قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 11 بهمن

قیمت طلا در بازار جهانی جمعه 11 بهمن
کدخبر : 4286

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۱۵۷۴ دلار و ۴۶ سنت رسید.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از تسنیم ، پس از آنکه بررسی ها نشان داد که فعالیت های تولیدی در چین در ماه ژانویه ثابت مانده و بخش خدمات شاهد رشد بوده است، قیمت طلا روز جمعه نوسان قیمت محدودی داشت، اما نگرانی ها در مورد ویروس کرونا و تاثیرات اقتصادی آن سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت دومین رشد ماهانه متوالی باقی بماند.

 

 

خبرداغ : جنجالی شدن ماجرای مهریه عجیب مهناز افشار + تصویر عقدنامه

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.01 درصد افزایش به 1574 دلار و 46 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز با 0.68 درصد کاهش به 1578 دلار و 40 سنت رسید.

 

فعالیت های تولیدی در چین در ماه ژانویه رشدی نداشت و شیوع ویروس کرونای جدید بر ریسک های پیش روی اقتصاد این کشور افزود. اما بخش خدمات این کشور رشد سریعتری را تجربه کرد.

 

سازمان بهداشت جهانی شب گذشته شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت فوق العاده بین المللی اعلام کرد. تعداد کشته های ابتلا به این ویروس به 213 تن رسیده و ویروس به 20 کشور جهان گسترش یافته است.

 

تدروس گبریسوس، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت این سازمان هیچگونه محدودیتی در زمینه سفر یا تجارت با چین را «توصیه نمی کند و در واقع مخالف آن است.» وی کفت اقدامات اتخاذ شده از سوی پکن می تواند «روند (شیوع این بیماری) را معکوس کند.»

 

در همین حال امروز اعلام شد که اقتصاد آمریکا برای دومین سال متوالی نتوانسته به هدف گذاری رشد 3 درصدی مد نظر ترامپ دست یابد و سال 2019 اقتصاد آمریکا ضعیف ترین رشد اقتصادی 3 سال اخیر را تجربه کرده است.

 

مجلس نمایندگان آمریکا 2 مصوبه را به تصویب رسانده که هدف از آن محدود کردن اختیارات ترامپ در اعزام نیرو برای جنگ در خارج از مرزهای آمریکاست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه