رپرتاژ اگهی

آیا بیت‌کوین و رمزارزها را می‌توان در سفر استفاده کرد؟

آیا بیت‌کوین و رمزارزها را می‌توان در سفر استفاده کرد؟
کدخبر : 36888

 همان طور که در توریستر اشاره شده است، در حال حاضر اقتصاد جهانی به سرعت دارد به سمت ارزهای دیجیتالی پیش می‌رود و جای تعجب ندارد که ردپای رمزارزها و بلاک چین را در صنعت گردشگری نیز ببینیم، طوری که می‌توانید از خرید بلیط سفر گرفته تا غذا را با ارز دیجیتال پرداخت کنید. همچنین بسیاری از هتل‌ها اکنون بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به جای پول فیات می‌پذیرند. اگر شما هم قصد سفر با ارز دیجیتال را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کریپتو توریسم یا گردشگری کریپتو چیست؟

صنعت گردشگری در دو سال اخیر، به دلیل همه‌گیری کرونا، فراز و نشیب‌هایی را تجربه کرده است. قبل از آن، ورود دنیای بلاک چین به گردشگری که کریپتو توریسم نام دارد، یک ایده نوپا و جذاب بود که نتوانست به خوبی خودش را در میان گردشگران نشان دهد.

همانطور که در بلاگ صرافی آنلاین والکس می‌توانید بخوانید، دو تعریف برای گردشگری کریپتو وجود دارد. در تعریف اول تمامی هزینه‌های تورهای گردشگری به صورت ارز دیجیتال پرداخت می‌شود. در دومین تعریف گردشگران می‌توانند در کنفرانس‌های متخصصان کریپتو شرکت کنند و به دانش سرمایه‌گذاری خود در زمینه رمزارزها اضافه کنند.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال در مسافرت

به طور معمول استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی در سفر با مشکلاتی مثل هزینه تهیه کارت، کارمزد برداشت، تبدیل ارز و موارد دیگر همراه است. در ضمن داشتن پول نقد در سفر احتمال سرقت را بالا می‌برد. اگر نمی‌خواهید با این مشکلات روبرو شوید، پرداخت با ارزهای دیجیتالی را امتحان کنید. استفاده از ارز دیجیتال دو مزیت اصلی دارد:

  • بلاکچین ثابت کرده است که عملکرد فوق‌العاده سریع در جابجایی ارز دیجیتال دارد. بنابراین شما می‌توانید تنها در چند ثانیه چندین پرداخت با ارز دیجیتال انجام دهید.
  • جای ارزهای دیجیتال در کیف پول مجازی امن و امان است و حتی اگر کیف پول فیزیکی یا کارت اعتباری خود را گم کنید. در نتیجه، ارز دیجیتال می‌تواند یکی از کارآمدترین روش‌های پرداخت در سفر باشد.

صنعت گردشگری در حال حاضر مزایای زیادی از فناوری بلاک چین می‌گیرد. بلاک چین در این سال‌ها به دنبال حل کردن مشکلات عمده‌ای است که صنعت گردشگری سالهاست با آن دست و پنجه نرم می‌کند. به‌ طور مثال، برنامه‌هایی در حال ساخت است تا کل هزینه‌های معامله ارز دیجیتال در سفر را حذف کنند. به‌علاوه که به خطوط هوایی کمک می‌کند تا بار مسافران را دقیق ردیابی کنند. همچنین فناوری بلاک چین تأثیر مثبتی روی واسطه‌ها و تأمین‌کنندگان مسافرتی برای کسب‌وکار ایجاد کرده است.

اکثر کشورها به مسافران این امکان را می‌دهند که هر زمانی که کشور را ترک می‌کنند، پول باقی‌مانده خود را به بهترین ارز دیجیتال تبدیل کنند. بنابراین، اگر مسافر هستید، بهتر است استفاده از ارز دیجیتال را به عنوان روش پرداخت اولیه در نظر داشته باشید. این کار علاوه بر همه مزایای که دارد به شما در پس‌انداز پول در حین سفر نیز کمک می‌کند.

320c9fa1-6fcb-46f9-b01f-034dc58ea76c

از معایبی که در مورد استفاده از ارز دیجیتال در سفر می‌توان به آن اشاره کرد، این است که اکثر مردم از ارز دیجیتال استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل عملکرد آن عمدتاً برای گردشگران ضعیف بوده، به خصوص اینکه کرونا سرعت پیشرفت گردشگری کریپتو را کند کرده است. این باعث شده سود سرمایه‌گذاری در گردشگری کریپتو کم باشد. با این‌حال هیچ چیز ثابت نخواهد ماند. همانطور که طی این سال‌ها کشورهای مختلف ارز دیجیتال را بیشتر از قبل پذیرفته‌اند، رفته‌رفته کسب‌وکارهای بیشتری به عظمت دنیای بلاک چین پی می‌برند.

کاربرد ارز دیجیتال در سفر

با ارز دیجیتال می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از سایت‌های معتبر خارجی خریداری کنید. همچنین هتل‌های زیادی در کشورهای مختلف امکان رزرو با ارز دیجیتال را فراهم کرده‌اند. به همین راحتی شما دو کار مهم مربوط به سفر خود را با ارز دیجیتال، بدون دردسر انجام خواهید داد. به‌علاوه اجاره ماشین و سوئیت آپارتمان نیز با ارز دیجیتال امکان‌پذیر شده است. شما می‌توانید با مراجعه به یکی از سایت‌های Destinia، Cheapair و Travala، ارز دیجیتال پرداخت کنید و بلیط به هرجایی که می‌خواهید را بخرید و با رزرو هتل و اجاره ماشین، تجربه یک گردشگری کریپتو را بدست آورید.

چه کشورهایی ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند؟

به جزء کشورهای چین، روسیه، هند و آفریقا، تقریباً در تمام کشورهای توریستی امکان استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما فقط همین کافی نیست. اگر قصد سفر با ارز دیجیتال را دارید، بهتر است کشوری را انتخاب کنید که کسب‌وکارهای متعددی پرداخت با ارز دیجیتال را می‌پذیرند. اما چطور می‌توانیم کشور مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

یکی از پیشنهادات سایت کوین‌مپ است. با این سایت شما به راحتی می‌توانید لوکیشن خودپردازهای ارز دیجیتال و تمامی کسب‌وکارهایی که از ارز دیجیتال به عنوان روشی برای معامله استفاده می‌کنند را در سرتاسر جهان پیدا کنید، تا بالاخره کشور مناسب برای مقاصد گردشگری خود را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

قبل از همه‌گیری کووید-19، فعالیت‌های پیرامون گردشگری کریپتو به اوج خودش رسیده بود. گرچه مسیر صنعت گردشگری به دلیل همه‌گیری کرونا به سرازیری افتاد، اما باعث نشد تا اهمیت استفاده از ارز دیجیتال در سفر نادیده گرفته شود. اکنون، بسیاری از کشورها در حال باز کردن مرزهای خود هستند و گردشگری از سر گرفته شده است و گزینه‌های پرداخت ارز دیجیتال در هنگام سفر برای گردشگران در آینده نزدیک به طور گسترده پذیرفته خواهد شد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه