رپرتاژ اگهی /

آیا بری سیلبرت جزو نهنگ های بیت کوین است؟

آیا بری سیلبرت جزو نهنگ های بیت کوین است؟
کدخبر : 35129

بازار ارز دیجیتال دنیای جدید و پر تلاطمی است. عده زیادی از سرمایه‌گذاران که حتی سن کمی نیز دارند، اکنون با استفاده از بیت کوین و دیگر بازار‌های مالی مرتبط با ارز دیجیتال سرمایه هنگفت و انبوهی را جمع‌آوری کرده‌اند

 بازار ارز دیجیتال دنیای جدید و پر تلاطمی است. عده زیادی از سرمایه‌گذاران که حتی سن کمی نیز دارند، اکنون با استفاده از بیت کوین و دیگر بازار‌های مالی مرتبط با ارز دیجیتال سرمایه هنگفت و انبوهی را جمع‌آوری کرده‌اند. ارز دیجیتال بیت کوین از جمله ارز‌های قدیمی بازار است و بسیاری از افراد در آن حضور دارند و به توسعه آن می‌اندیشند. یکی از مفاهیمی که در رابطه با بیت کوین وجود دارد و اسمش را گاهی اوقات می‌شنویم، مفهوم نهنگ ارز دیجیتال است که به عده‌ای از سرمایه‌گذاران و فعالان بیت کوین اطلاق می‌شود. در این مقاله هدفمان این است تا به بررسی مفهوم نهنگ در ارز دیجیتال بپردازیم و با یکی از نهنگ‌های بیت کوین آشنا شویم.

نهنگ ارز دیجیتال کیست؟

معمولاً به کسانی نهنگ در ارز دیجیتال گفته می‌شود که سرمایه بسیار زیاد و انبوهی را در یک یا چند ارز دیجیتال مشخص داشته باشند. به نقل از بلاگ والکس مفهوم نهنگ در ارز دیجیتال یک مفهوم نسبی است زیرا سرمایه‌ای که در یک ارز زیاد حساب می‌شود ممکن است در ارزی دیگر این‌چنین نباشد.

برای مثال گفته می‌شود ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) که خالق بیت کوین لقب گرفته یکی از بزرگ‌ترین افرادی است که می‌توان او را به راستی نهنگ ارز دیجیتال دانست. در والکس می‌خوانیم که ناکاموتو سرمایه‌ای بالغ بر یک میلیون بیت کوین دارد.

هنگامی که در مورد نهنگ در ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم، باید متوجه این موضوع باشیم که این افراد اثر زیادی روی حالت‌های بازار دارند. درست مانند نهنگ در دریا که ماهیان کوچک‌تر را به مسیر‌های مختلف می‌کشانند، نهنگ در ارز دیجیتال نیز دارای چنین قابلیتی در بازار‌های مالی است. آن‌ها می‌توانند با خرید و فروش‌های مختلف و همچنین کاهش یا افزایش توانایی افراد در خرید و فروش ارز‌های دیجیتال، قیمت را کاهش یا افزایش دهند.

امروزه که فعالیت در حوزه ارز دیجیتال شدت گرفته است، ردپای نهنگ در ارز دیجیتال بیشتر و بیشتر مشاهده می‌شود. آن‌ها نه تنها در بیت کوین حضور دارند بلکه سراغ ارز‌های دیگری مثل اتریوم نیز رفته‌اند. برای این‌که بفهمیم در یک بازار مالی نهنگی حضور دارد یا تلاش می‌کند تا بازار را تحت تأثیر قرار دهد، راه‌های مختلفی وجود دارد. برای مثال در بلاگ والکس نوشته شده که شما می‌توانید ببینید اگر سفارش‌های خرید بزرگ به شکلی ناگهانی و دفعه‌ای غیب شوند، می‌توانید متوجه شوید نهنگ ارز دیجیتال در حال خالی کردن حسابش است.

964fcb43-77b3-4ef1-9fda-081be0e072f4

بری سیلبرت (Barry Silbert) کیست؟

حال که با مفهوم نهنگ در ارز دیجیتال آشنا شدیم، قصد داریم سراغ یکی از آن‌ها برویم تا با او بیشتر آشنا شویم. بری سیلبرت جوان، یکی از کسانی است که از خیلی زمان قبل وارد بازار ارز دیجیتال بیت کوین شد و سرمایه‌گذاری را آغاز کرد. او بعد‌ها با توجه به سرمایه‌ای که کسب کرد توانست شرکت DOG یا Digital Currency Group را تأسیس کرد. داده‌های نشریه فوربز (Forbes) که یکی از معتبرترین نشریات آمریکایی است، نشان می‌دهد که دارایی‌های سیلبرت تا حدود 1.5 میلیارد دلار بیت کوین می‌رسد.

شرکت سیلبرت در سال 2020 و با توجه به رشد بازار‌های مالی ارز دیجیتال، رشد فراوانی پیدا کرد و به همین دلیل این فرد روز به روز با سرمایه بیشتر تبدیل به فردی موفق‌تر در بازار سرمایه شد. نشریات مختلف او را یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های بازار بلاک چین معرفی کرده‌اند. او در سال 2021 به معاملات خود در بازار ارز‌های دیجیتال ادامه داد و توانست ارزش بازار ارز‌های دیجیتال خود را تا حدود 1 تریلیون دلار افزایش دهد. او دارای شرکت دیگری به نام grayscale نیز بود ولی در 2021 از این شرکت کناره‌گیری کرد تا تمرکز خود را فقط روی شرکت دیگرش یا DOG بگذارد و برای پیشرفت آن تلاش کند. سیلبرت را می‌توان بدون تردید یکی از غول‌های بازار بیت کوین دانست و گفت که او نهنگ ارز دیجیتال است.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی مفهوم نهنگ در ارز دیجیتال پرداختیم و مسائل مختلف را پیرامون آن‌ها و تأثیرشان در بازار ارز دیجیتال بیان کردیم. نهنگ ارز دیجیتال کسی است که سرمایه فراوانی در این بازار دارد و رفتار‌ها و مبادلات مالی‌ای که انجام می‌دهند روی بازار بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال اثرگذار است. یکی از این افراد که بدون تردید توانسته لقب نهنگ ارز دیجیتال را برای خود کند، بری سیلبرت است. او از ابتدایی‌ترین سرمایه‌گذاران حوزه ارز‌های دیجیتال بوده و از سال 2012 معاملات خود را در این زمینه آغاز کرده است. او اکنون شرکتی در زمینه توسعه ارز دیجیتال دارد و می‌توان او را نهنگ در ارز دیجیتال دانست.

منابع

Barry Silbert | Cointelegraph

نهنگ ارز دیجیتال چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد ؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه