اخرین قیمت طلا در بازار جهانی چهارشنبه 21 اسفند

اخرین قیمت طلا در بازار جهانی چهارشنبه 21 اسفند
کدخبر : 6116

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۶۵۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که تردیدها در مورد بسته محرک اقتصادی پیشنهادی دولت ترامپ برای مقابله با تبعات شیوع کرونا افزایش یافته است، قیمت طلا پس از کاهش شدید جلسه قبل امروز شاهد رشد بود.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1656 دلار و 37 سنت رسید. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به دلیل امیدواری های شکل گرفته در مورد اقدامات محرک اقتصادی کشورهای توسعه یافته شاهد افت حدودا 2 درصدی بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1656 دلار و 70 سنت رسید.

 

کاخ سفید و کنگره روز سه شنبه در مورد اقدامات پیشنهادی به منظور تقویت اقتصاد این کشور در مواجهه با ویروس کرونا گفت وگو کردند، اما هنوز خبری از دستیابی به توافقی بر سر این اقدامات منتشر نشده است.

 

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «احساس ریسک پذیری در بازار کاهش یافته... بازار کالا از تاخیر رخ داده در نهایی شدن بسته محرک اقتصادی که ترامپ دیروز وعده آن را داده بود ناامید شده است.»

 

محور اصلی بسته پیشنهادی ترامپ کاهش مالیات بر دستمزدهاست هرچند که میزان و مدت زمان این کاهش مشخص نیست.

 

به دنبال افزایش تردیدها درباره بسته پیشنهادی ترامپ ارزش سهام در بازارهای بورس وال استریت و آسیا کاهش داشت.

 

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین تا روز سه شنبه به 80 هزار و 778 نفر رسید در حالی که در کل جهان این رقم به بیش از 116 هزار نفر رسیده است.

 

در همین حال، بانک های مرکزی جهان تلاش های خود برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا را افزایش داده اند و انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده خود باز هم نرخ بهره را کاهش دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه