علت کاهش قیمت شدید دلار در بازار مشخص شد + جزئیات

علت کاهش قیمت شدید دلار در بازار مشخص شد + جزئیات
کدخبر : 5603

درحالی قیمت طلا و ارز در هفته قبل رکوردهای نجومی را ثبت کرده بود امروز با کاهش چشمگیر همراه بوده است تا جایی که دلار وارد کانال ۱۴هزار تومان شده است.​

به گزارش رصداقتصادی به نقل از تسنیم، سیر نزولی قیمت طلا و ارز درحالی از آخرین روز هفته قبل آغاز و امروز با شتاب بیشتری همراه شده است که در روزهای گذشته رکوردهای بالای 16 هزار تومان و 6 میلیون تومان برای دلار و سکه در بازار ثبت شده بود.

 

امروز اما قیمت دلار به کانال 14 هزار تومان بازگشته و قیمت سکه نیز با کاهش چشمگیر علاوه بر بازگشت به کانال 5 میلیون تومان، رکورد 5 میلیون و 400 هزار تومان را ثبت کرده است.

 

فعالان بازار طلا و ارز علت ثبت رکوردهای نجومی در این بازار طی روزهای اخیر را فضای ملتهب بازارها ناشی از جو روانی می‌دانستند و تأکید داشتند این روال کوتاه‌مدت است و خیلی دوام نخواهد داشت.

 

یک مقام مسئول در نظام بانکی از جمله دلایل کاهش قیمت ارز و بازگشت به کانال 14 هزار تومان را مدیریت بانک مرکزی بر مبنای 1.5 سال گذشته اعلام کرد و افزود: خرید و فروش ارز در قیمت حاشیه بازار و همچنین عرضه کافی روزانه بیش از 100 میلیون یورو در بازار ثانویه برای تأمین نیاز واردکنندگان در نیما توانست نیاز بازار را تأمین کند.

 

وی همچنین توضیح داد: تأمین اسکناس لازم صرافی‌های کشور در حد بالا، رفع تدریجی مشکل صادرات به کشورهای همسایه و اعلام کانال خرید بین سوئیس و بانک مرکزی ایران از جمله دلایل کاهش قیمت ارز می‌باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه