل، به شما امکان خرید بیت کوین، شیبا، اتریوم، دوج کوین، بایننس کوین و بسیاری ارز دیگر را می‌دهد. با استفاده از صرافی ارز دیجیتال تبدیل علاوه بر خرید ارز دیجیتال با تومان، امکان خرید تتر و حضور در بازار بین‌المللی نیز وجود دارد. تترهای خریداری شده امکان معامله در تبدیل و انتقال به صرافی‌های خارجی را داشته و می‌تواند مبدا مهمی برای ورود به بازار جهانی ارز دیجیتال باشد.

از مزایا و نقاط قوت صرافی امن تبدیل باید به پشتیبانی سریع، پشتیبانی از ۷۰ رمز ارز مختلف و احراز هویت سریع و آسان اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز صرافی تبدیل وجود ابزارهای لازم برای معامله مثل حد ضرر و OCO است. در حال حاضر این ابزارها در کمتر صرافی آنلاین ایرانی وجود داشته و با استفاده از صرافی تبدیل می‌توانید ریسک معاملات خود را با کمک‌گرفتن از این ابزارها پایین بیاورید.

 

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه