رپرتاژ اگهی

آیا پایان کار بیت کوین رسیده است؟

آیا پایان کار بیت کوین رسیده است؟
کدخبر : 36890

بیت کوین قدیمی‌ترین ارز دیجیتال است و مدت زمانی طولانی است که در میان کریپتو‌ها حضور قدرتمندی داشته است.

بیت کوین قدیمی‌ترین ارز دیجیتال است و مدت زمانی طولانی است که در میان کریپتو‌ها حضور قدرتمندی داشته است. تقریباً استفاده از بیت کوین به عنوان یکی از ارز‌های دیجیتال، تبدیل به مسأله‌ای معمول در مبادلات تجاری شده است. به عبارت دیگر این ارز دیجیتال دارد جایگاه خودش را در بازار سرمایه پیدا می‌کند به همین دلیل می‌توان چنین تصور کرد که در آینده حتماٌ در معاملات و بازار‌های مالی حضور خواهد داشت. با این وجود ریزش قیمت بیت کوین از دوران اوجش در ماه‌های اخیر باعث نگرانی عده‌ای شده است و تصور می‌کنند که شاید آن‌قدر‌ها که به این ارز اعتماد کرده‌اند، نباید می‌کردند. در این مقاله قصد داریم جایگاه بیت کوین را در آینده ارز دیجیتال بررسی کنیم و ببینیم آیا پایان کار بیت کوین نزدیک است.

این روز‌ها اوضاع بیت کوین چطور است؟

قیمت بیت کوین این روز‌ها حدوداً دور 20 هزار دلار می‌چرخد. به علت سقوط بیت کوین، دیگر ارز‌های دیجیتال بازار نیز در حال تجربه سقوطی جدی هستند؛ به همین دلیل اهمیت دارد که ببینیم آیا خرید بیت کوین در حال حاضر به صرفه هست یا نه؟ یکی از عبارات پر تکرار در موتور گوگل این بوده که «بیت کوین مرده است.» این نشان می‌دهد که افکار عمومی شاید تا حدی نسبت به این ارز دیجیتال منفی شده است و قیمت بیت کوین سبب شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران معمول این بازار به فکر جای دیگری بیفتند و علاقه‌مندانی که قصد حضور در بازار و خرید بیت کوین را داشتند، حالا کمی با شک و تردید به موضوع نظر کنند.

در ماه‌های اخیری که از حضور ارز بیت کوین در بازار می‌گذشت هم به علت پاندمی کرونا هم به علت هیجانات بازار قیمت ارز دیجیتال بیت کوین قیمت‌های نجومی 30 یا حتی 40 هزار دلار را نیز به دست آورد. ولی نکته جالب توجه آن است که این اولین سقوط بیت کوین نبوده است. سال 2017 نیز بازار ارز دیجیتال و قیمت بیت کوین با چنین رکودی مواجه شد. به همین علت است که فعالان و توسعه‌دهندگان بازار خیلی نگران وضعیت فعلی بازار نیستند. هنگامی که قیمت بیت کوین سقوط می‌کند، رسانه‌ها شروع به تخریب آن می‌کنند و از مرگش حرف می‌زنند. آگهی‌های فراوانی در رسانه‌ها پیرامون از بین رفتن بیت کوین پیش از سقوط آن وجود داشته است ولی در همان حال بیت کوین بهترین دوران خود را سپری می‌کرده است.

آیا ارز بیت کوین آینده دارد؟

ff3a9753-b78f-4b39-9290-c727fe900a3a

 

یکی از مسائلی که اکنون باید به آن بپردازیم این است که آیا ارزش دارد به خرید بیت کوین فکر کنیم؟ موضوع اینجاست که دو دسته از افراد ممکن است این سؤال را پرسیده باشند. دسته‌ای که پیش از پرسیدن این سؤال اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند یا سال‌ها و ماه‌هاست در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اکنون با سقوط بازار نگران شده‌اند. این افراد باید توجه داشته باشند که باز هم ممکن است بیت کوین سقوط دیگری را نیز تجربه کند اما این بدان معنا نیست که این ارز دیجیتال ارزشی ندارد و دیگر بر نخواهد گشت. بعد از هر دوران اوجی، سقوط اتفاق می‌افتد و اگر کسی می‌خواهد در این بازار سرمایه‌گذاری کند باید با دانش و آگاهی این کار را انجام دهد.

اما دسته دوم افرادی هستند که خودشان اکنون در این بازار حضور ندارند ولی به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری، حضور در بازار ارز دیجیتال را در نظر می‌گیرند. به این افراد باید خاطر نشان کرد که همچنان شرکت‌های بزرگی در دنیا روی بیت کوین حساب باز کرده‌اند و مبالغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری در این بازار مصرف می‌کنند. این نشان‌دهنده این موضوع است که بیت کوین در آینده حتماً در معاملات تجاری نقش خواهد داشت و از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. تحلیل‌گران باور دارند که بیت کوین دوباره روز‌های خوبی را خواهد دید؛ اما همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم برای خرید بیت کوین باید با علم و دانش قدم بردارید. از سمتی اخبار بازار ارز رمزارزها را می‌توانید از بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس دنبال کنید. همان طور که در زومیت نوشته شده است، اگر دانش کافی از شرایط بازار برایتان وجود ندارد و صبر برای کسب سود و سرمایه از بازار بیت کوین را ندارید، سرمایه‌گذاری‌تان می‌تواند در نهایت شما را با ضرر‌های جدی مواجه کند؛ زیرا احتمال دارد که دوباره بیت کوین دچار افت قیمت شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی آینده بیت کوین پرداختیم. عده‌ای با توجه به سقوط اخیر بازار باور دارند که ارز دیجیتال بیت کوین روز‌های خوبی را تجربه نمی‌کند و آینده درخشانی ندارد اما اکثر تحلیل‌گران بازار با توجه به اهمیت بیت کوین در بازار‌های جهانی باور دارند که اگر سرمایه‌گذار با دانش وارد دنیای بیت کوین شود، می‌تواند به موفقیت دست پیدا کند.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه