رپرتاژ اگهی

تتر، مهم ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجتال

تتر، مهم ترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجتال
کدخبر : 25826

در دنیای کریپتوکارنسی‌ها ارزهای دیجیتال بسیاری وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها تتر است. این رمزارز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است و تفاوت‌هایی با سایر ارزهای دیجیتال دارد.

تتر با نماد USDT در بازار ارزهای دیجیتال مورد معامله قرار می‌گیرد و باتوجه‌به ثبات قیمتی که دارد از آن به‌عنوان استیبل کوین و یا سکه پایدار نیز یاد می‌کنند. ازاین‌رو کاربران با خرید تتر می‌توانند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند.

 تتر چیست؟

پیش از آنکه به بررسی خریدوفروش رمزارز تتر بپردازیم بهتر است درمورد خود تتر صحبت کنیم. تتر یا Theter یک ارز دیجیتال بلاک‌چین محور است که در سال 2015 به بازار رمزارزها راه یافت. در ابتدا تتر real coin نام داشت؛ اما بعدها به تتر تغییر نام پیدا کرد. تتر در برابر نوسانات احتمالی که در دنیای رمزارزها وجود دارد به‌خوبی می‌تواند ارزش خود را حفظ کند به همین دلیل در دسته ارزهای دیجیتال Stable coin قرار می‌گیرد.

اما شاید این سؤال در ذهن شما شکل بگیرد که چه عاملی موجب حفظ ارزش تتر شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت پشتیبانی فیات‌هایی مانند یورو و دلار از تتر موجب شده که این رمزارز از نوسانات قیمتی در امان باشد. لازم است که اشاره کنیم ارزش هر تتر معادل یک دلار آمریکا و دارای قابلیت نقدشوندگی بالایی است، به همین دلیل از نظر امنیت نیز در سطح بالایی قرار دارد.

تتر چه کاربردهایی دارد؟

خرید و فروش تتر سهم قابل‌توجهی از معاملات دنیای ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده  و این ارز دیجیتال دارای کاربردها و مزایای بسیاری است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین کاربردهای تتر اشاره می‌کنیم.

  • با تتر می‌توانید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرریسک‌ترین بازارهای مالی در جهان است و می‌تواند اتفاقات مختلفی رخ داده و سرمایه خود را به طور کامل از دست دهید یا اینکه یک‌شبه سود قابل‌توجهی کسب کنید. زیرا این بازار کاملاً تحت‌تأثیر وقایع مختلفی که در جهان رخ می‌دهد، است. اما با خرید تتر و تبدیل رمزارز در شرایط نامناسب می‌توانید همچنان ارزش سرمایه خود را حفظ کنید.

  • انتقال سریع و بدون محدودیت پول

همان‌طور که می‌دانید تبدیل رمزارزها به یکدیگر و انتقال پول با چالش‌ها و دردسرهای زیادی همراه بوده و قوانین خاصی دارد. اما تتر نقاط ضعف سایر رمز ارزها را ندارد و می‌توانید بدون هیچ‌گونه محدودیت مکانی، زمانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انتقال آن بپردازید و یا به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنید. همچنین کارمزدی که برای تراکنش‌های تتر دریافت می‌شود خیلی کمتر از دیگر رمزارزها و روش‌ها است.

  • عدم نیاز به سیستم بانکی

در بازار ارزهای دیجیتال معاملاتی که با پول فیات صورت می‌گیرد باید از طریق سیستم‌های بانکی تراکنش‌های آن‌ها به ثبت برسد. فرایند ثبت و دریافت پول از سیستم معمولاً چند روز به طول می‌انجامد؛ اما در معاملاتی که با تتر صورت می‌گیرد چنین مشکلاتی وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن خرید تتر را انجام دهید و در کیف پول خود تترهای دریافتی را ذخیره نمایید. سرعت عمل بالای تراکنش‌های تتر موجب شده که این رمزارز در میان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ طرف‌داران بسیاری داشته باشد.

 

مزایا و کاربردهای تتر

معتبرترین کیف پول‌ها برای نگهداری تتر

برای ترید نمودن تتر و شرکت در معاملات آن کاربران نیاز به فضایی برای نگهداری تترهای خود دارند. ازاین‌رو کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مختلفی نیز برای تتر طراحی و تولید شده است که در این میان برخی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. از بهترین نمونه‌های کیف پول تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول Trezor

این کیف پول که تنها نسخه دسکتاپ آن تولید شده از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری و با امنیت بالا تتر است.

  • کیف پول لجر

کیف پول لجر از امن‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری رمزارز تتر هستند که از نوع سخت‌افزاری‌ بوده و شبکه اتریوم از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. لجر در دو نوع x وs  طراحی شده که نوع x را می‌توان بر روی گوشی‌های هوشمند نصب نمود.

j,;k

  • کیف پول Exodus

از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری تتر می‌توان به اگزودوس اشاره نمود که بر روی شبکه ERC-20 ارائه شده است. کیف پول اگزودوس برای افرادی که به‌تازگی وارد دنیای رمزارزها شده‌اند می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

  • My Ether Wallet

این کیف پول از جمله کیف پول‌های تحت وب است که پشتیبانی آن تنها به شبکه اتریوم محدود می‌شود.

تتر چه معایبی دارد؟

خرید و فروش رمزارز تتر اگرچه با مزایای بسیاری همراه است؛ اما همانند خیلی از ارز‌های دیجیتال دیگر دارای معایبی نیز است. البته  این معایب در مقایسه با مزایای آن بسیار اندک هستند به‌طوری‌که می‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی نمود. از جمله معایب اتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وابستگی به ارزهای فیات
  • متمرکز بودن
  • مشکلات قانونی موجود برای تتر

خریدوفروش تتر در بهترین صرافی ایران

احتمالاً این سؤال در ذهن شما شکل‌گرفته است که از کجا می‌توانیم تتر بخریم؟ صرافی‌های آنلاین و وب‌سایت‌های معتبری در ایران و سراسر جهان وجود دارد که برای خرید آنی تتر می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. البته باتوجه‌به محدودیت‌های موجود در خصوص خرید تتر برای ایرانیان، کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات برخی از صرافی‌های جهانی استفاده کنند.

از بهترین صرافی‌های در ایران برای خرید و فروش تتر می‌توان به تتربند اشاره نمود که دارای سابقه‌ای طولانی در زمینه عرضه و خریدوفروش انواع ارزهای دیجیتال است. با انتخاب تتربند جهت معاملات تترهای خود، هزینه‌ای بابت کارمزد پرداخت نخواهید کرد، ازاین‌رو می‌توانید تراکنش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری را تجربه کنید. برای شروع فعالیت در تتربند کافی است که همین‌الان در وب‌سایت این مجموعه ثبت‌نام کنید و از مزایای عضویت در آن بهره‌مند شوید.

کلام آخر

ارز دیجیتال تتر از پرکاربردترین رمزارزها محسوب می‌شود و هدف از ارائه آن فراهم نمودن بستری برای برقراری ارتباط میان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات است. همواره ارزش تتر معادل یک دلار آمریکا است. با وجود دغدغه‌های بسیاری که سرمایه‌گذاران در مورد عدم ذخیره مقدار دلار کافی به‌عنوان پشتوانه دارند؛ اما بازهم استفاده از تتر را در معاملات خود ترجیح می‌دهند. در واقع مزایای بسیار رمزارز تتر عامل اصلی این موضوع و محبوبیت آن است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه