رپرتاژ اگهی

نقش فرایند اثبات کار (Proof of work) در اتریوم چیست؟

 نقش فرایند اثبات کار (Proof of work) در اتریوم چیست؟
کدخبر : 42048

پس از رونمایی از اولین ارز دیجیتال به نام بیت کوین، اتریوم دومین ارز دیجیتالی که به سرعت به شهرت رسید و توانست پس از مدتی لقب ملکه ارزهای دیجیتال را از آن خود کند.

 

اما تنها ایرادی که هنوز در ملکه ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که قیمت اتریوم همانند سایر ارزهای دیجیتال نوسانات شدیدی دارد. اما به راستی ETH چیست؟ چطور کار می‌کند؟ چگونه به وجود آمده است؟ روش‌های استخراج به چه صورت است؟ آیا استخراج روی متقاضی برای خرید اتریوم تاثیر گذار است؟ در این مقاله قصد داریم در مورد ETH و پاسخ به تمام سوالات گفته شده بپردازیم با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

اتریوم یک پلتفرم نرم افزاری جهانی غیرمتمرکز است که از فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌کند. بیشتر به خاطر ارز دیجیتال بومی خود، اتر (ETH) شناخته می‌شود. ETH می‌تواند توسط هر کسی برای ایجاد هر فناوری دیجیتال ایمن استفاده شود. این توکن مرورگر مخصوص به خود، درگاه پرداخت و زبان برنامه نویسی اختصاصی خود است. اتریوم طراحی شده تا کارهای انجام شده در بستر بلاک چین را پشتیبانی کند. علاوه بر آن کاربران می‌توانند برای خرید کالاها و خدمات ملموس هوشمند استفاده کنند. خرید اتریوم آسان بوده و به راحتی قابل استفاده است.

هیچ ارگان یا سازمانی کمترین کنترلی روی اتریوم ندارد و اتریوم یک شبکه کاملاً خود مختار است. نحوه خرید آن نیز بسیار آسان است. کاربری که قصد خرید eth دارد کافی است با بررسی قیمت ETH و مشاهده نمودار می‌تواند بهترین زمان خرید خود را تشخیص دهد.

اتریوم به گونه‌ای طراحی شده که مقیاس پذیر، قابل برنامه ریزی، ایمن و غیر متمرکز باشد. این بلاک چین بهترین گزینه برای توسعه دهندگان و شرکت‌های نوآور و خلاق است. توسعه دهندگان و شرکت‌های خلاق می‌توانند با کمک ETH جهان بهتری بسازند. در صورتی که امکان خرید ETH در استراتژی ایده‌های شرکت‌ها وجود داشته باشد، می‌توانند مسیری برای استفاده از قراردادهای هوشمند پیدا کنند. همچنین اتریوم یک ابزار ضروری در پشت برنامه‌های غیر متمرکز است. هرچه تعداد برنامه‌های غیر متمرکزی که از اتریوم استفاده می‌کنند بیشتر باشد قیمت ETH نوسان کمتری خواهد داشت. به طور خلاصه اینکه اتریوم در تلاش است که یک دنیای کامپیوتر بسازد.

 

69d2ad3c-0300-443c-8ace-f1db912f19c2

خالقان اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) خالق اتریوم، مقاله‌ای سفید برای معرفی آن در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. پلتفرم اتریوم در سال ۲۰۱۵ توسط بوترین و جوزف لوبین (Joseph Lubin) بنیانگذار شرکت نرم افزاری بلاک چین ConsenSys، راه اندازی شد.

استخراج ETH چگونه است؟

برای استخراج اتریوم ماینرها در یک فضای رقابتی برای ایجاد بلاک قرار می‌گیرند. آن‌ها باید از طریق CPU سیستم خود و یا دستگاه‌های ماینینگ، معادلات ریاضی پیچیده‌ای را حل کنند و از این طریق یک بلاک جدید ایجاد کنند. ماینرها در ازای این فرآیند پاداش دریافت می‌کنند. پاداش در شبکه‌، رمز ارز اتر است و در حال حاضر پاداش ایجاد هر بلاک ۲ اتر است. این فرایند اثبات کار (Proof of work) نام دارد که قرار است برای مقیاس‌پذیری بیشتر (تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر) در به‌روز‌رسانی‌های تازه‌ی بلاک چین، تبدیل به اثبات سهام (Proof of stake) شود که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

فناوری بلاک چین اتریوم

اتریوم مانند سایر ارزهای دیجیتال از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند. بلاک چین سیستمی است از ثبت اطلاعات به گونه‌ای که تغییر، هک یا تقلب سیستم را دشوار یا غیرممکن می‌کند. یک بلاک چین اساساً یک دفتر دیجیتالی از تراکنش‌ها است که کپی شده و در کل شبکه سیستم‌های کامپیوتری روی بلاک چین توزیع می‌شود. بلاک چین اتریوم توسط شبکه‌ای از برنامه‌های خودکار تأیید می‌شود که در مورد اعتبار اطلاعات تراکنش‌ها به اجماع می‌رسند. هیچ تغییری در بلاک چین نمی‌توان ایجاد کرد، مگر اینکه شبکه به اجماع برسد که این امر تاثیر مستقیم بر روی قیمت اتریوم دارد.

در اواسط سپتامبر ۲۰۲۲، ETH به طور رسمی به الگوریتم اثبات سهام تغییر کرد که ارزان تر و سازگارتر با محیط زیست نسبت به مدل اثبات کار است. اجماع با استفاده از الگوریتمی که معمولاً مکانیسم اجماع نامیده می‌شود به دست می‌آید. اتریوم از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند، که در آن شبکه‌ای از شرکت‌کنندگان به نام اعتباردهنده بلوک‌های جدیدی ایجاد می‌کنند و با هم همکاری می‌کنند تا اطلاعات بلوک‌ها را تایید کنند. بلوک‌ها حاوی اطلاعاتی در مورد وضعیت بلاک چین، لیستی از تاییدیه‌ها (امضا و رای تایید کننده در مورد اعتبار بلوک) ، تراکنش ها، قیمت ETH و… هستند. هرچه تعداد اعتباردهنده‌ها بیشتر باشد، بلوک‌های بیشتری ساخته خواهد شد که در نهایت باعث ثبات قیمت اتریوم می‌شود.

دو عامل مهم تاثیر گذار بر قیمت ETH

قیمت اتریوم به عرضه و تقاضا خلاصه می‌شود. اگر عرضه اتریوم کم باشد یا تقاضا برای خرید اتریوم افزایش یابد، قیمت آن بالا می‌رود. اگر عرضه اتریوم افزایش داشته باشد یا تقاضا برای خرید اتریوم کاهش یابد، قیمت آن کم می‌شود. به جز عواملی که در ادامه اشاره می‌شود، عوامل دیگری نیز در قیمت اتریوم تاثیر گذارند که اشاره به آنها از حوصله مقاله خارج خواهد بود.

اخبار مرتبط با اتریوم

به طور منطقی، رویدادهای خبری که مستقیماً با اتریوم مرتبط باشد بیشترین تاثیر را بر قیمت اتریوم دارند. سناریوها و واکنش‌های بالقوه بازار می‌توانند برای دیگر توکن‌های بلاک چین نیز تاثیر گذار باشند.

نوسانات قیمت

تاثیر پذیری گسترده کریپتو قطعاً یکی از محرک‌های بیرونی است که می‌تواند بر قیمت‌های بازار ارزهای دیجیتال و بالا بردن تقاضای خرید اتریوم تأثیر بگذارد، به خصوص زمانی که این نوسانات از سوی پادشاه کریپتو یعنی بیت کوین باشد. قسمت نگران کننده در نوسانات قیمت بازار، تاثیرپذیری قیمت بیت کوین از تصمیمات و مصوبات کشورهاست. احتمالاً چند سال دیگر طول می‌کشد تا دولت‌ها بفهمند چگونه با این طبقه دارایی‌های نوظهور و پویا برخورد کنند. بنابراین مراقب اخبار و مصوبات دولت‌ در مورد رمز ارزها باشید. چرا که این مصوبات در تعیین زمان مناسب خرید اتریوم بسیار تاثیر گذار هستند. شما می‌توانید برای خرید اتریوم و مشاهده قیمت اتریوم به والکس مراجعه کنید.

منبع :

Wallex : Blog

*/ مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت ان ندارد ..... 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه