رپرتاژ اگهی

تشخیص بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین

تشخیص بهترین زمان خرید و فروش بیت کوین
کدخبر : 35779

درست است که بیت کوین موفق‌ترین و اولین کریپتوکارنسی در دنیا محسوب می‌شود، اما به طور کلی سرمایه‌گذاری در خرید و فروش بیت کوین نیازمند داشتن اطلاعات کافی است. چرا که هر اشتباهی می‌تواند به راحتی در بازار‌های مالی قسمتی از سرمایه شما را به باد دهد. به همین خاطر نباید بدون داشتن دانش و آگاهی کافی در این محیط سرمایه خود را وارد کنید.

با توجه به نظر متخصصین ارزهای دیجیتال در مورد رمزارز بیت کوین علاوه بر اینکه سیستم سرمایه‌گذاری این رمزارز بر مبنای تکنولوژی بلاک‌چین معرفی شده است اما، در کنار این مزیت بزرگ به دلیل وجود نوسانات قیمتی بالا، به عنوان یک دارایی بسیار پر ریسک و البته سودآور نیز معرفی شده است. به همین خاطر سرمایه گذاران با تجربه و کاربلد نیز در این محیط با احتیاط ترید می‌کنند.

سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین با یک خرید ساده آغاز می‌شود. باید توجه داشته باشید که بیت کوین ارز دیجیتال است و یک شرکت نیست. به همین خاطر داشتن اطلاعات کافی نسبت به زمان ورود و یا خروج از بازار و البته انتخاب بهترین زمان برای خرید و فروش بیت کوین می‌تواند نسبت به آغاز یک استراتژی سرمایه‌گذاری مطمئن و پر سود، کمک بسیار بزرگی برای تریدرها باشد.

در این خصوص اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید عدم انتخاب روشی خاص از سرمایه‌گذاری است. به طور معمول راه‌کار و نسخه خاصی نمی‌تواند برای همه کاربران شرایط مناسبی را به همراه داشته باشد. کاربران می‌توانند با توجه به وجود استراتژی‌های متنوع در زمینه خرید و فروش بیت کوین، بهترین راهکاری که می‌تواند سودمند‌تر بوده و با شرایط کاربر مطابقت داشته باشد را انتخاب نمایند.

در ادامه با نمونه‌هایی از استراتژی‌های کاربردی در زمینه انتخاب بهترین زمان سرمایه‌گذاری جهت خرید و فروش بیتکوین آشنا خواهید شد.

بیت کوین

استراتژی اول: معرفی استراتژی کوتاه مدت

این استراتژی به نحوه معاملات لحظه‌ای و روزانه بیت کوین اشاره دارد. از آنجایی که معامله‌گران در این حالت عملکرد و شرایط فعال‌‌تری را تجربه می‌نمایند، به همین خاطر این استراتژی به عنوان محبوبترین مدل در نظر تریدر‌ها شناخته شده است.

بر این اساس معامله‌گران مطابق با درک، آگاهی و تجربه‌ای که از بازار کسب نموده‌اند به جای آنکه مدت زمان طولانی بیت کوین‌های خود را نگهداری (HODL) کنند، با استفاده از راهکارهای نوسان‌گیری، و استفاده از ابزار تحلیل تکنیکال و چارت‌های تحلیلی، نسبت به انتخاب بهترین زمان برای خرید بیت کوین در قیمت پایین و فروش آن در قیمت بالا شرایط سود‌دهی را برای خود میسر می‌نمایند. به همین خاطر هر چه تریدر سرمایه بیشتری در زمان‌های مناسب خرج کند، سود بیشتری به دست خواهد آورد. البته در کنار مزیت‌های گفته شده، وجود شرایط ریسک بالا در این نوع از معاملات می‌تواند نکته منفی این استراتژی باشد.

استراتژی دوم: معرفی استراتژی میان مدت

در این استراتژی به یک راهکار مطمئن سرمایه‌گذاری میان مدت اشاره خواهد شد. این متد می‌تواند برای تریدرهایی که از شرایط ریسک پایین استقبال می‌کنند مناسب باشد. بر این اساس لازم است نسبت به خرید و فروش بیت کوین با توجه به محاسبات و تحلیل‌های مختلف، پس از گذشت زمان‌های شش ماهه و یا یکساله ترید انجام شود. توجه داشته باشید در این نوع از معامله امکان دارد سود زیادی نصیبتان نشود. از خصوصیات مثبتی که در این استراتژی وجود دارد، می‌توان به حداقل رسیدن ضرر و از بین رفتن سرمایه، به دلیل وجود ریسک کمتر در این نوع از استراتژی اشاره داشت.

بیت کوین

استراتژی سوم: معرفی استراتژی بلند مدت

به جرات می‌توان گفت که در بازار رمز ارزها این استراتژی کم ریسک‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌کار معرفی می‌شود. این استراتژی با نام HOLD (یا HODL) شناخته می‌شود و افرادی که در مسیر سرمایه‌گذاری خود از این استراتژی استفاده می‌کنند به نام HOLDER معروف هستند. آنها اعتقاد دارند نگه‌داشتن بیت کوین سود بیشتری را می‌تواند به دنبال داشته باشد. به همین خاطر علاقه‌ای به فروش بیت کوین ندارند. این افراد به طور کلی سرمایه‌ای را در بازار خرج می‌کنند که به آن نیاز ندارند.

به طور نرمال، مدت زمانی که برای خرید یا فروش بیت کوین در این استراتژی تعیین می‌شود چهار سال است. چرا که HODLERها اعتقاد دارند روز به روز قیمت بیت کوین رو به افزایش است.

بیت کوین

استراتژی چهارم: راهکار خرید در قیمت پایین و فروش بیت کوین در قیمت بالا

این استراتژی مشابه روش اول است؛ همانطور که گفته شد، انتخاب بهترین زمان برای ورود به بازار معاملاتی بیت کوین و در ادامه بهترین زمان برای خروج از بازار، به تنهایی می‌تواند به عنوان یک استراتژی بی‌نظیر برای تریدر‌ها شناخته شود. به همین خاطر لازم است مدام نسبت به آهنگ بازار و رصد فعالیتهای بازار توجه ویژه داشته باشید. این عمل موجب می‌شود وقتی قیمت بیت کوین (BTC) رو به پایین است شرایط خرید را دنبال نمایید و در ادامه زمانی که شاهد رشد قیمت روز بیت کوین هستید نسبت به فروش بیت کوین اقدام کنید.

اما باید بدانید که شرایط ریسک در این استراتژی بالاست به همین خاطر انتخاب زمان مناسب برای ترید کردن بسیار اهمیت دارد.

به گفته یکی از سرمایه داران نفتی جهان، زمانی که بازار فروش داغ است، شما خریدار باشید و زمانی که بازار خرید رونق دارد، دارایی‌های خود را نگه دارید. بر این اساس، مناسب‌ترین زمان برای خرید وقتی است که قیمت‌ها سقوط کرده. برای اینکه این زمان را بیابید لازم است مدتی پلکانی در بازار ترید نمایید.

استراتژی پنجم: معرفی استراتژی DCA

این راهکار را می‌توان به عنوان کم استرس‌ترین استراتژی سرمایه‌گذاری و خرید و فروش بیت کوین معرفی نمود. این روش مرحله‌ای می‌تواند کمترین ضرر را به دنبال داشته باشد. بر این اساس سرمایه‌گذار با توجه به دارایی خود ترید می‌کند و اگر هدف او اجرای استراتژی HOLDING باشد، در نهایت شرایط سوددهی را برای خود مهیا نموده است.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه