رپورتاژ آگهی/

چه افرادی مناسب چه نوع سرمایه گذاری هستند؟ بررسی ویژگی‌های انواع سرمایه گذار

چه افرادی مناسب چه نوع سرمایه گذاری هستند؟ بررسی ویژگی‌های انواع سرمایه گذار
کدخبر : 64545

در دنیای گسترده سرمایه‌گذاری، هر فرد بر اساس ویژگی‌های روانشناسی خود، انتخاب‌های متفاوتی دارد. به همین دلیل است که ویژگی‌هایی مانند صبر، ترس، یا ریسک‌پذیری می‌تواند بر انتخاب نوع سرمایه‌گذاری فرد تأثیرگذار باشند.

در دنیای گسترده سرمایه‌گذاری، هر فرد بر اساس ویژگی‌های روانشناسی خود، انتخاب‌های متفاوتی دارد. به همین دلیل است که ویژگی‌هایی مانند صبر، ترس، یا ریسک‌پذیری می‌تواند بر انتخاب نوع سرمایه‌گذاری فرد تأثیرگذار باشند.

در حقیقت انتخاب‌های سرمایه‌گذاری به‌طور چشمگیری تحت تأثیر ویژگی‌های روانشناسی فردی قرار دارند و هرکس با توجه به شخصیت، تجربیات و اهداف خود، ممکن است به سمت سرمایه‌گذاری‌های متفاوتی کشیده شود. به همین دلیل است که ما باید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خودمان، بهترین نوع سرمایه گذاری مناسب‌مان را انتخاب کنیم.

آیا افراد صبور بیشتر به سمت سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت با ریسک پایین جذب می‌شوند؟ و یا کسانی که دوست دارند ریسک بالایی را تحمل کنند، بیشتر به سمت بازارهای پرنوسان مانند ارزهای دیجیتال کشیده می‌شوند؟ در این مطلب سعی کرده‌ایم به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.

دسته‌بندی شخصیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسب

سرمایه گذارها چه ویژگی هایی دارند

درست است که هر انسان یک موجود یگانه با ویژگی‌های شخصیتی منحصربفرد خود است، اما می‌توان این ویژگی‌ها را در زیر یک سری دسته بندی مشخص قرار داد تا افراد بتوانند کمی بیشتر به خودشناسی برسند و در عین حال براساس ویژگی‌هایشان به دنبال بهترین سبک سرمایه گذاری باشند. در ادامه چند مورد از ویژگی‌های سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • - شخصیت‌های صبور: افراد این دسته به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت با ریسک پایین هستند. سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه و سهام یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری با سود ثابت ممکن است برای آنها مناسب باشد.
  • - شخصیت‌های پرریسک: افرادی که می‌توانند ریسک بالایی را تحمل کنند، می‌توانند در بازارهای پرنوسان‌تر مانند ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. این بازارها می‌توانند بازدهی بالایی داشته باشند، اما ریسک بالایی نیز به همراه دارند.
  • البته پرریسک بودن را نباید با بی‌احتیاطی اشتباه گرفت. دلیل این مسئله این است که در همه بازارها، افراد کلاهبردار هم وجود دارند. مثلا کسانی که در بازار کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند عموما با تبلیغاتی مانند دریافت ارزدیجیتال رایگان به دام کلاهبرداران می‌افتند.
  • - شخصیت‌های محافظه‌کار: افرادی که ترجیح می‌دهند ریسک کمتری داشته باشند و تاحدامکان سرمایه‌شان را حفظ کنند، ممکن است به سرمایه‌گذاری در املاک یا طلا تمایل نشان دهند.
  • - شخصیت‌های نوآور: در انتها افرادی وجود دارند که به محصولات یا تکنولوژی‌های جدید علاقه شدیدی دارند و به همین دلیل ممکن است به سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها یا فناوری‌های نوین جذب شوند.

اگر شما شخصیت پرریسکی دارید، لازم است بیشتر از افراد دیگر آموزش ببینید. بطور مثال یکی از بازارهای مالی بسیار پرنوسان و در عوض سودده، مارکت کریپتوکارنسی است که نیاز به دانش بالایی برای کسب سودهای خوب دارد. برای اینکه دانش‌تان را در این بازار نوظهور افزایش دهید، حتما به سراغ آموزش‌های رایگانی که توسط صرافی‌ها یا رسانه‌های رمز ارزی مختلف وجود دارند بروید. بطور مثال یکی از ویژگی های یک صرافی رمزارز خوب، این است که آموزش‌های رایگان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا بتوانند به سودهای خوبی دست پیدا کنند.

البته دسته بندی‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم ممکن است شخصیت همه افراد را دربرنگیرد و در این میان کسانی هم هستند که تمایل دارند در چند بازار مختلف سرمایه گذاری کنند تا از سودهای مارکت‌های دیگر هم بهره‌مند شوند. این افراد باید با راهکارهای سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف آشنا باشند تا بتوانند به خوبی ارزش دارایی‌شان را در بلند مدت افزایش دهند.

راهکارهای سرمایه‌گذاری در چند بازار مالی

برای اینکه بتوانید در سرمایه گذاری‌های خود موفق شوید، باید با یک سری اصول جهان شمول آشنا باشید. این موارد چیزهایی هستند که در تمام بازارهای مالی باید رعایت شوند و در صورت عدم پیروی از آن‌ها نهایتا فرد نمی‌تواند به موفقیت بلند مدت دست پیدا کند. اصول سرمایه گذاری در چند بازار مالی عبارتند از:

  • تنوع‌بخشی: یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش ریسک، افزایش تنوع دارایی‌های موجود در سبد سرمایه‌گذاری است. به طور مثال افراد می‌توانند درصد معینی از دارایی‌شان را در بازارهای مختلف مانند املاک و مستغلات، طلا، سهام و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.
  • آموزش و تحقیق: قبل از ورود به هر بازار مالی، لازم است درباره آن به اندازه کافی تحقیق کنید و دانش خود را در حوزه موردنظرتان افزایش دهید. بطور مثال اگر قصد فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، لازم است یک دانش پایه از بلاک چین و رمز ارزها در کنار علم تحلیل تکنیکال داشته باشید.
  • مدیریت ریسک: در نهایت می‌توان گفت که مدیریت ریسک اصلی‌ترین ویژگی‌ یک سرمایه گذار موفق است. پیروی از استراتژی‌های مدیریت ریسک اصولی می‌تواند موفقیت سرمایه گذاران را در بلند مدت تضمین کنند.

البته همه سرمایه گذاران هرچقدر هم که روی روان‌شناسی شخصی خودشان کار کرده باشند، باز هم ممکن است درگیر اشتباهات رایج سرمایه گذاری شوند. بنابراین آشنا بودن با این اشتباهات می‌تواند به شما کمک کند که تا حد امکان با آن‌ها درگیر نشوید یا در صورت درگیر شدن بتوانید ریشه آن‌ها را پیدا و برای همیشه خشک کنید.

اشتباهات رایج در سرمایه‌گذاری

  • عدم تحقیق کافی: ورود به بازارهای سرمایه‌گذاری بدون داشتن دانش و تحقیق کافی می‌تواند منجر به زیان‌های سنگین شود.
  • غلبه احساسات به فرد: فعالیت در بازارهای مالی مختلف به خصوص بازارهای پرنوسان می‌تواند فشار روانی زیادی ایجاد کند و اگر به دلیل وقوع یک اتفاق ناگوار دارایی شما افت شدیدی را تجربه کند، ممکن است احساسات بر شما غالب شده و دست به تصمیمات نادرست بزنید. البته این صرفا در هنگام ریزش‌ها مطرح نیست و در بازه‌های صعودی بازار هم نباید تصمیمات ناگهانی بگیرید.
  • رعایت نکردن مدیریت سرمایه: یک سرمایه گذار حرفه‌ای باید مدیریت سرمایه درستی داشته باشد. این فرد لازم است با کم کردن ریسک‌ خود در بازارهای مالی مختلف، در نهایت به برآیند مثبتی در طول زمان برسد.

جمع بندی

قطعا با افزایش تورم و هزینه‌های زندگی، افراد به دنبال حفظ و رشد ارزش دارایی‌های‌شان هستند. به همین دلیل است که به سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف رو می‌آورند. با این حال بسیاری از کسانی که به سراغ بازارهای مختلف می‌روند گاها دچار ضرر می‌شوند و این مسئله به دلیل عدم آشنایی آن‌ها با ویژگی‌های روان‌شناختی شخصی‌ و رعایت نکردن اصول سرمایه گذاری است. بنابراین با جلوگیری از آن‌ها می‌توانیم به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شویم.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه