رپرتاژ اگهی

معرفی 5 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری در سال 2022

معرفی 5 تا از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری در سال 2022
کدخبر : 27812

بازار کریپتو سال 2022 را پرنوسان و نزولی آغاز کرد و هنوز هم این روند ادامه دارد. حتی بعضی خبر از رسیدن زمستان بازار کریپتو می‌دهند.

بازار کل ارزهای دیجیتال در این لحظه حدود 1.7 تریلیارد دلار ارزش دارد، اما همین 20 روز پیش بود که ارزش کل این بازار به 2 تریلیارد دلار می‌رسید. در حال حاضر در دنیای کریپتو سرمایه گذاری بلندمدت سودمندترین کار به نظر می‌رسد، اما مهم است که قبل از شروع معاملات، بدانید بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری کدام هستند.

 

از بیت کوین گرفته تا اتریوم و دوج کوین و تتر، هزاران رمز ارز در این حوزه وجود دارند که با تعداد بالای خود، خرید مطمئن را برای تازه‌واردان سخت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه گذاری بلندمدت را معرفی کنیم. اما پیش از آن نگاهی به مزایای دید بلندمدت در بازار رمز ارزها و چگونگی انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری می‌اندازیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

در ادامه به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار خواهیم پرداخت. این مقاله به مرور زمان تکمیل و گزینه‌های بیشتری به آن اضافه می‌شوند. اگر به نظر شما یک کوین یا توکن مهم از این فهرست جا مانده است، با ذکر دلیل، نام آن را در بخش کامنت‌ها درج کنید تا به فهرست بهترین رمز ارزها اضافه شود.

بیت کوین (Bitcoin) | ارز دیجیتال BTC

بیت کوین محبوب‌ترین و قدرتمندترین ارز دیجیتال دنیا است و رتبه اول مارکت کریپتو را در اختیار دارد. در سال 2009 شخص یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) این رمز ارز را ساخت. در مقایسه با ارزهای فیات که حکومت‌ها کنترل‌شان می‌کنند، می‌توان بیت کوین را اولین ارز خصوصی و در عین حال کاملا عمومی معرفی کرد؛ هیچ موسسه مالی یا حکومتی ارزش و عرضه بیت کوین را کنترل نمی‌کند و این باعث می‌شود رمز ارزی کاملا خصوصی باشد، در عین حال کنترل قیمت (با عرضه و تقاضا) و عرضه کل (با استخراج سکه‌های جدید) کاملا توسط کاربران این رمز ارز انجام می‌شود و آن را ارزی عمومی می‌کند.

بیت کوین عرضه ماکزیموم 21 میلیونی دارد که تاکنون فقط 18 میلیون آن استخراج شده است. عرضه محدود این ارز دیجیتال آن را در زمره بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری بلندمدت قرار می‌دهد، چرا که بالاخره روزی عرضه به پایان می‌رسد و تازه آن موقع است که مشخصه‌های ضدتورمی بیت کوین خود را نشان می‌دهند.

اتریوم (Ethereum) | ارز دیجیتال ETH

اتریوم بلاک چینی وسیع و قدرتمند است که در سال 2014 توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) و 7 شخص دیگر ساخته شد. این بلاک چین یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های نرم افزاری غیر متمرکز است که از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز یا همان dApps پشتیبانی می‌کند. دقیقا به لطف همین قابلیت است که اتریوم راه خود را از بیت کوین جدا می‌کند و به عنوان اولین گزینه پس از طلای رمز ارزی آن را معرفی کردیم.

hhjk

قراردادهای هوشمند به کاربران اجازه می‌دهند برنامه‌هایی بنویسند تا در صورت وقوع یک اتفاق، مجموعه‌ای از دستورات اجرا شوند. حال این برنامه‌ها می‌توانند به شکل نرم افزار باشند یا به شکل اسکریپت‌های ساده در حد اسکریپت Hello World. هر چند پلتفرم‌های دیگری هم بعدا این قابلیت را در اختیار کاربران قرار دادند، اما اتریوم به عنوان اولین آن‌ها، هنوز دست بالا را دارد.

کاردانو (Cardano)| ارز دیجیتال ADA

کاردانو ورود نسبتا دیروقتی به حوزه کریپتو داشت، اما جزو اولین پروژه‌هایی بود که از الگوریتم اجماع اثبات سهام حمایت و آن را اجرایی کرد. این الگوریتم به لطف از بین بردن روش‌های رقابتی حل معماهای ریاضی برای استخراج رمز ارز که در امثال بیت کوین و اتریوم استفاده می‌شود، زمان تراکنش‌ها و همچنین انرژی مصرفی و تاثیر استخراج رمز ارز را بر محیط زیست به شدت کاهش می‌دهد و شیوه‌ای سبز محسوب می‌شود.

کاردانو همچنین مثل شبکه اتریوم قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند و در نتیجه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز را دارد، با این تفاوت که به لطف استفاده از الگوریتم اثبات سهام، هزینه اجرای قراردادهای هوشمند و همچنین انجام تراکنش‌های درون شبکه‌ای به کمک ارز دیجیتال بومی این شبکه، برای کاربران بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

سولانا (Solana)| ارز دیجیتال SOL

سولانا اساسا برای ایجاد کاربرد بیشتر در حوزه دیفای طراحی شد تا کاربران بتوانند قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز خود را بسازند. سولانا با ترکیبی خاص و منحصر به فرد از الگوریتم اجماع اثبات سهام و اثبات تاریخ کار می‌کند و به همین خاطر می‌تواند تراکنش‌ها را با سرعتی بسیار بالا و در شرایطی کاملا ایمن به انجام برساند.

مشخصه‌های اصلی سولانا که آن را از رقیب اصلی‌اش، اتریوم، جدا می‌سازد در حقیقت نرخ بالاتر تراکنش‌ها در ثانیه و همچنین مقیاس پذیری بسیار بالاتر آن است. در بلاک چین سولانا قراردادهای هوشمند با زبان برنامه‌نویسی ساده Rust نوشته می‌شوند که این موضوع موجب هر چه محبوب‌تر شدن این پلتفرم در مقایسه با پلتفرم‌های دیگر شده است.

بایننس کوین (Binance Coin)| ارز دیجیتال BNB

بایننس کوین در سال 2017 و در ابتدا به عنوان یک توکن با استاندارد ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم ساخته شد، اما مدتی بعد که صرافی بایننس بلاک چین خودش را راه‌اندازی کرد، بایننس کوین به این شبکه منتقل و توکن بومی آن شد. ضرب کننده اصلی بایننس کوین صرافی بایننس است و به لطف عرضه کل 200 میلیونی‌اش، امید رشد بیشتر آن می‌رود.

کاربرد اولیه بایننس کوین در اوایل عمر چند ساله‌اش، انجام معاملات و ترید و همچنین پرداخت هزینه‌های تراکنش در صرافی بایننس بود، اما این رمز ارز از سال 2017 تاکنون رشدی 377,000 درصدی را تجربه کرده است و با توجه به اینکه در ریزش اخیر بازار، بایننس کوین در مقایسه با بقیه رمز ارزها تا حدودی توانست ارزشش را حفظ کند، بسیاری از سرمایه گذاران به دید یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت به آن نگاه می‌کنند.

رمز ارز بایننس کوین با نماد BNB در بازارهای مالی حضور دارد و در حال حاضر (11 اسفند 1400) با قیمت حدودا 409 دلار معامله می‌شود. برای داشتن قیمت لحظه‌ای و همچنین تحلیل قیمت بهترین ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و اتریوم می‌توانید به صرافی ارزهای دیجیتال اکسچینو (exchaino.com) مراجعه کنید. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولییتی بابت آن ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه