رپرتاژ اگهی

آشنایی با بازار فارکس و بایدها و نبایدهای معامله در آن

آشنایی با بازار فارکس و بایدها و نبایدهای معامله در آن
کدخبر : 25443

بایدها و نبایدها در فارکس چیست؟ برای رسیدن به موفقیت در بازار فارکس ملزم به رعایت چه نکاتی هستیم؟

 به نقل از سایت آموزشی بورس، بازار فارکس بازار خرید و فروش جفت ارزها است که معاملات در آن به شکل دوطرفه امکان پذیر است. به دلیل حجم بالای معاملات و نقد شوندگی بالا، این بازار از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

روش های زیادی همچون بازار اسپات یا لحظه ای، بازار آتی، معاملات CFD و ... در فارکس برای معامله کردن وجود دارد که شما می توانید با شناخت انواع معاملات در بازار فارکس مناسب ترین آن را برای خود انتخاب کرده و به معامله گری بپردازید. برای کسب سود در فارکس باید مواردی را در نظر بگیریم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

فارکس

برای موفق شدن در معامله گری باید چه کارهایی انجام دهیم

ورود به دنیای فارکس بسیار آسان است. افراد زیادی همه ساله به این بازار وارد می شوند ولی آیا همه آن ها به سود دست پیدا می کنند؟ در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که شما بایست در بازار فارکس رعایت کنید تا به سوددهی مستمر دست یابید.

1-آموزش ببینید

مسیر دست یابی به موفقیت را با آموزش ورود به بازار فارکس شروع کنید و با همه نکات مربوط به تحلیل تکنیکال و بنیادی آشنا شوید.

این تحلیل ها به شما در پیدا کردن بهترین نقاط ورود به معامله و خروج از آن کمک می کنند. تنها با یک تحلیل درست است که شما قادر خواهید بود زودتر از بقیه روند بازار را تشخیص دهید و در بهترین نقاط، وارد معامله شده و با کسب سود از آن خارج شوید.

2-تمرین کنید

از آن جایی که آموزش بدون تمرین تاثیر لازم را ندارد، باید همین حالا دست به کار شده و با استفاده از مطالبی که یاد گرفته اید به تمرین کردن بپردازید. شما می توانید یک حساب معاملاتی دمو باز کرده و با جریان لایو بازار و بدون ریسک کردن روی سرمایه خودتان شروع به تمرین کردن کنید.

3-حد ضرر تعیین کنید

همیشه به یاد داشته باشید که تعیین حد ضرر یکی از ویژگی های معامله گران حرفه ای است. آن ها ضرر را به عنوان بخشی از ماهیت بازار می پذیرند ولی مقداری که برای این ضرر تعیین می کنند بسیار کم است. آن ها نگران ضررهای کوچک نیستند چون می دانند که در معاملات بعدی سودهای بیشتری به دست می آورند که ضررهای اندک در آن ها دیده نمی شود.

4-با پول کم شروع کنید

برای شروع همیشه با سرمایه اندک به معامله کردن بپردازید و تنها زمانی که به قدرت تحلیل گری خود اطمینان پیدا کردید سرمایه خود را ، البته به تدریج زیاد کنید.

5-از یک ضریب اهرمی مناسب استفاده کنید

یکی از دلایل جذابیت فارکس داشتن ضریب اهرمی یا لوریج است به طوری که می توانید با یک سرمایه کم، سود بیشتری به دست بیاورید. بهتر است لوریج را طوری انتخاب کنید که در صورت ضرر کردن دچار مشکل نشوید.

فارکس

برای موفق شدن در معامله گری از چه کارهایی باید اجتناب کنیم

نکاتی در بازار فارکس وجود دارد که شما نباید به هیچ وجه آن ها را انجام دهید. بسیاری از معامله گران بدون در نظر گرفتن این مطالب ساده، معامله می کنند و با شکست رو به رو می شوند. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

معامله نکردن در زمان انتشار اخبار خاص

 زمانی که یک خبر اقتصادی مهم منتشر می شود، بازار دچار نوسان شدیدی می شود و احتمال تغییر زیاد قیمت در این روزها زیاد است. هر چند که بهترین نقطه ورود را از نظر تحلیل تکنیکال به دست آورده باشید در روزهای انتشار اخبار خاص معامله نکنید چون پیش بینی قیمت در این مواقع بسیار دشوار خواهد شد.  

اگر پشت سر هم ضرر می کنید برای مدتی معامله نکنید

اگر در چندین معامله پشت سر هم دچار ضرر شده اید باید دست از معامله کردن بردارید و سعی در برطرف کردن مشکلی که در برنامه معاملاتی تان وجود دارد بکنید.

تا زمانی که استراتژی معاملاتی خود را تغییر نداده اید و سودده بودن آن را با یک حساب دمو امتحان نکرده اید، دست به انجام معاملات با پول واقعی خود نزنید.

بدون برنامه معامله نکنید

یاد گرفتن تحلیل تکنیکال و بنیادی بدون داشتن یک استراتژی معاملاتی به موفق شدن شما در بازار فارکس منجر نخواهد شد. پیش از شروع معاملات، یک برنامه معاملاتی بر اساس روحیات و توانایی های شخصی خود بنویسید و از سودده بودن آن مطمئن شوید. سعی کنید همیشه به قوانین برنامه معاملاتی خود پایبند باشید.

ریسک بیشتر از یک درصد از سرمایه، ممنوع!

ریسک بیشتر به معنای به دست آوردن سود بیشتر نیست. بسیاری از معامله گران حرفه ای تنها یک درصد از کل سرمایه خود را در هر معامله ریسک می کنند.

این مقدار شاید در نگاه اول کم به نظر برسد ولی اگر قصد دارید در این بازار به مدت طولانی به معامله کردن بپردازید ریسک یک درصد، کاملا منطقی است. تنها میزان ریسک کم در برابر سود زیاد است که در طولانی مدت به موفقیت شما می انجامد.

سخن آخر

در این مقاله به نکاتی که معامله گران حرفه ای خود را به رعایت کردن آن ها ملزم می کنند، پرداختیم.

به اهمیت آموزش و تمرین پیش از شروع معاملات پرداختیم. به اهمیت تعیین حد ضرر در بازار فارکس اشاره کردیم.

در مورد لوریج و نحوه استفاده منطقی از آن توضیح دادیم و در ادامه به نکاتی پرداختیم که نباید در معاملات انجام دهید.

گفتیم که معامله گران حرفه ای در زمان انتشار اخبار مهم اقتصادی معامله نمی کنند. تاکید کردیم که بدون برنامه معاملاتی مشخص معامله نکنیم.

از ضررهای پشت سر هم و اینکه آنها خود نشانه ای برای ایجاد تغییر در استراتژی معاملاتی هستند صحبت به میان آمد و در آخر به این نکته مهم اشاره کردیم که بیشتر از یک درصد سرمایه تان را در هر معامله ریسک نکنید. اگر در کنار آموزش و تمرین قوانین مدیریت سرمایه را رعایت کنید، قادر هستید به راحتی در بازار فارکس به کسب ثروت بپردازید.

در پایان اگر به سرمایه گذاری در بازارهای مالی مانند بورس و فارکس علاقه مند هستید می توانید به وب سایت آموزش بورس مراجعه کرده و از مقالات تخصصی و آموزش های رایگان آن بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه