رپرتاژ اگهی /

معرفی بزرگترین صرافی OTC در ایران

معرفی بزرگترین صرافی OTC در ایران
کدخبر : 39244

در زمان انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال باید فاکتورهای متعددی را مد نظر قرار بدهید. به عنوان مهمترین معیارها باید به امنیت، تعدد رمز ارزهای قابل خرید و فروش، پشتیبانی قوی و کارمزد مناسب اشاره کرد.

 یک فاکتور مهم دیگر نحوه کارکرد پلتفرم است؛ صرافی های ارز دیجیتال در ایران و جهان به طور کلی به دو دسته OTC و P2P تقسیم می‌شوند. بسته به نیاز خود، باید گزینه‌ای را از یک دسته‌بندی انتخاب کنید. در این مقاله ضمن بررسی تفاوت این دو دسته پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین صرافی های OTC در ایران را نیز معرفی خواهیم کرد.

صرافی OTC ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند؟

در وب سایت‌های خرید و فروش به صورت OTC کاربران با یک شرکت ارتباط دارند. می‌توان آن‌ها را به صرافی های عادی خرید و فروش ارزهای فیات نظیر دلار و یورو تشبیه کرد که افرادی به عنوان واسطه، ارزهای شما را بعد از خریداری به دیگران می‌فروشند. چه در ایران و چه در تمام نقاط دنیا، در یک صرافی OTC افراد خریدار و فروشنده به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط نیستند. قیمت خرید و فروش در اینجا توسط صرافی تعیین می‌شود.

مزیت‌ها و مشکلات صرافی OTC رمز ارز

کار با آن‌ها به مراتب راحت‌تر از صرافی های نظیر به نظیر است. کاربران تازه وارد که آشنایی زیادی با ارزهای دیجیتال ندارند، به سختی قادر به ثبت سفارش در پلتفر‌م‌های P2P خواهند بود، اما در یک صرافی OTC ایرانی یا یا حتی خارجی، روند خرید به مراتب راحت‌تر است؛ بعد از ورود به وب سایت یا اپلیکیشن پلتفرم، رمز ارز مورد نظر را مشخص، مقدار خرید را تعیین و هزینه را پرداخت کنید. ارز خریداری شده به کیف پول شخصی شما واریز یا در صورت تمایل داخل والت اختصاصی صرافی نگهداری خواهد شد.

کاربران تازه وارد که با انواع سفارش‌ها نظیر لیمیت اوردر آشنایی نداشته و قادر به تعیین حد سود و ضرر برای خود نیستند، در زمان کار با یک صرافی همتا به همتا احتمالا دستپاچه می‌شوند. یک صرافی OTC ارز دیجیتال به آن‌ها اجازه می‌دهد تنها با مشخص کردن ارز دلخواه و مقدار خرید، سرمایه گذاری انجام بدهند. دیگر نیازی به مشاهده و تحلیل نمودارها برای مشخص کردن نقطه ورود (حین خرید) یا نقطه خروج (حین فروش) نخواهد بود.

اما، با توجه به دستوری بودن قیمت خرید و فروش در صرافی های OTC ایران یا حتی خارج از کشور، باید از منصفانه بودن قیمت‌ها اطمینان حاصل کرد. از طرفی این دسته پلتفرم‌ها برای تریدرها چندان مناسب نیستند، چرا که آن‌ها نمی‌توانند با وجود پیدا کردن نقطه‌های ورود و خروج مناسب بعد از تحلیل بازار، سفارش خرید یا فروشی بر اساس قیمت دلخواه ثبت کنند.

همچنین تریدرهای حرفه‌ای که توانسته‌اند با دور زدن تحریم‌ها، برای خود حسابی در صرافی های ارز دیجیتال بین‌المللی ایجاد کنند، ابتدا نیازمند خرید تتر هستند، چرا که این صرافی‌های از پرداخت با ریال پشتیبانی نمی‌کنند. برای آن‌ها، اغلب مواقع یک صرافی OTC‌ در ایران نقطه شروع مناسبی است.

معرفی صرافی OTC بیت 24

بیت 24 جزو اولین صرافی های OTC ارز دیجیتال ایران با سیستم تسویه تمام خودکار است. این مجموعه تابستان سه سال قبل تاسیس شد، اما با پیشرفتی خیلی سریع توانست به یکی از بزرگترین صرافی های OTC در ایران تبدیل شود. در حال حاضر صرافی Bit24 از خرید و فروش 350 ارز دیجیتال شامل مهمترین کوین‌ها و توکن‌های بازار پشتیبانی می‌کند.

8dce16c3-ab9e-427d-8474-14e4493b450e

یکی از مهمترین معیارهایی که حین انتخاب این نوع صرافی های ارز دیجیتال باید مد نظر قرار بدهید، سرعت تسویه است. در برخی مواقع، حتی کاربران حرفه‌ای نیز برای خرید سریع، ثبت سفارش در یک صرافی OTC را ترجیح می‌دهند، مخصوصا اگر حجم خرید بالایی داشته باشند؛ ممکن است در یک پلتفرم P2P به خاطر نبود نقدینگی کافی به منظور پر کردن سفارش خرید یا فروش، فرصت از دست برود. خوشبختانه صرافی OTC بیت 24 از نظر این معیار یکی از بهترین‌ها است. بعد از ارسال درخواست خرید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رمز ارز مورد نظر را در کیف پول شخصی دریافت خواهید کرد. سرعت انتقال وجه نقد به بانک مقصد و سیکل‌های تسویه سیستم پایا وابسته است.

صرافی OTC ارز دیجیتال بیت 24 به هر حساب کاربری یک کیف پول نیز اختصاص می‌دهد. مزیت استفاده از این کیف پول سرعت گرفتن مبادلات و حذف شدن کارمزد انتقال است، کارمزدی که در برخی شبکه‌ها نظیر اتریوم گهگاه شدیدا افزایش پیدا می‌کند. این کارمزد مربوط به صرافی نیست و به ماینرهای شبکه بلاک چین تعلق دارد. حال با نگهداری ارزهای خود داخل والت Bit24 از پرداخت آن بی‌نیاز خواهید شد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه