رپرتاژ اگهی

تحلیل اختصاصی بازار با استفاده از دیتای آن‌چین (۱۲ تا ۱۸ اسفند) (میهن بلاکچین)

تحلیل اختصاصی بازار با استفاده از دیتای آن‌چین (۱۲ تا ۱۸ اسفند) (میهن بلاکچین)
کدخبر : 28159

 سلام به علاقه‌مندان تحلیل آن‌چین بازار رمز ارزها

در هفته‌ای که نیکل دویست درصد رشد را به واسطه تحریم‌ها تجربه کرد، بازار ارزهای دیجیتال هفته پرفراز و نشیبی را به خود دید. در ابتدای هفته شدت عدم قطعیت در اوج جنگ روسیه و اوکراین به اوج خود رسید و شاهد سقوط شدید قیمت بودیم اما با مشخص شدن جزییات فرمان اجرایی بایدن در خصوص رمزارزها، بازار تکان مثبتی به خود دید. در ادامه این مطلب با بررسی بازار رمزارزها طی هفته گذشته همراه شما هستیم. با ما همراه باشید.

سلب مسئولیت

گزارش پیش رو، تحلیل اختصاصی میهن بلاکچین بر اساس دیتاهای آن‌چین (روی زنجیره) در هفته گذشته است. اطلاعات و تحلیل‌های این مقاله به هیچ عنوان نباید به عنوان توصیه‌ای برای خرید و فروش یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند. فراموش نکنید که همیشه قبل از سرمایه‌گذاری، خودتان به طور کامل بازار را تحلیل و بررسی کنید.

 

برای تحلیل قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم و به طور کلی تحلیل روند کلی بازار رمز ارزها ابزارهای متنوعی وجود دارد. ما معتقدیم با بررسی مداوم اطلاعات آن‌چین یا درون زنجیره‌ای می‌توان وقایع و اتفاقات این بازار را عمیق‌تر و دقیق‌تر ارزیابی و تحلیل کرد. در همین راستا میهن بلاکچین قصد دارد تا با تمرکز بر اطلاعات و دیتای درون شبکه یا On-Chain، گزارشی از عملکرد بازار را به صورت هفتگی منتشر کند. هدف این گزارش‌های هفتگی، تحلیل رفتار سرمایه‌گذاران، احساسات معامله‌گران و تغییرات صورت گرفته در شبکه بیت کوین و اتریوم است. در این تحلیل‌های متریک‌های آنچین بیت کوین و اتریوم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

توجه به نکات زیر به مطالعه بهتر این مقاله کمک خواهد کرد:

 

این گزارش به سه بخش کلی تقسیم‌ شده است؛ در بخش اول اطلاعات کلی از بازار در هفته گذشته را ارائه می‌کنیم و همینطور اطلاعات مهم پیرامون بیت کوین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در بخش دوم این گزارش نیز وضعیت شبکه اتریوم را بررسی خواهیم کرد. در انتها نیز به شکل جزیی به وضعیت استیبل‌کوین‌ها می‌پردازیم.

برای جلوگیری مداوم از بیان تاریخ‌ها، در این مقاله کلمه “بازه زمانی” به فاصله زمانی ۱۲ اسفند تا ۱۸ اسفند ماه اشاره دارد.

این نسخه، سی‌امین گزارش از سری تحلیل‌های هفتگی آنچین میهن بلاکچین است. برای مطالعه گزارش پیشین، به مقاله زیر مراجعه کنید.

بخش اول بیت کوین

iou

تصویر بالا قیمت بیت کوین را در تایم‌فریم روزانه نشان می‌دهد. شاید کمی تکرار مکررات به نظر رسد اما واقعیت این است که تاثیر اخبار فاندامنتال در این هفته‌ها بسیار بیش‌تر از اتفاقات آنچین است. تحولات جنگ روسیه و اوکراین، تهدید ولادیمیر پوتین به استفاده از کلاهک هسته‌ای، تاثیر تحریم‌ها بر بازار فلزات گرانبها و کانی‌های معدنی (همچون نیکل) و انرژی (نفت و گاز) در کنار مشخص شدن جزییات فرمان اجرایی بایدن در خصوص رمزارزها، به مراتب تاثیر بیشتری بر قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال داشته است تا انباشت بیت کوین توسط فلان نهنگ. این انتقادی است که به درستی به تحلیل درون زنجیره‌ای وارد است. تاثیر این پارادایم تحلیلی در زمان آرامش نسبی بازار به مراتب بیشتر است.

 

در ادامه به بررسی برخی از داده‌های آنچین در یک هفته اخیر می‌پردازیم:

پس از کاهش شدید قیمت در ابتدای هفته، ارزش بازار ارزهای دیجیتال سقوطی ۲۵۰ میلیارد دلاری داشت اما با بهبود شرایط در دیروز و امروز، دوباره به مرز ۱.۸۵۰ تریلیون دلار رسید.

uuu

سلطه بیت کوین همچنان بالای ۴۳ درصد باقی ماند. با توجه به پیشرو بودن تغییر قیمتی بیت کوین نسبت به عموم آلت‌کوین‌ها، رشد قیم

بررسی رفتار سرمایه‌گذاران بیت کوین

رفتار نهنگ‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال یکی از فاکتورهای اصلی برای تشخیص روند قیمتی رمزارزها است. از این رو ابتدا به سراغ نهنگ‌های بیت کوین می‌رویم و رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • معرفی نمودار: در تصویر بالا نمودار رفتار کیف پول‌هایی که موجودی آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین است را با نمودار بنفش در کنار نمودار قیمت بیت کوین نشان می‌دهد. همچنین هیستوگرامی به شکل عمودی در گوشه تصویر مشاهده می‌‌کنید که نشان‌دهنده حجم و قیمت خرید کوین‌های فروخته شده طی هفته گذشته است.
  • تحلیل نمودار: نهنگ‌ها به مقداری جزیی ۰کمتر از صد هزار عدد) به موجودی بیت کوین خود در dip اخیر افزودند. عموم معاملات بازار در هفته گذشته مربوط به بیت کوین‌های خریداری شده در محدوده دو قله اخیر قیمتی بوده است. به نظر می‌رسد با بالا رفتن تهدید، سرمایه‌گذاران در ابتدای هفته سعی در کاهش اکسپوژر خود به بازار داشته‌اند.

منبع : سایت خبری تحلیلی ارز دیجیتال میهن بلاکچین

* مطلب فوق رپرتآژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه