رپرتاژ اگهی

۶ مورد مهمی که باید در انتخاب بروکر به یاد داشته باشید

۶ مورد مهمی که باید در انتخاب بروکر به یاد داشته باشید
کدخبر : 28479

بازار فارکس یکی از پرطرفدارترین بازارهای مالی دنیا است. تریدرها برای استفاده از خدمات این بازار و انجام معامله در آن، باید در بروکری معتبر، مانند بروکر روبو فارکس ثبت‌نام کنند.

۶ مورد مهمی که باید در انتخاب بروکر به یاد داشته باشید

حالا شاید برای شما سؤال پیش بیاید مگر بروکرها چه فرقی باهم دارند که ما باید هوشیارانه عمل کنیم؟

چرا نباید در هر بروکری ثبت‌نام کنیم؟

این روزها بروکر ها از طریق سایت‌ها و فضای مجازی در حال جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه هستند و با یکدیگر رقابت بسیار تنگاتنگی دارند.

اما باید توجه کنید، تریدرها نباید در بروکرهای مختلف ثبت نام کنند؛ چراکه این روزها تعداد بروکر های کلاه‌بردار بسیار زیاد شده است و تشخیص این‌که کدام بروکر کلاه‌بردار نیست، بسیار سخت است.

اما در این مقاله سعی داریم، شش نکته‌ای که باید قبل از ثبت‌نام در بروکر موردنظر بدانید را توضیح دهیم تا در دام کلاه‌برداران نیافتید.

نکات کلیدی قبل از ثبت‌نام در بروکر

  • نظارت توسط نهادهای مالی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های که یک بروکر باید داشته باشد، دارا بودن سطح بالایی از امنیت ولی یک نهاد مالی معتبر هم باید روی آن بروکر، نظارت داشته باشد. چراکه تریدرها قصد سرمایه‌گذاری چند صدمیلیونی را دارند و یک غفلت در بررسی آن‌ها، می‌تواند تمام دارایی آن‌ها را نابود کند.

خب بررسی اعتبار بروکرها کار سختی نیست. تریدرها می‌توانند با استفاده از سازمان‌های نظارتی که در سراسر جهان وجود دارند، بروکرهای قابل ‌اعتماد را از کلاه‌بردار جدا ‌کنند.

در زیر فهرستی از کشورها با هیئت نظارتی مربوطه‌شان آورده شده است:

ایالات‌متحده: کمیسیون ملی معاملات آتی (NFA) و کمیسیون تجارت معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC)

انگلستان: مرجع هدایت مالی (FCA) و مرجع نظارتی مالی (PRA).

استرالیا: کمیسیون سرمایه‌گذاری و اوراق بهادار استرالیا (ASIC)

نیوزلند: نهاد مالی و نظارتی FSP

سوئیس: کمیسیون بانکداری فدرال سوئیس (SFBC).

آلمان: (BaFIN) Bundesanstalt fur Finanzdienstleistungsaufsicht)

فرانسه: AMF ) Autorite des Marches Financiers)

پس قبل از آنکه در یک بروکر ثبت‌نام کنید باید بررسی کنید که آیا بروکر موردنظر عضو هیئت‌های نظارتی ذکرشده در بالا است یا خیر.

  • هزینه معامله

مورد بعدی که باید به آن توجه کنید، هزینه معامله یا کارمزد است. فرقی ندارد شما چه نوع معامله‌گر با چه روش و چه میزان سرمایه‌ای هستید، در کل باید بدانید هر زمانی که وارد تریدی می‌شوید، مجبورید که هزینه‌ای برای کارمزد معامله یا کمیسیون بپردازید؛ بنابراین طبیعی است که به دنبال ارزان‌ترین و بهترین نرخ‌ها باشید. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد معامله ارزان را به بهای بروکر مطمئن‌تر قربانی کنید.

پس برای ثبت‌نام در بروکر باید تمامی جوانب و هزینه‌های جانبی بروکر موردنظرتان را بررسی کنید و سپس گزینه‌های موجود خود را بازبینی کنید و بعد از آن اقدام به ثبت‌نام نمایید. البته همه‌چیز به آن بستگی دارد که توازن صحیحی میان امنیت و هزینه پایین معاملات برقرار کرده باشید.

  • پرداخت و دریافت وجه

نکته مهم بعدی که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه پرداخت و دریافت وجه است.

بروکرهای معتبر به شما این امکان را می‌دهند که بدون هیچ‌گونه زحمتی سرمایه خود را سپرده کرده و سود خود را به‌راحتی برداشت کنید. پس قبل از سرمایه‌گذاری اطمینان کامل حاصل کنید که روند پس گرفتن سود سریع و روان انجام می‌شود.

  • نرم‌افزار معاملاتی

در بازار فارکس هنگام انجام معاملات آنلاین، فعالیت‌های مرتبط با ترید در نرم‌افزارهای معاملاتی بروکرها انجام می‌شود. پس باید بروکر که برای انجام معاملات خود انتخاب می‌کنید، دارای نرم‌افزار کاربر پسند، با دسترسی آسان و با ثبات باشد تا تریدر حین انجام معامله با مشکل مواجه نشود؛ مثلاً حتماً نحوه استفاده از ابزار ترسیم نمودار و ابزار فنی یا روش انتشار اخبار را بررسی کنید.

  • اجرای دستورات

یکی دیگر از نکات مهم اجرای دستورات در بروکر است. در واقع بروکر مورد نظرتان باید دقیقا روی قیمتی که مشاهده می‌کنید، سفارش شما را ثبت کند.

  • خدمات مشتری

خب عامل مهم دیگری که حتماً باید حین انتخاب بروکر آن را در نظر بگیرید نحوه خدمت‌رسانی بروکر به کاربرانش است. هیچ بروکری تمام خدمات را به‌صورت یکجا به کاربران خود ارائه نمی‌دهد؛ پس شما باید در پی آن باشید که بروکری را انتخاب کنید که به کاربران خود خدمات ویژه‌ای ارائه دهد؛ مثلاً باید نحوه ارتباط گرفتن با آن‌ها راحت باشد یا به مشتریان خود پشتیبانی فارسی ارائه دهند و...

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شش نکته کلیدی جهت انتخاب بروکر را برای شما توضیح دهیم.

فقط توجه داشته باشید در انتخاب بروکر عجله نکنید و سعی کنید تمام موارد گفته‌شده را با ریزبینی بررسی نمایید؛ این‌گونه حین انجام معامله یا هنگام برداشت سرمایه، با مشکل مواجه نمی‌شوید. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه