رپرتاژ اگهی

اهمیت تحلیل در بازار ارز دیجیتال

اهمیت تحلیل در بازار ارز دیجیتال
کدخبر : 27462

اگر اهل معامله گری و فعالیت اقتصادی به ویژه در بازارهای مالی که بستر فعالیت در آنها در فضای مجازی است مثل بازار بورس یا بازار فارکس باشید، قطعاً تا امروز بارها نام بازار رمز ارزها را شنیده اید و می‌دانید که این بازار چه سودآوری برای کاربران خودش تا به امروز داشته است.

 البته کاملا صحیح است که این بازار برای بسیاری از کاربران خودش توانسته طعم شیرین سودهای کلان را به همراه داشته باشد اما در عین حال افرادی هم بودند که در این بازار ضرر های زیادی متحمل شده اند. عمده دلیل این ضررها به دانش اندک این افراد از بازار رمز ارزها بر می گردد. معمولاً شکست خوردگان بازار ارز دیجیتال به جای این که خودشان به سراغ تحلیل بازار بروند، از نظرات پیج های اینستاگرامی و کانال های تلگرامی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال خودشان کمک می گیرند. اگر این افراد به جای پیروی از دیگران به سراغ فرا گرفتن آموزش ارز دیجیتال می‌رفتند نتایج بهتری برای آنها حاصل می‌شد. یکی از مهم ترین آموزش ها در زمینه بازار رمز ارز و همچنین سایر بازارهای مالی، آشنایی با ابزار تحلیل است که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم.

ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال در بازار ارز دیجیتال

اولین ابزار تحلیل در بازار ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال است. در تحلیل تکنیکال شما روندهای گذشته بازار را بررسی می کنید و بر اساس آن ها آینده بازار را پیش‌بینی می نمایید. در واقع تحلیل تکنیکال در حوزه چارت های قیمتی کاربرد دارد. با استفاده از این تحلیل شما می توانید بهترین نقاط ورود و خروج به بازار را پیدا کنید و پیش بینی کنید که روند قیمت شیب صعودی یا نزولی در پیش خواهد داشت. این تحلیل معمولاً در بازارهای داخلی کشور ما مثل بازار بورس با خطاهای زیادی همراه است اما معمولاً در بازار ارز دیجیتال تحلیل تکنیکال، پیش بینی های دقیق تری برای کاربران به همراه دارد. توجه داشته باشید، شما می‌توانید با مراجعه به آرن کریپتو آموزش های لازم در مورد تحلیل بازار را به خوبی فرا بگیرید.

 

تحلیل فاندامنتال بازار رمز ارزها

یکی دیگر از شیوه‌های تحلیل بازار ارز دیجیتال به تحلیل فاندامنتال معروف است. تحلیل فاندامنتال بیشتر بر پایه اخبار و اطلاعیه های بازار رمز ارز است. البته برخی از شاخص‌های اطلاعاتی هم در غالب این تحلیل به کار می آیند. استفاده از این تحلیل به ویژه در حوزه اخبار به شما کمک می کند تا اتفاقاتی که در مورد هر کدام از ارزهای دیجیتال می‌افتد را تحلیل کنید و پیش‌بینی کنید که اتفاقاتی که در حال حاضر رخ می دهد چه تاثیری در آینده ارزهای دیجیتال خواهد داشت. مثلاً اگر متوجه شوید یکی از ارزهای دیجیتال قصد به روز رسانی شبکه خودش را دارد، می توانید از این فرصت برای خرید ارز دیجیتال و نگهداری آن تا زمان به روز رسانی اقدام کنید. این تحلیل به عنوان یکی از قوی ترین تحلیل ها در تمامی بازارهای مالی شناخته می شود و افرادی که در مورد آن تخصص داشته باشند جزء موفق ترین افراد بازار هستند.

ارز

تحلیل سنتیمنتال

در همه بازارهای مالی، حجم زیادی از سرمایه در اختیار افراد محدودی است که به آنها سرمایه داران بزرگ یا نهنگ های بازار گفته می شود. تصمیمات این افراد تاثیر بسیار زیادی بر روی بازار ارز دیجیتال دارد. در حقیقت ذات بازارهای مالی بر اساس عرضه و تقاضا است و افرادی که حجم زیادی از سرمایه بازار ها را در اختیار داشته باشند، ریتم عرضه و تقاضا را نیز تعیین می کنند. در تحلیل سنتیمنتال شما باید از روانشناسی بازار کمک بگیرید و تحرکات نهنگ های بازار را بررسی کرده و پیش بینی کنید که آنها قصد انجام چه کاری در آینده را دارند. اگر در این زمینه هم تخصص پیدا کنید بخش عظیمی از راه موفقیت در بازار را پیموده اید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت ان ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه