رپرتاژ اگهی

افتتاح بازار ارز دیجیتال شیبا اینو در والکس

افتتاح بازار ارز دیجیتال شیبا اینو در والکس
کدخبر : 23303

شیبا اینو (SHIB) این میم کوین پرحاشیه که اخیراً فضای رسانه‌ای دنیای رمزارزها را با خبرهای فراوان خود فتح کرده، در پلتفرم معاملاتی ارز های دیجیتال والکس لیست شد.

 شیبا اینو (SHIB) این میم کوین پرحاشیه که اخیراً فضای رسانه‌ای دنیای رمزارزها را با خبرهای فراوان خود فتح کرده، در پلتفرم معاملاتی ارز های دیجیتال والکس لیست شد. این ارز دیجیتال محبوب که مدتها زیر سایه برادر بزرگتر خود، دوج کوین در حال کسب نام و نشانی برای خود بود، سرانجام توانست توجه اکثر معامله‌گران و فعالان بازار کریپتوکارنسی را به خود جلب کند. در ادامه به معرفی بیشتر این ارز دیجیتال و نحوه خرید آن در صرافی والکس می‌پردازیم.

شیبا اینو چیست؟

شیبا اینو یا به اختصار شیبا، نام نژاد یک سگ ژاپنی است. این سگ دقیقاً همان سگی است که در لوگوی دوج کوین ممکن است توجه شما را جلب کرده باشد. شیبا در کشور ژاپن به سگی شکاری، پرانرژی و همدمی وفادار، معروف است که با حالت گوش‌های عمودی خود چهره‌ای جذاب را به خود گرفته است. این محبوبیت شیبا باعث شده تا از تصویر آن برای ساختن  میم (meme) یا طنزهای اینترنتی در فضای مجازی استفاده شود. اما جذابیت شیبا به همینجا ختم نمی‌شود و این سگ دوست داشتنی توانسته به یکی از حوزه‌های مهم این روزها، یعنی کریپتوکارنسی ورود کند.

امروزه علاوه بر دوج کوین و شیبا، ارزهای دیگری هم بر مبنای شوخی یا میم‌های اینترنتی متولد شده‌اند که اصطلاحاً به تمامی آنها «میم کوین» گفته می‌شود.

معرفی توکن شیبا اینو (SHIB)

شیبا اینو در آگوست ۲۰۲۰ توسط شخصی ناشناس به نام مستعار «ریوشی» با هدف سرگرمی و با هزینه‌ی صفر دلار روانه‌ی بازار شد. هدف ریوشی از ساخت این توکن، بررسی رفتار یک ارز دیجیتال فاقد تبلیغ و پشتوانه‌ی مالی در جامعه‌ای غیرمتمرکز بود. این ارز دیجیتال که در صرافی‌ها با نام SHIB معامله می‌شود، توکنی بر مبنای استاندارد ERC20 اتریوم است و  بر بستر این شبکه فعالیت می‌کند. بنابراین شیبا دارای یک بلاکچین اختصاصی نیست. توسعه‌دهندگان شیبا دلیل این کار را تمرکززدایی بالای اتریوم و ویژگی‌های نوآورانه این شبکه بیان کردند. آنها همچنین شیبا را رقیب جدی دوج کوین نامیدند و از اصطلاح «قاتل دوج کوین» برای آن استفاده می‌کنند. بر همین اساس جامعه شیبا هم معتقد است ارزش بازار این ارز در آینده به راحتی دوج کوین را پشت سر خواهد گذاشت و شیبا در جایگاه نخست میم‌کوین‌های بازار قرار می‌گیرد.

تفاوت شیبا با دوج کوین:

  • دوج کوین دارای بلاکچین اختصاصی خود است اما شیبا بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند.
  • دوج کوین یک کوین است ولی شیبا یک توکن است.
  • دوج کوین با فرآیند استخراج (ماینینگ) تولید می‌شود ولی شیبا اینگونه نیست و از ابتدا تمام توکن‌های آن در شبکه قرار دارند.
  • تعداد دوج کوین بی‌نهایت است ولی شیبا دارای محدودیت عرضه یک کوادریلیون (15^10) توکن است.
  • کارکرد دوج کوین عموماً استفاده در پرداخت‌های خُرد است، درصورتی که شیبا علاوه بر آن، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز شیبا سواپ (ShibaSwap) هم است. (2)

تاثیر ویتالیک بوترین بر ارز شیبا اینو

ریوشی خالق شیبا، در زمان شروع فعالیت این ارز، نیمی از توکن‌های در گردش SHIB را به کیف پول ویتالیک بوترین ارسال کرد. بوترین طی یک اقدام سخاوتمندانه و در راستای حمایت از جامعه شیبا، حدود 90 درصد از توکن‌های دریافتی خود را که در آن زمان معادل 6.7 میلیون دلار بود، سوزاند.

«تصمیم گرفتم 90 درصد از توکن‌های کیف پول خود را بسوزانم و 10 درصد باقی مانده را به صندوق امداد COVID-19 در هندوستان و اقدامات خیرخواهانه اختصاص دهم»

(ویتالیک بوترین)

این توکن سوزی ویتالیک بوترین موجب کاهش 40 درصدی عرضه شیبا اینو شد و تاثیر به‌سزایی در تمرکززدایی، کاهش تورم و افزایش بهای این ارز داشت.

رشد خیره‌کننده قیمت شیبا

شیبا که در زمان راه‌اندازی خود توکنی ناشناخته در بستر اتریوم محسوب می‌شد، برای اولین بار با قیمت تقریبی صفر دلار در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ عرضه شد. اما سال 2021 را باید سال میم‌کوین‌ها نامید، به طوری که شیبا از ابتدای این سال تا به امروز، با افزایشی یک میلیون برابری (!)، یکی از درخشان‌ترین عملکردها را در تاریخ بازار رمزارزها به جای گذاشته است. به زمان ساده، این یعنی اگر شما در ابتدای سال 2021 تنها یک دلار شیبا خریده بودید، اکنون ارزش دارایی شما معادل 1 میلیون دلار بود!

در حال حاضر شیبا اینو با قیمت 0.000064 دلار و ارزش بازار بیش از 34 میلیارد دلار در جایگاه دهمین ارز باارزش مارکت قرار دارد و رقابتی تنگاتنگ را با دوج کوین در پیش گرفته است.

خرید شیبا در والکس

با رشد چشمگیر قیمت شیبا، روند پذیرش این ارز در صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مختلف سراسر دنیا سرعت گرفت. خوشبختانه در ایران هم کاربران می‌توانند با ثبت نام در بازار ارزهای دیجیتال والکس، اقدام به خرید شیبا کنند. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد صرافی والکس می‌توان به سادگی و سرعت پاسخگوی بالا به درخواست کاربران اشاره کرد. ضمن این که والکس امکان معامله در سه پایه بازار مختلف (ریال، تتر، بیت کوین) را برای معامله ارزهای دیجیتال فراهم کرده است. به لطف این ویژگی، کاربران قادرند با کارمزدی کمتر، اقدام به معامله شیبا با سایر ارزها کنند.

برای خرید شیبا در والکس کافیست ابتدا مراحل ثبت نام و عضویت در این صرافی را انجام دهید:

در والکس یک حساب کاربری بسازید؛  مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید. بعد از تکمیل مراحل ثبت نام باید کیف پول ریالی خود را شارژ کنید و وارد بازار معاملات شیبا اینو در والکس شوید.

در پایان باید یادآوری کنیم که بازار کریپتوکارنسی بسیار پرنوسان بوده و شما همیشه پیش از سرمایه‌گذاری خود، بهتر است اطلاعات لازم در خصوص هر ارز و نحوه معامله آن را کسب کنید. از این رو صرافی والکس به عنوان یک پلتفرم معتبر و قدیمی ایرانی، سعی دارد بستری ایده‌آل را برای معاملات رمزارزها و ارایه محتوای آموزشی به کاربران خود ارایه دهد.

 

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه