رپرتاژ اگهی

لنگربا انتقال اشتباه کریپتوکارنسی چه کار باید کرد؟

لنگربا انتقال اشتباه کریپتوکارنسی چه کار باید کرد؟
کدخبر : 36698

اگر شما هم زیاد با نقل و انتقالات ارز دیجیتال سروکار دارید، حتماً تا به‌حال با انتقال اشتباه ارز دیجیتال مواجه شده‌اید. اگر هم هنوز این اتفاق برایتان نیفتاده پس شما جزء آن دسته از افراد خوش‌شانس هستید. در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با روش‌های بازیابی انتقال اشتباه ارز دیجیتال آشنا کنیم.

 

اگر شما هم زیاد با نقل و انتقالات ارز دیجیتال سروکار دارید، حتماً تا به‌حال با انتقال اشتباه ارز دیجیتال مواجه شده‌اید. اگر هم هنوز این اتفاق برایتان نیفتاده پس شما جزء آن دسته از افراد خوش‌شانس هستید. در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با روش‌های بازیابی انتقال اشتباه ارز دیجیتال آشنا کنیم.

انتقال اشتباه ارز دیجیتال به آدرس ناشناس

به گزارش سایت والکس، یکی از رایج‌ترین اشتباهات در انتقال ارز دیجیتال، ارسال به آدرس ناشناس است. معمولا تراکنش‌ها از طریق شبکه‌های بلاک چین، براساس کلیدهای خصوصی درج‌شده و آدرس‌های عمومی صورت می‌گیرند. این کلیدها رشته‌هایی طولانی از اعداد هستند که به خاطر سپردن آن‌ها تقریباً غیرممکن است؛ یا کپی و پیست می‌شوند یا با اسکنر کد QR اسکن می‌شوند.

با این حال، گاهی ممکن است اشتباه تایپی رخ دهد و یا از بین آدرس‌های قدیمی ذخیره‌شده، به یک آدرس اشتباه ارسال کنید. همان طور که Wallex در یکی از مقاله های خود اشاره کرده، با این کار ارز از دسترس کاربر خارج می‌شود و احتمال بازیابی آن نزدیک به صفر است. تنها در صورتی بازگردانی این ارز ممکن است که صاحب آدرس کیف پول مقصد را پیدا کرده و او نیز بپذیرد که ارز را برگرداند. با توجه به این که معمولاً آدرس کیف پول‌ها ناشناس هستند، عملاً امکان پیدا کردن آن فرد وجود ندارد و ممکن است دارایی کاربر برای همیشه از دست رفته باشد.

همیشه بازیابی ارز دیجیتال غیرممکن نیست. وقتی صحبت از انتقال ارز دیجیتال به شبکه‌های اتریوم (ETH)، پالی‌گان (MATIC)، بایننس (BSC) و اتریوم کلاسیک (ETC) می‌شود، احتمال اینکه بتوانید ارز دیجیتال خود را برگردانید بالا است. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد این انتقال اشتباه بیشتر توضیح دهیم.

4dd44406-b49f-4bf9-ab81-acfd46c0dc5e

انتقال اشتباه ارز دیجیتال از BEP-20 به ERC-20

انتقال اشتباه به آدرس شبکه‌هایی که در بالاتر اشاره کردیم، زمانی ایجاد می‌شود که کاربر بخواهد تعدادی توکن سازگار با یکی از این شبکه‌ها را به آدرس کیف پول خود ارسال کند. برای مثال، خیلی مواقع شده که شخصی ارز بایننس کوین (BNB) را از طریق حساب بایننس خود خریداری می‌کند و می‌خواهد آن را به کیف پول خود ارسال کند. هنگام تولید آدرس بایننس در کیف پولی مثل تراست والت (Trust Wallet)، کاربر فراموش می‌کند که BSC را به عنوان نوع شبکه انتخاب کند و شبکه را روی اتر یا پالی‌گان قرار می‌دهد. به این ترتیب کاربر به طور تصادفی توکن‌های BEP20 خود را به شبکه اشتباهی ارسال می‌کند.

 

 

چگونه بیت کوین ارسال شده به آدرس بیت کوین کش را بازیابی کنیم؟

نکته خوبی که در مورد انتقال ارز دیجیتال به بلاک چین بیت کوین وجود دارد این است که شما واقعاً نمی‌توانید اشتباه کنید و توکن‌های خود را به شبکه بلاک چین دیگری با آدرس‌های یکسان ارسال کنید، چون آدرس‌های BTC شکل منحصر به فرد خود را دارند. البته در سال 2017 زمانی که بیت کوین کش (BCH) راه‌اندازی شد، بیت کوین ممکن بود که به طور تصادفی به آدرس بیت کوین کش ارسال شود، اما تیم BCH به سرعت مشکل را حل کرد. آدرس بیت کوین کش عمدتاً دو فرمت دارد: آدرس قدیمی و آدرس CashAddr. آدرس CashAddr فرمت جدید بیت کوین کش است و با فرمت آدرس بیت کوین فرق دارد. بنابراین شما به سادگی نمی‌توانید بیت کوین را به آدرس CashAddr ارسال کنید زیرا فرمت آدرس BTC و CashAddr با یکدیگر سازگار نیستند. اما فرمت آدرس قدیمی بیت کوین کش که شبیه آدرس بیت کوین به نظر می‌رسد، هنوز به طور گسترده استفاده می‌شود، پس احتمال اینکه به اشتباه بیت کوین را به آدرس بیت کوین کش ارسال کنید وجود دارد.

در این زمان چه کار می‌توانید بکنید؟

اگر آدرس بیت کوین کشی که بیت کوین را به آن ارسال کرده‌اید متعلق به یک صرافی است، باید با صرافی تماس بگیرید و اطلاعات مربوطه مثل لینک تراکنش (TXID) را ارائه دهید. بسته به سیاست صرافی، ممکن است توکن‌های شما با مقدار مشخصی کارمزد بازیابی شوند که برای پوشش هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شود.

اگر شما صاحب آدرس بیت کوین کش و کلید خصوصی نیز هستید، می‌توانید به راحتی کلید خصوصی خود را در کیف پول بیت کوین مانند الکتروم (Electrum) وارد کرده و بیت کوین خود را بازیابی کنید.

چگونه تتر (USDT) ارسال شده به آدرس بیت کوین را بازیابی کنیم؟

تتر از پروتکل OMNI استفاده می‌کند که مبتنی بر بیت کوین است و فرمت آدرس مشابهی با بیت کوین دارد. به همین دلیل، احتمال ارسال اشتباه تتر به یک آدرس بیت کوین وجود دارد. USDT همچنین در بلاک چین‌های دیگر مانند اتریوم، ترون و بایننس نیز موجود است. اما، اگر از آدرس OMNI استفاده می‌کنید، چنین اشتباهی ممکن است رخ دهد.

اگر به اشتباه USDT را به آدرس بیت کوین یک صرافی ارسال کرده اید، باید با پشتیبانی تماس بگیرید. اما احتمال کمتری وجود دارد که USDT شما بازیابی شود زیرا شبکه‌ها متفاوت هستند. اگر آدرس بیت کوین خودتان است و کلید خصوصی را دارید، می‌توانید کلید خصوصی خود را به OmniWallet وارد کرده و به USDT خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه از اشتباه انتقال ارز دیجیتال اجتناب کنیم؟

همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای جلوگیری از ارسال توکن به آدرس اشتباه، بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به طور کلی از انجام این اشتباهات خودداری کنید. بهتر است قبل از انجام تراکنش این سه نکته را رعایت کنید:

  • همیشه آدرسی که می‌خواهی توکن خود را ارسال کنید در Blockchair جستجو کنید تا از اطلاعات مربوط به آدرس و شبکه بلاک چین آن مطمئن شوید.
  • قبل از ارسال توکن‌ها مطمئن شوید که کیف پول شما با بلاک چین بومی توکن سازگار است.
  • دوباره بررسی کنید که آیا همه چیز درست باشد. اگر مطمئن نیستید آدرس دریافت‌کننده با شبکه توکن سازگار است یا نه، هرگز توکن‌ها را به کیف پول یا حساب صرافی خود ارسال نکنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه