قیمت ارز

قیمت روبل امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱/ اوکراین به روسیه حمله می‌کند؟

قیمت روبل امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱/ اوکراین به روسیه حمله می‌کند؟
کدخبر : 36072

قیمت روبل امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۴ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

 به گزارش رصداقتصادی : بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۴ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۳۹ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۲۳ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۴۸۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۷۰۶ تومان اعلام کرده است.

اوکراین به روسیه حمله می‌کند؟

“آلکسی دانیلوف” دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین شب گذشته، چهارشنبه، تاکید کرد که مقامات کی‌یف اراده سیاسی لازم برای حمله به خاک روسیه را دارند. به گفته وی، ارتش اوکراین می‌تواند اهدافی در خاک روسیه که به عقیده کی‌یف، خاک اوکراین را تهدید می‌کند، را هدف قرار دهد.

این مقام بلندپایه در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد: «در صورت لزوم، هیچ کس در امضای آنچه باید امضا شود تا اهدافی در خاک روسیه نابود شوند، تردید نخواهد کرد. علاوه بر این، اظهارات رئیس جمهور ما [ولادیمیر زلنسکی] مبنی بر اینکه دقیقاً به تهدیدات، از هر کجا که آمده است، پاسخ خواهیم داد، تأیید روشنی بر این موضوع است.»

در عین حال بطور همزمان، “کنستانتین گاوریلوف” رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین درباره امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، به طرف اوکراین در خصوص عواقب جدی در صورت استفاده از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه (HIMARS) آمریکایی یا سایر تسلیحات دوربرد ناتو برای حمله به خاک روسیه هشدار داد.

این دیپلمات یادآور شد که سوق دادن کشورهای اروپایی برای تشدید روابط با مسکو می تواند به گسترش منطقه درگیری مسلحانه منجر شود. در عین حال، وی ابراز اطمینان کرد که نیروهای مسلح روسیه، نیروهای نئونازی اوکراینی را نسبت به برد سامانه‌های موشکی مورد استفاده کی‌یف، از مرزهای روسیه دور خواهند کرد.

پیش از این، مقامات مسکو تحویل سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه با مهمات دوربرد آمریکایی به ارتش اوکراین را تصمیمی بسیار جدی خوانده و یادآور شدند که علیرغم تضمین‌های کلامی در این خصوص که اوکراین به خاک  روسیه حمله نخواهد کرد، ارسال این تسلیحات آمریکایی باز هم خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها را افزایش داده و کمکی به حل و فصل اوضاع نخواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیش از این هشدار داد که پمپاژ فعال تسلیحات غربی به اوکراین منجر به ایجاد تغییراتی در اهداف جغرافیایی عملیات ویژه حفاظت از دونباس شده است. به گفته وی، این اهداف اکنون تنها شامل آزاد سازی سرزمین‌های لوهانسک و دونتسک نشده، بلکه مناطق دیگر اوکراین را نیز در بر گرفته تا هر نوع تهدید امنیتی برای  روسیه از بین برود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه