بیت کوین

بیت کوین یا اتریوم، کدام گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری است؟

بیت کوین یا اتریوم، کدام گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری است؟
کدخبر : 42491

بیت کوین و اتریوم از بسیاری جهات مشابه هستند، هر دو ارز‌های دیجیتال هستند که از طریق صرافی‌های آنلاین معامله می‌شوند و در انوع کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان ذخیره کردن آن‌ها وجود دارد. با این حال تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد.

 اگر به بازار ارز‌های دیجیتال تازه وارد باشید، احتمالاً برای اولین خرید و سرمایه‌گذاری خود با شک و شبهه‌هایی مواجه هستید و اینکه کدام ارز دیجیتال برای خرید و شروع بهترین گزینه است می‌تواند انتخاب پیچیده و سختی باشد. بیت کوین اولین ارز دیجیتال و محبوب‌ترین رمزارز جهانی است و اتریوم مدت زمان زیادی است که در جایگاه دوم و پس از آن قرار گرفته است، پس طبیعی است که این دو ارز دیجیتال انتخاب اول بسیاری باشند. اما کدام گزینه بهتری است؟

بیت کوین و اتریوم از بسیاری جهات مشابه هستند، هر دو ارز‌های دیجیتال هستند که از طریق صرافی‌های آنلاین معامله می‌شوند و در انوع کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان ذخیره کردن آن‌ها وجود دارد. با این حال تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد.

بیت کوین یا اتریوم

 

با بیت کوین آشنا شوید

بیت کوین در ژانویه 2009 عرضه شده است و اولین ارز دیجیتال بازار است. ایده ارز‌های دیجیتال امروزه و بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد، ارز‌هایی که به صورت دیجیتال فعالیت می‌کنند و هیچ مرجع متمرکزی ندارند.

 بیت کوین اولین تلاش برای عرضه یک ارز آنلاین غیرمتمرکز نبود، اما بین کوین اولین ارز در این دسته بود که توانست موفق شود و به همین دلیل به عنوان اولین ارز دیجیتال جهانی شناخته می‌شود.

در حالی که مفهوم غیرمتمرکز و تحت کنترل نبودن یک ارز در ابتدا غیرممکن به نظر می‌رسید، اما امروزه بیت کوین و ارز‌های دیجیتال موفق شده‌اند تا به صورت گسترده در جهان به شکل غیرمتمرکز فعالیت کنند و بسیاری از دولت‌ها و کشور‌های جهانی این مفهوم را پذیرفته‌اند و از معاملات ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کنند.

به مرور زمان و با عرضه ارز‌های دیجیتال جدید به بازار و افزایش محبوبیت آلت کوین‌ها، سهم بازار بیت کوین از کل بازار کاهش پیدا کرده است و در حالی که در سال 2017 بیت کوین نزدیک به 87 درصد از کل بازار ارز‌های دیجیتال را در اختیار داشت، اما امروزه این عدد به به کمتر از 40 درصد رسیده است و آلت کوین‌های بازار همواره در حال رشد و تصرف بخشی از بازار هستند. یکی از این ارز‌های موفق، اتریوم نام دارد.

با اتریوم آشنا شوید

در حالی که در ابتدا از ارز‌های دیجیتال تنها برای معاملات مالی و به عنوان ذخیره ارزش استفاده می‌شد، اما اتریوم با هدف گسترش استفاده و خدمات فناوری بلاک چین عرضه شد و مسیر استفاده از پتانسیل‌های فضای غیرمتمرکز و فناوری بلاک چین را آغاز کرد. اتریوم در جولای 2015 عرضه شد و بزرگترین و شناخته شده‌ترین پلتفرم نرم‌افزاری غیرمتمرکز اپن‌اند جهان است.

اتریوم با ساخت و عرضه قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز، حوزه دیفای را پایه‌ریزی کرده است و امروزه اکثر برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های بازار در این شبکه فعالیت می‌کنند.

بیتکوین یا اتریوم: صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

بیت کوین یا اتریوم، کدام بهتر است؟

بیت کوین در ابتدا به عنوان جایگزینی برای ارز‌های سنتی و به عنوان ارزی جدید برای مبادلات مالی و ذخیره ارزش طراحی شده بود، در حالی که اتریوم به عنوان شبکه‌ای برای عرضه توکن‌های جدید، برنامه‌های جدید، توکن‌های NFT و حوزه دیفای شناخته شده است و کارمزد‌های بالای اتریوم آن را برای استفاده در پرداخت‌ها با مشکلاتی مواجه کرده است. همچنین بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال بازار، مدت زمان بسیار بیشتری است که نسبت به اتریوم در بازار فعال است و از چالش‌های مختلفی سربلند بیرون آمده است. با این حال اتریوم برخی برتری‌ها نسبت به بیت کوین دارد.

زبان برنامه‌نویسی اتریوم یکی از مزیت‌های آن است که به توسعه‌دهندگان امکانات و اختیارات بسیار بیشتری می‌دهد و مقیاس‌پذیری، سرعت و ظرفیت تراکنش‌ها و انتقال داده‌های اتریوم نسبت به بیت کوین بیشتر است.

همچنین اخیراً اتریوم سازوکار شبکه خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داده است، به این معنی که برخلاف بیت کوین دیگر اتریوم را نمی‌توان استخراج کرد و از موجودی کاربران و با فرآیند استیکینگ این شبکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این تغییر باعث شده است تا مصرف انرژی و آلودگی زیستی اتریوم نسبت به بیت کوین بسیار کمتر باشد.

هر دو بیت کوین و اتریوم از جمله برترین ارز‌های دیجیتال بازار هستند و تغییرات قیمتی آن‌ها بر کل بازار تأثیرگذار است. با توجه به کاربرد و آینده، اتریوم با توجه به ویژگی‌های خود و امکاناتی که ارائه می‌دهد می‌تواند پتانسیل بیشتری و در آینده اینترنت و وب 3.0 نقش مهمی داشته باشد.

از کجا اتریوم و بیت کوین بخریم؟

برای شروع فعالیت و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، مهم است در ابتدا در یک صرافی مطمئن و امن ثبت نام کنید. یکی از بهترین صرافی‌های داخلی، سرمایکس نام دارد که ثبت نام و احراز هویت در آن بسیار ساده و سریع است. پس از ثبت نام، شما می‌توانید خرید و فروش اتریوم و بیت کوین را با بهترین قیمت در بازار معاملاتی سرمایکس آغاز کنید و علاوه بر خرید و فروش بیت کوین و اتریوم، شما در سرمایکس به بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع دسترسی دارید. همچنین با صرافی سرمایکس و با کیف پول داخلی و امن این صرافی، دیگر نیازی به نگرانی پیرامون مشکلات امنیتی و تحریم‌ها ندارید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال روی تصویر زیر کلیک کنید!

images_1667908140.png

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه