رپرتاژ اگهی /

معرفی روش آسان برای خرید توکن غیرقابل تعویض و NFT

معرفی روش آسان برای خرید توکن غیرقابل تعویض و NFT
کدخبر : 33560

در این مقاله قرار بر این است که ابتدا در مورد چیستی NFT و روش خرید NFT، بهترین اطلاعات و روشی آسان را به شما معرفی کنیم. اگر جایی از مقاله برای نامفهوم بود، نگران نباشید. کافیست تا پایان این مقاله، اطلاعات را به خوبی مطالعه کنید.

 NFT چیست ؟

NFT‌ها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، توکن‌های دیجیتالی هستند که روی بلاک‌چین ذخیره می‌شوند. بر خلاف ارزهای دیجیتال که در آن هر کوین یکسان است، هر NFT منحصر به فرد است و می‌تواند به عنوان راهی برای اثبات مالکیت نوعی فایل دیجیتال فروخته شود.

 فایل‌های موجود در NFT‌ها در واقع در خود زنجیره بلوکی ذخیره نمی‌شوند. در عوض با یک پیوند به فایل اصلی به همراه سند مالکیت بر آنچه که پیوند به آن اشاره می‌کند، ذخیره می‌شوند. همچنین هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید دو یا چند NFT نمی‌توانند برای یک فایل وجود داشته باشند. به عنوان مثال، یک NFT می‌تواند نادر باشد مثلاً  تنها ۱۰ نسخه از آن وجود داشته باشد یا بالعکس هزاران NFT یکسان روی بلاک چین نوشته شده باشد.

از نظر فنی می‌توانید هر فایل دیجیتالی را به‌عنوان NFT بفروشید، اما اگر به دنبال استفاده از ابزارهای ساده‌سازی بازار هستید، به فرمت‌هایی که آن‌ها پشتیبانی می‌کنند محدود خواهید شد. باید به خاطر داشت که اولین NFT شما احتمالاً یک نوع تصویر، ویدیو یا کلیپ صوتی خواهد بود.

همان طور که والکس اشاره کرده است، با گسترش فعالیت و علاقه افراد مختلف به حوزه ارز دیجیتال و کسب درآمد از آن، ممکن است سوالی مثل NFT چیست هم در ذهن شما نقش بسته باشد. امروزه NFT به عنوان یک ارز دیجیتال غیر قابل معاوضه و انحصاری، طرفداران زیادی پیدا کرده به شکلی که رتبه سرچ آن در گوگل در چند ماه اخیر، حتی بیشتر از بیت کوین بوده است. ساخت NFT برای خود و کسب درآمد از فروش آن در بازار مخصوص، فکری است که این روزها به ذهن بسیاری از افراد و مخصوصاً هنرمندان خطور کرده است.

در واقع هر کجای بازار کریپتو را نگاه کنیم، ردی از این توکن‌های غیر قابل تعویض می‌بینیم. اما این توکن‌ها صرفاً در بازار خلاصه نمی‌شوند و این روزها حتی در سینماها، ورزشگاه‌ها و انواع تیم‌های ورزشی و شخصیت‌های بزرگ دنیا قابل مشاهده هستند. نکته جالب اینکه هر فردی می‌تواند NFT خود را بسازد و آن را برای فروش وارد بازار کند.

توکن

طراحی و خلق NFT این روزها به لطف پلتفرم‌های مخصوصی که برای این کار طراحی شده‌اند، تبدیل به امری آسان شده است. اما با این حال برای شروع کردن فعالیت در این زمینه، باید اطلاعات، علم و آگاهی کامل از تمام مسائل مربوط به آن داشته باشید. لذا ما سعی کردیم در این مقاله به تمام سؤالات احتمالی شما درباره ساخت NFT، نحوه فروش و محاسبه هزینه‌های آن بپردازیم.

موضوع  NFT  و انتخاب آن

برخلاف سایر رمز ارزها که قابلیت تعویض با یکدیگر را دارند، هر NFT دارای ویژگی‌های خاص خود است و امکان تعویض با NFT دیگر را ندارد. به عبارتی می‌توان این گونه گفت که هر NFT مانند یک اثر انگشت عمل می‌کند.

همان طور که والکس گفته است، برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید می‌توانید به آثار هنری فکر کنید. به طور مثال یک اثر خاص از یک هنرمند خاص تنها یکی است و اگر بعضاً نمونه‌ی مشابه آن تولید شده است، زمین تا آسمان با نسخه اصلی آن متفاوت خواهد بود و اصلاً ارزش نسخه اصلی آن را نخواهد داشت.

حال که با مفهوم این موضوع آشنا شدید، لازم است بدانید که برای ساخت NFT در ابتدا باید موضوع آن را انتخاب کنید. به این معنا که قصد دارید کدام یک از دارایی‌های دیجیتال خود را به NFT تبدیل کنید. این دارایی می‌تواند هر کدام از موارد زیر باشد :

  • یک عکس
  • یک نقاشی خاص
  • موسیقی
  •  گیف
  • توییت
  • کلکسیون بازی‌های ویدئویی و ...

انتخاب بلاک چین

حالا فرایند تبدیل دارایی به NFT برای شما به عنوان یک سازنده آغاز شده است. از آنجایی که شبکه اتریوم (ETH) اولین بلاک چینی بود که NFT را همراهی کرد، امروزه محبوبیت زیادی در بین سازندگان داشته و بین بلاک چین‌های مختلف در جایگاه اول قرار دارد. اما گزینه‌های دیگری به عنوان یک بلاک چین برای ساخت NFT وجود دارد که به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • Polkadot
  • Tezos
  • Smart chain
  • Cosmos

تنظیم کیف پول دیجیتال

در آموزش NFT، ایجاد و تنظیم کیف پول دیجیتال مخصوص خود، جزو اصلی‌ترین مراحل است. در واقع شما برای شروع سرمایه گذاری نیاز به مقداری رمز ارز دارید و این کیف پول‌های دیجیتال هستند که قابلیت دسترسی به ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کنند. بنابراین کیف پول‌ های NFT در ساخت و خرید و فروش آن نقش مهمی دارند. برترین و معروف‌ترین کیف پول‌ها برای NFT به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • Math
  • Metamask
  • Trust Wallet
  • Alpha Wallet
  • Coinbase Wallet

انتخاب بازار NFT

طبیعی است که برای انتخاب بازاری مناسب دارایی خود و ساخت NFT در آن، نیازمند تحقیق و مطالعه درباره بازارهای مختلف هستید. در این میان بسیار مهم است که بدانید بازار اُپن سی (Opensea) معمولاً بهترین انتخاب برای شروع است. این بازار به سازنده امکان انتشار NFT را می‌دهد. همچنین این بازار در فروش NFT بین دیگر بازارها پیشرو است. در همین راستا خوب است به این نکته هم اشاره کنیم که در سال ۲۰۲۱، بازار اوپن سی چیزی حدود ۴/۳ میلیارد دلار NFT فروخت.

توکن

اما با این حال در روند آموزش ساخت NFT، خیلی مهم است که بازار انتخابی شما متناسب با NFT شما باشد. به طور مثال بازار Axie Market Place، فروشگاه آنلاینی مناسب برای بازی اکسی اینفینیتی (NFT Axie Infinity) بوده و بازار متمرکز NBA Top Shot یک بازار مناسب مخصوص بسکتبال است. بنابراین پس از اینکه بازار مناسب خود را انتخاب کردید، نوبت به وصل کردن آن به کیف پول خود می‌رسد. زیرا در این صورت پس از ساخت NFT و فروش آن، می‌توانید درآمد خود را نگهداری کنید.

آپلود فایل NFT

طبق گفته والکس، برای ساخت NFT و آپلود کردن فایل آن، بازار انتخابی شما نوعی فایل دستورالعمل و راهنما در اختیار شما قرار می‌دهد که طبق آن می‌توانید فایل NFT خود را آپلود کنید. این فایل ممکن است انواع مختلفی داشته باشد که برخی از آن‌ها به تفکیک شامل موارد زیر است:

  • MP3
  • PNG
  • MP4
  • GIF

ساخت NFT به کمک برنامه نویسی قرارداد هوشمند یا Smart Contract

در همان سال‌های اولی که پدیده NFT وارد این عرصه شد از این روش برای ساخت آن استفاده می‌کردند. هر چند هنوز هم برای توسعه دهندگان استفاده از این روش دارای جذابیت زیادی است. اما به طور کلی اگر کسی استعداد و مهارت برنامه نویسی قرارداد هوشمند در شبکه ارزهای دیجیتال را دارد، می‌تواند با رعایت استانداردهای ساخت NFT، اقدام به ساختن آن کند.

روش ساخت NFT به صورت آسان

روش ساخت nft برای سایت‌هایی مثل opensea به این صورت است که برای ساخت آن و البته فروش آن در مرحله اول، شما نیاز به راه‌اندازی کیف پول دارید. کیف پول MetaMask یکی از کیف پول‌هایی است که به طور گسترده توسط برنامه‌های مبتنی بر اتریوم مانند Opensea و Foundation پشتیبانی می‌شود و می‌تواند به عنوان افزونه کروم یا فایر فاکس یا به عنوان یک برنامه iOS / Android استفاده شود. اگر این بخش برای شما مقداری نامفهوم است نگران نباشید و برای راهنمایی بیش‌تر به صورت تصویری در مورد روش ساخت NFT می‌توانید اینجا کلیک کنید.

کوین بیس نیز کیف پول مخصوص به خود را دارد که می‌توانید از آن به عنوان افزونه یا اپلیکیشن استفاده کنید و توسط اکثر پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌شود. از مزایای کیف پول کوین بیس پشتیبانی از اکثر بلاک چین‌ها مانند بلاک چین بیت کوین است.

دقت کنید که اگر رمز عبور و یا عبارت امنیتی خود را گم کنید برای همیشه اطلاعات کیف پول را از دست خواهید داد. این بدان معناست که دسترسی به هر ارز دیجیتال یا NFT ذخیره شده در آن کیف پول از بین خواهد رفت.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه