رپرتاژ اگهی /

قیمت ارز دیجیتال و تاثیر آن بر سرمایه گذاری

قیمت ارز دیجیتال و تاثیر آن بر سرمایه گذاری
کدخبر : 44126

خواندن، دانستن و داشتن اطلاعات درباره دنیای کریپتوکارنسی ، قیمت رمز ارزها و تحلیل نوسانات روزانه آن‌ها یکی الزامات جهان امروز است. در این مقاله درباره قیمت ارز دیجیتال و تاثیرات آن در روندهای سرمایه گذاری در این بازار بزرگ و جذاب می‌خوانیم.

 سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای عجیب و جالبی است. ارزش آفریدن از پولی که وجود فیزیکی ندارد، اما می‌تواند به پول واقعی تبدیل شود و یا در مبادلات بسیاری استفاده شود! زمان ورود ارزهای دیجیتالی مانند «بیت کوین» به جهان، مربوط به امروز و دیروز نیست و ارزشمندترین رمز ارز دنیا، از سال ۲۰۰۷ به‌صورت رسمی ساخته و معرفی شد.

در طی این سال‌ها قیمت ارزهای دیجیتال تغییرات زیادی داشته، کوین‌های جدیدی معرفی شده‌اند و بازار خاصی برای معاملات کریپتو کارنسی شکل گرفته و قانون‌گذاری شده است. از زمان فعالیت این بازار، به دلیل نوسانات قیمت ارز دیجیتال و ارزش بازار اتفاقات متعددی افتاده است. افراد زیادی با سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در این بازار، زندگی خود را کاملا تغییر داده‌اند و سرمایه خود را بیش‌تر و بیش‌تر کرده‌اند و عده‌ی دیگری هم تمام سرمایه خود را از دست داده‌اند!

 

اگر شما از افرادی هستید که به فعالیت در بازار کریپتو کارنسی و کسب درآمد از آن علاقه دارید، خوب است که قبل از ورود به بازار نکات مهم پیش از شروع را درنظر بگیرید تا به زمره افرادی که سودهای بسیاری از این بازار می‌برند اضافه شوید و سرمایه اساسی خود را از دست ندهید.

 

نوسان قیمت رمز ارزها؛ یک دریای پر تلاطم

نمودارهای مختلف نوسان و تفاوت قیمت رمز ارزها مثل یک دریای بزرگ و عمیق است که به یک ناخدای کاربلد برای سلامت ماندن نیاز دارد. از آن‌جایی که عوامل تاثیرگذار بر نرخ ارز دیجیتال کم نیستند، خوب است که آن‌ها را بشناسید تا بتوانید تحلیل بهتر و دقیق‌تری نسبت به بازار و اتفاقات آن ارائه کنید.

چه عواملی بر قیمت و نوسانات رمز ارزها تاثیر می‌گذارند؟

میزان عرضه و تقاضا:

این عامل مهم‌ترین و اولین عاملی است که روی تمام بازارهای اقتصادی تاثیر می‌گذارد و رمز ارزها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

نهنگ‌ها و نوسانات بازار:

نهنگ‌ها به معنای واقعی مثل یک نهنگ وارد دریای رمز ارز می‌شوند و آرامش دریا را به‌هم می‌ریزند. در دنیای کریپتو کارنسی به کسانی نهنگ گفته می‌شود که به‌صورت ناگهانی حجم زیادی سرمایه را در بازار جابه‌جا می‌کنند. برای مثال تعداد زیادی از یک کوین خریداری می‌کنند، یا می‌فروشند و این افراد می‌توانند به‌صورت مستقیم و لحظه‌ای روی تمام معادلات بازار، از جمله قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر بزرگی بگذارند.

4afb5471-c486-42c7-b898-2a71ef15949d

پیچیدگی بلاک‌چین‌ها:

هرچه بلاک‌چین‌ها از امنیت بالاتری برخوردار باشند، استخراج رمز ارز از آن‌ها سخت‌تر می‌شود. (Difficulty) و همین مسئله باعث می‌شود آن رمز ارز از قیمت و ارزش بالاتری برخوردار شود.

فعالیت رسانه‌ها:

رسانه‌ها می‌توانند با منعکس کردن اخبار مختلف و اظهار نظرات افراد تاثیرگذار حوزه اقتصاد در دنیا، نقش به‌سزایی در نوسانات بازار ارز دیجیتال داشته باشند. بسیاری از فعالین این حوزه، بخشی از تصمیم‌گیری برای اقدامات خود را با اخبار منتشر شده رسانه‌ها پیش می‌برند.

وقوع جنگ و اخبار منفی در جهان:

رخدادهای مهم دنیا می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی بر بازار رمز ارزها داشته باشد و باعث افزایش قیمت، یا کاهش قیمت شدید یک یا چند رمز ارز شود.

پیگیری قیمت لحظه‌ ای ارزهای دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین نیازهای شما برای فعالیت در این بازار، باخبر شدن از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال موجود و نوسانات آن‌ها است.

سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها، قیمت و نمودار لحظه‌ای ارزهای  دیجیتال را به‌صورت آنلاین ببینید و تحلیل کنید.

صرافی بایننس Binance

بایننس مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی رمز ارزها در جهان است و در رتبه اول رده‌بندی‌ها قرار دارد؛ به همین دلیل معاملاتی که در Binance انجام می‌شود، قیمت بازار را تعیین می‌کنند. حتی اگر قصد انجام معامله با بایننس را نداشته باشید می‌توانید قیمت و نوسانات ارزهای دیجیتال را به‌صورت لحظه‌ای در وب‌سایت این صرافی مشاهده کنید.

 

d3b88398-8520-498a-bbf4-280fc19c94ce

Coin360.com

وب‌سایت Coin360.com، یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها برای مشاهده ی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال برای فعالان این بازار است. یکی از دلایل مهم محبوبیت این وب‌سایت ارائه‌ی نقشه‌ی بازار است و دلیل دیگر، رابط کاربری آسان آن که باعث می‌شود کاربران بتوانند به راحتی با این وب‌سایت کار کنند و نیازهای خود را برطرف کنند.

CoinMarketCap.com

CoinMarketCap یکی از مشهورترین پلتفرم‌های تحقیق و رصد لحظه‌ای قیمت رمز ارزها است. در این وب سایت علاوه‌بر مشاهده لحظه‌ای قیمت رمز ارزها، می‌توانید اطلاعات جامعی راجع‌به رمز ارزهای مدنظر خود نیز به‌دست آورید. این امکان باعث می‌شود تا مسیر راحت‌تری برای افرادی که به تحلیل فاندامنتال علاقه دارند فراهم شود.

 

همیشه به یاد داشته باشید که بازار کریپتو کارنسی، بازار پر ریسکی است و اگر دانش و تجربه‌ای در این بازار ندارید، باید آهسته و پیوسته فعالیت خود را شروع کنید و با انجام معامله‌های کوچک و ریسک‌های کم‌خطر، تجربه کسب کنید تا بتوانید در زمان مناسب درآمد خوبی از رمز ارزها کسب کنید و پیشرفت کنید. شما می‌توانید در وب‌سایت Excoino، علاوه‌بر مشاهده قیمت لحظه‌ای رمز ارزها، اخبار روز بازار و مطالب آموزشی حوزه کریپتو را هم مطالعه کنید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه