رپرتاژ اگهی /

از خدمات مدیریت دارایی چه می‌دانید؟

از خدمات مدیریت دارایی چه می‌دانید؟
کدخبر : 30116

در دنیای کنونی و کاهش روزافزون ارزش نقدینگی، نیاز به سرمایه‌گذاری بیش از پیش حس می‌شود. برای جلوگیری از افت ارزش سرمایه و بالابردن میزان نقدینگی، می‌توانیم در بخش‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کنیم.

حال مسئله‌ای که با آن روبرو هستیم، میزان علم ودانش ما برای سرمایه‌گذاری است. یکی از خدمات موجود در بازار سرمایه، سبدگردانی یا مدیریت دارایی است.

روش‌های سرمایه‌گذاری مانند قبل نیستند و با افزایش استقبال از بازار سرمایه و بازارهای نوین دیگر، یکی از مسائل مهم آموزش و نحوه سرمایه‌گذاری در این بازار‌ها است.

به دلیل پیچیدگی بازار‌های نوین حتی برای استفاده از بستر آن‌ها، نیاز اساسی به آموزش و یادگیری مهارت‌های لازم برای این بازار‌ها حس می‌شود. یکی از مسائل موجود این است که به طور مثال برای بازار سرمایه، تا بتوانیم تمامی مسائل را درک و از آن‌ها استفاده کنیم و بتوانیم در مورد سهم های مختلف تحلیل کنیم، نیازمند زمان و دانش کافی است و ممکن است چند سال طول بکشد.

در این حالت برای اینکه از سرمایه‌گذاری عقب نمانیم و بتوانیم از منفعت این بازار بهره‌مند شویم بهترین راه استفاده از خدمات سبد‌گردانی و مدیریت دارایی است.

در این مقاله به بررسی این نوع از خدمات خواهیم پرداخت.

سبد‌گردانی چیست؟

در واقع سپردن اختیار معاملات و دارایی ما به افراد کارشناس و با تجربه این حوزه است که در قالب نهاد‌ها یا کارگزاری‌های دارای مجوز از سازمان بورس فعالیت می‌کنند. در واقع به دلیل وجود عواملی مانند عدم وجود دانش و مهارت لازم، تجربه کم، عدم توانایی در تحلیل سهام و ... ما می‌توانیم به صورت غیر مستقیم و با استفاده از خدمات سبدگردانی در بازار سرمایه فعالیت کنیم.

خدمات مدیریت دارایی دارای ضوابط و قرار‌داد است که حقوق دو طرف را مشخص می‌کند. در ازای خدمات سبدگردانی ارائه شده از سرمایه‌گذار کارمزد دریافت می‌شود. اگر سود حاصل‌شده از سود بانکی بیشتر نباشد، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌شود و این یکی از عواملی است که باعث آسودگی خاطر می‌شود، چرا که تیم سبدگردان بیشترین تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند به سوددهی برسد.

روش‌های موجود برای سبدگردانی

برای استفاده از خدمات سبد گردانی هم می‌توانید از سبدگردانی اختصاصی و هم صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید که در ادامه به توضیح این دو خواهیم پرداخت:

انتخاب این دو روش به سیاست‌های سرمایه‌گذاری و میزان سرمایه ما مرتبط است. شرکت‌های سبدگردان برای ارائه خدمات سبدگردانی شخصی و کسب بهترین منفعت، مبلغی را به عنوان حداقل میزان سرمایه مشخص می‌کنند. بنابراین اگر میزان دارایی شما به اندازه‌ای نباشد که بتوانید از خدمات سبدگردانی اختصاصی استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

این صندوق‌ها به پشتوانه تجربه و تیم سبدگردان خود، بازدهی خوبی دارند و میزان ریسک آن‌ها در مقایسه با معاملات فردی به مراتب پایین‌تر است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری به چند بخش تقسیم می‌شوند. صندوق با درآمد ثابت، صندوق سهامی، صندوق مختلط و صندوق مبتنی بر کالا مانند صندوق طلا از انواع صندوق‌های موجود در بازار سرمایه هستند که هر کدام ویژگی و ساختار خاصی دارند.

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب صندوق سرمایه گذاری باید به آن توجه کنیم، عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در طی ماه‌ها و سال‌های قبل است. با بررسی عملکرد صندوق ها می‌توان صندوقی را انتخاب کرد که بازده بیشتری را نصیب ما کند.

مهم‌ترین مزایای سبدگردانی یا مدیریت دارایی

استفاده از این خدمات مزایای فراوانی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

عدم نیاز به انتخاب استراتژی معاملاتی

تعیین استراتژی معاملاتی به عوامل متعددی مربوط است و نیاز به دانش و مهارت کافی دارد. با اسفاده از صندوق‌ها یا خدمات سبدگردانی اختصاصی نیاز به انتخاب استراتژی نیست و می‌توانید با آسودگی خاطر به کسب منفعت بپردازید.

سرمایه‌گذاری بدون دغدغه و تخصیص زمان

دربازار‌های مالی همیشه برای دریافت بهترین نتیجه نیاز به تخصیص زمان زیاد و کافی است. برخی مواقع نیاز به رصد و معاملات لحظه‌ای است. بنابراین برای افرادی که زمان کافی ندارند، بهترین پیشنهاد استفاده از خدمات سبدگردانی است.

مدیریت دارایی بهتر با ریسک کمتر

به دلیل وجود تجربه و دانش بالای تیم‌های سبدگردان، اخذ بهترین تصمیم و بالاترین سود در مقایسه با تصمیمات فردی بدیهی است.

کسب سود معقول

به دلیل اینکه اگر سقف سود حاصل شده از سود بانکی بالاتر نباشد، سودی به سبدگردان تعلق نمی‌گیرد، تلاش همیشگی آن‌ها بر پایه کسب بالاترین سود است تا بتوانند منفعت خود را تامین کنند.

بندهای قرارداد‌های سبدگردانی

میزان دارایی سرمایه‌گذار و کارمزد سبدگردان

برای استفاده از خدمات سبدگردانی اختصاصی، حداقل سقف مشخصی برای دارایی اولیه تعیین می‌شود و هرچه سود حاصل شده از بانک بیشتر باشد، کارمزد دریافتی سبدگردان بیشتر است.

محدودیت های معاملات

 سرمایه‌گذار می‌تواند حوزه دلخواه را برای ورود و سرمایه‌گذاری مشخص کند و تیم سبدگردان بر اساس نظر مشتری عمل خواهد کرد.

گزارش عملکرد

گزارشات عملکرد سبد در پنلی خاص و متعلق به تیم سبدگردان قابل مشاهده است.

امین سبد

نهادی به عنوان امین سبد بر فعالیت تیم سبدگردان نظارت دارد. در صورت مغایرت عملکرد با اساسنامه، امین سبد طی نامه‌ای به سازمان بورس، تخلفات را گزارش می‌دهد.

نکته‌ای که باید به آن دقت شود، این است که فقط از سبد‌گردان‌های دارای مجوز استفاده کنید، چرا که قابلیت پیگیری قانونی دارند و ناظری با عنوان امید سبد عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. مورد دیگر این است که می‌توانید نحوه عملکرد را ببینید و از سرمایه شما برای کسب سود‌های شخصی استفاده نمی‌شود.

کلام آخر

برای استفاده از خدمات بازار سرمایه بدون ریسک و نیاز به آموزش، می‌توانید از خدمات سبدگردانی و مدیریت دارایی استفاده کنید. این خدمات توسط تیم‌های حرفه‌ای و باتجربه ارائه می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که خدمات سبدگردانی و مدیریت دارایی ارائه می‌دهد، شرکت سبدگردان آگاه (آگاه اینوست) است که برای اطلاع بیشتر از خدمات این مجموعه، می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه