رپرتاژ اگهی

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال

مقایسه صرافی‌های ارز دیجیتال
کدخبر : 27944

با شروع فعالیت در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال، پس از انتخاب یک کیف پول مناسب برای ذخیره و معامله رمز ارزها، انتخاب صرافی آنلاین معتبر و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر صرافی های زیادی برای خرید و فروش رمزارزها، وجود دارند که با یکدیگر در رقابت هستند. شاید سوال خیلی از شما این باشد که صرافی ارز دیجیتال چیست و انواع آن کدام است؟

در این مقاله با مقایسه صرافی‌های رمزارز، نحوه انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال را بیاموزید.

صرافی ارز دیجیتال چیست ؟

صرافی ارز دیجیتال (Exchange)، پلتفرم آنلاینی است، که با آن می‌توان ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و… را خرید و فروش کرده یا به معامله ارزهای دیجیتال پرداخت. صرافی‌های آنلاین به صورت سایت و نرم افزار قابل دسترسی هستند.

نحوه مبادله ارز در صرافی‌های ارز دیجیتال به صورت مبادله ارزهای دیجیتال به یکدیگر (مثل تبدیل اتریوم به بیت کوین)، رمز ارز به ارزهای فیات (مثلا اتریوم به ریال)، ارز فیات به ارز دیجیتال (مثلا تبدیل ریال به بیت کوین) و ارزهای فیات به یکدیگر (تبدیل دلار به یورو) می‌باشد.

uiio

انواع صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی p2p: طرف معامله شما صرافی نیست و این بستر تنها واسطه‌ای بین معامله گران است.

صرافی OTC: شما با خود صرافی معامله می‎کنید.

از طرف دیگر صرافی‎های ارز دیجیتال به دو دسته متمرکز و غیر متمرکز هم تقسیم می‎شوند.

صرافی متمرکز چیست؟

صرافی متمرکز، بستری است که توسط یک نهاد و یا یک شرکت خاص اداره می‌شود. به دلیل جوان بودن بازار ارزهای دیجیتال، متمرکز بودن صرافی‌های رمزارز، تاحدودی امنیت بیشتری را، به خصوص برای تازه واردان به ارمغان می‎آورد. با این حال یکی از ایراداتی که به این دسته از صرافی‎ها گرفته‌می‌شود این است که مدل فعالیت آن‌ها با ماهیت بازار رمزارزها تداخل دارد.

صرافی غیرمتمرکز چیست؟

صرافی غیرمتمرکز نوع دیگری از صرافی ارز دیجیتال است که به احتمال زیاد در سال‌های آینده بخش بزرگی از بازار کریپتوکارنسی را در دست خواهد گرفت. مهم‌ترین چیزی که یک صرافی غیرمتمرکز و متمرکز را از یکدیگر متمایز می‌کند نحوه مدیریت و کنترل رمزارزها است. در این صرافی‌ها با کمک بلاک‌چین و قراردادهای هوشمند ، تبدیل دارایی‌ها به ‌صورت مستقیم از طریق کیف پول شخصی هر‌فرد انجام می‌شود.

این بدان معنی است که کاربر وارد سایت صرافی‌ غیرمتمرکز می‌شود، کیف پول خود را به صرافی متصل می‌کند و مستقیم از داخل کیف پول خود ارز را به یک قرارداد هوشمند ارسال می‌کند تا معامله انجام شود و سپس از همان قرارداد هوشمند ارز جدید خود را دریافت می‌کند.

بهترین راه انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال چیست؟

باتوجه به رتبه بندی صرافی‌های ارز دیجیتال، در این بخش ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال امن و مطمئن و همچنین نحوه انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

امنیت:

میزان امنیت و اعتبار یک صرافیارز دیجیتال از ویژگی های بسیار مهم در انتخاب آن‌ها به شمار می‎رود. زیرا در صورتی که یک صرافی از امنیت یا اعتبار خوبی برخوردار نباشد امکان از دست دادن دارایی دیجیتال کاربران بالا می رود.

بیمه دارایی کاربران:

ارائه جبران خسارات احتمالی وارده به سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال یکی دیگر از ویژگی های مهمی است که کاربران در هنگام انتخاب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید مورد توجه قرار دهند.

میران کارمزد دریافتی توسط صرافی:

میزان کارمزدی که صرافی ها برای ارائه خدمات خود دریافت می کنند بر اساس کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت‌بوده از این رو میزان هزینه کارمزد یکی از نکاتی است که کاربران باید در هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال، به آن دقت‌کنند.

تنوع ارزهای دیجیتال:

صرافی های مختلف دارایی ها و رمز ارز های متفاوتی را با توجه به نوع فعالیت و خدمات ارائه شده خود تحت پوشش قرار می دهند بنابر این لازم است تا کاربران در هنگام انتخاب صرافی به دارایی ها و ارز‌های دیجیتال تحت پوشش آن توجه کامل داشته‌باشد.

uuuuiii

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

ترید انواع رمزارزهای شبکه BSC با کارمزد انتقال 80 سنت، یکی از مزیت‌های پلت فرم معاملاتی موربیت نسبت به همکاران است. پلتفرم موربیت با در دست داشتن فول نود شبکه BSC، تمامی امکانات این بلاکچین را برای کاربران ایرانی به ارمغان آورده‌است و از این رو، می‎تواند یکی از بهترین جایگزین‌ها برای صرافی بایننس باشد.

 

چگونه در موربیت احراز هویت کنم؟

به منظور احراز هویت در پلتفرم معاملاتی موربیت، به سایت morbit.trade مراجعه کرده و پس از وارد کردن اطلاعات ثبت نام، گزینه احراز هویت را انتخاب کنید.

در صورت وجود هرگونه مشکل در این روند با شماره 02191004243 تماس حاصل کنید. 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه