رپرتاژ اگهی

تعمیر ماینر

تعمیر ماینر
کدخبر : 29168

ماینر دارای پیچیدگی‌های ساختاری زیادی است و به دلیل جدید بودن فناوری آن، طبیعتاً نصب، راه اندازی و عیب یابی، تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری و هرگونه سرویس‌های دوره‌ای آن باید به وسیلۀ افراد متخصص و ماهر انجام شود و کاربر به هیچ عنوان قادر به دستکاری در آن نیست.

 در این پست قصد داریم شما را به طور کلی با ماینر، خدمات تعمیر ماینر  و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. 

 

خدمات تعمیرگاهی ماینر

خدماتی که دستگاه ماینر شما در تعمیرگاه خواهد دید، بسته به سطح و حجم خرابی آن تغییر می‌کند. به عنوان مثال، دستگاه ماینر به طور کلی می‌تواند نیاز به خدمات زیر پیدا کند:

  1. تعمیر برد، 
  2. عیب‌یابی پردازنده و جی‌پی‌یوها، 
  3. تعمیر مادربرد،
  4. مشکلات ناشی از هنگ کردن و داغ شدن بیش از حد دستگاه،
  5. ریشه‌یابی صداهای نامتعادل دستگاه،
  6. تعمیر فن،
  7. تعمیر پاور(پاورهای اکسترنال و اینترنال)،
  8. تعمیر مودم،
  9. تعمیر سوئیچ و روترهای متصل به ماینر،
  10. رفع ایرادات نرم افزاری،
  11. بی اثر سازی حملات سایبری،
  12. ویروس کشی، مشکلات موجود در کیف پول،
  13. تعویض چیپ‌های کنترلر و هشبرد،
  14. ارتقاء ظرفیت پاور یا تقویت پاور ماینینگ،
  15. کلیه خدمات به روز رسانی و سرویس های دوره ای دستگاه

  16. و ...

ماینر

تعمیر هشبرد دستگاه ماینر 

هشبرد یا چیپ دستگاه ماینر یکی از مهم‌ترین اجزای آن است. اگر یک یا چند چیپ یا قسمت تغذیه هشبرد دچار اختلال شود، توان پردازشی دستگاه ماینینگ کاهش پیدا می‌کند و در روند کار آن مشکلاتی پیش می‌آید که نیاز به تعمیرات تخصصی خواهد داشت. اختلالات هشبرد معمولاً با تعمیر چیپ می‌شود؛ مگر آن که تعمیرکار احساس کند که نیاز به تعویض قطعات دیگری نیز داشته باشد.

در روند تعمیرات ماینر توجه به هشبردها و تجهیزات آزمایشی یک امر ضروری است که با این کار می‌توان در کم‌ترین زمان ممکن و به صورت مؤثر تراشه معیوب را شناسایی کرد. لذا ابتدا سیگنال تست به هشبرد ارسال می‌شود. اگر تراشه هشبرد دچار آسیب دیدگی شده باشد، سیگنال تست روی تراشه مخابره می‌شود. بنابراین به وسیله اطلاعات سریع روی صفحه رایانه می‌توان سرعت تراشه را پیدا و آن را محکم نمود و یا تعویض کرد تا تعمیر هشبرد نیز با سرعت تعمیر شده باشد.

 

تعمیر کنترل برد ماینر

برای تعمیر دستگاه ماینینگ یا همان ماینر، گاه نیاز به تعمیر کنترل برد و یا تعویض آن می‌باشد. مشکلات مربوط به قسمت کنترل برد ماینر بیشتر از جنس مشکلات نرم افزاری هستند؛ اما اگر بخواهیم آن را به سخت‌افزار دستگاه ارتباط دهیم، آنگاه می‌توانیم نوسانات برق را به عنوان متهم معرفی کنیم. از جمله ایراداتی که ممکن است به لحاظ نرم افزاری بر روی کنترل برد ماینر تأثیر بگذارند، می‌توانیم به عدم برقراری ارتباط با شبکه و یا عدم ذخیره اطلاعات در حافظه دستگاه اشاره کنیم:

 

تعمیر پاور دستگاه ماینر 


یکی دیگر از خدماتی که گاه در راستای تعمیر دستگاه‌های ماینر ارائه می‌شود تعمیر پاور دستگاه ماینر است. چنان‌چه دستگاه در خلال اتصال به برق صدای جرقه بدهد و یا فن آن از کار بیافتد و بوی سوختگی از دستگاه به مشام برسد، بیشترین احتمال خرابی را به پاور دستگاه می‌دهیم که باید هرچه سریع‌تر تعمیر یا تعویض شود.

ماینر

سایر مشکلات روزمره دستگاه ماینر

عیب ۱: دستگاه ماینر روشن نمی‌شود

یکی از رایج‌ترین اتفاقات ناگوار درمورد دستگاه ماینر این است که دستگاه روشن نشود. در این صورت ابتدا باید ولتاژ دستگاه اندازه گیری شود که اگر ولتاژ ورودی کمتر از ۲۲۰ ولت باشد، پاور دستگاه خود به خود کار نکرده و ماشین روشن نشده است. از این گذشته، تمامی سیم های رابط پاور که اتصال دهندۀ آن با کنترل برد و هشتبردها هستند را جدا می‌کنیم تا ولتاژ خروجی پاور با دقت اندازه گیری شود. اگر ولتاژ خروجی پاور کمتر از ۱۲ ولت باشد، یکی از نشانه‌های خراب بودن پاور است و باید هرچه سریع‌تر پاور تعمیر یا تعویض شود. چنان‌چه مشکل از کنترل و هشبردها باشد، برای رفع مشکل روشن نشدن دستگاه ماینر باید به اقدامات مربوط به همان دو قطعه مراجعه شود. 

 

عیب 2: سرعت غیر استاندارد فن ماینر

یکی دیگر از مشکلات مربوط به دستگاه‌های ماینر، این است که فن آن با سرعت بسیار پایین یا بسیار بالاتر از حد مجاز کار کند. در این صورت فن به طور کامل کار نمی‌کند؛ ولی اگر کار کند دستگاه پیغام خطای Fatal Error می‌دهد. در هر یک از این دو مورد نیاز به تعمیر تخصصی دستگاه است. تعمیرکار ابتدا بررسی می‌کند که آیا فن با کنترل برد ارتباط دارد یا نه. اگر خود فن آسیب دیده باشد، آن را عوض می‌کند. 

عیب 3: مشکلات نرم افزاری دستگاه ماینر

برخی از مشکلات نرم‌افزاری و امنیتی دستگاه ماینر به دلیل سوء استفاده از دستگاه است؛ که اخیراً رواج زیادی هم پیدا کرده است. گاهی موارد، IP از ریت بالایی برخوردار است. معمولاً بازدید از وب سایت‌های مخرب و نصب آنها بر روی دستگاه برای اورکلاک کردن آن موجب بروز این مشکلات می‌شود. این گونه معایب حتماً باید به وسیله فرد متخصص برطرف شوند. 

 

همان طور که در بالا هم اشاره شد، چون مشکلات دستگاه ماینر می‌تواند از ابعاد مختلف برخوردار باشد، لذا هزینه مربوط به تعمیرات آن نیز می‌تواند در چند ردیف محاسبه شود. دستگاه ماینر به دلیل جدید بودن ماهیت آن به لحاظ تکنولوژی و تعمیرکاران بسیار کمی که در این زمینه وجود دارند و همچنین با توجه به جایگاه اقتصادی و قانونی که در سطح جوامع دارد، بر خلاف سایر دستگاه‌های دیجیتالی دیگر مثل موبایل و لپ تاپ که از رواج بالایی برخوردارند و منع قانونی ندارند و فناوری‌های آنها نیز از فاز پیچیده و مجهول خود فاصله گرفته، نیاز به هزینۀ بالایی دارد.

بنابراین کارشناسان تعمیرگاه‌های مجاز در این زمینه ابتدا اقدام به عیب‌یابی و بررسی همه جانبۀ طرز کار دستگاه می‌کنند و پس از آن با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی، قطعات و ماهیت تعمیر یا تعویضی بودن آنها اقدام به اعلام هزینه می‌نمایند. 

 

اگر ماینر شما نیاز به تعمیر دارد و بدنبال یک مجموعه تخصصی ماینر هستید  تهران برد بهترین گزینه برای شما میباشد

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه