رپورتاژ آگهی/

برای سفر بهاری پاریس بریم یا لندن؟

کدخبر : 66784

اگر شما نیز قصد دارید سفری بهاری به اروپا داشته باشید و در انتخاب مقصد تردید دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وقتی صحبت از سفر به اروپا در میان باشد ناخودآگاه چند شهر و مقصد دیدنی بیشتر به‌خاطر می‌آیند که از جمله آن‌ها می‌توان به پاریس و لندن اشاره کرد. اغلب شهرها و کشورهای اروپا در طول سال آب‌وهوای سردی دارند؛ به همین علت اغلب گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان به این قاره سفر می‌کنند. دراین‌بین فضای شهرهای پاریس و لندن در فصل بهار بی‌مثال هستند و بین گردشگران محبوبیت ویژه‌ای دارند.

اگر شما نیز قصد دارید سفری بهاری به اروپا داشته باشید و در انتخاب مقصد تردید دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به پاریس

پاریس شهر عشاق، یکی از رمانتیک‌ترین شهرهای جهان است؛ که خیلی از گردشگران را از نقاط مختلف دنیا به سوی خود می‌کشاند. اگر شما هم عاشق سفر به پاریس هستید و دوست دارید از مکان‌های تاریخی آن که بارها و بارها در مجلات و فیلم‌ها دیده‌اید، بازدید کنید باید قبل از تهیه بلیط هواپیما، درباره این شهر زیبا و بهترین زمان مسافرت به آنجا مطالعه کرده و سپس بلیط سفر به پاریس را رزرو کنید.

پاریس در ماه مارس

اگر دوست دارید به شهر پاریس سفر کنید؛ اما شلوغی مکان‌های دیدنی و سرمای شدید آنجا برایتان قابل‌تحمل نیست، می‌توانید ماه مارس را برای سفر به پاریس انتخاب کنید. ماه مارس، نیمه اسفند تا نیمه فروردین را شامل می‌شود؛ در ماه مارس طبیعت پاریس رفته‌رفته جان می‌گیرد. تعداد گردشگران از ماه مارس به بعد بیشتر می‌شود و قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها افزایش می‌یابد.

رویدادهای مهم پاریس در ماه مارس

در ماه مارس رویدادهای متعددی در شهر پاریس برگزار می‌شود که با سفر به پاریس می‌توان از آن‌ها دیدن کرد و لذت برد. ماراتن پاریس یکی از رویدادهای مهم ورزشی این شهر است که بسیاری از دوندگان را به خیابان‌های پاریس می‌کشاند. دوی رنگی رویداد دیگری است که در آن دونده‌ها با تیشرت سفید شروع به دویدن می‌کنند و پس از هر کیلومتر روی آن‌ها پودرهای رنگی می‌پاشند.

رویدادهای دیگری هم در ماه مارس در پاریس برگزار می‌شود؛ مانند نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی که بزرگ‌ترین نمایشگاه غذاهای محلی فرانسه است؛ در این نمایشگاه انواع نوشیدنی، شیرینی‌ها، سبزیجات و انواع گوشت فروخته می‌شود. علاقه‌مندان بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف با تهیه بلیط سفر به پاریس می‌توانند در این جشنواره بین‌المللی شرکت کنند.

جشنواره اگزیت، جشنواره موسیقی، رقص و تئاتر است که در این ماه برگزار می‌شود. جشنواره خیابان بهار از جشنواره‌های قدیمی فرانسه است که در ماه مارس و در شهر پاریس هر ساله برپا می‌شود؛ برنامه‌هایی همچون رقص، پانتومیم و کنسرت در این جشنواره اجرا می‌شوند. جشنواره فیلم زنان که در آن فیلم‌هایی به نمایش در می‌آیند که کارگردان یا دستیار کارگردان زن است.

جشنواره بانلیوس بلوز (Banlieuse Bleus)، بزرگ‌ترین جشنواره بین‌المللی جاز است که در ماه مارس در پاریس برگزار می‌شود. موسیقیدانان جاز از تمام دنیا در این جشنواره شرکت می‌کنند.

آب و هوای پاریس از ماه مارس تا جون (فروردین تا خرداد)

ماه مارس نیمه اسفند تا نیمه فروردین است. دمای شهر پاریس در ماه مارس تغییرات کمی دارد و اغلب در حدود ۸ درجه سانتی‌گراد یا کمی کمتر است؛ بااین‌حال دمای هوا به‌گونه‌ای است که می‌توان در محیط بیرون به فعالیت پرداخت. ماه آوریل، نیمه فروردین تا اواسط اردیبهشت را شامل می‌شود و شروع فصل بهار است. زمانی که می‌توانید لباس‌های زمستانی را از تن در آورید و به استقبال بهار بروید؛ اما همیشه لباس مناسب همراه داشته باشید؛ زیرا تغییرات ناگهانی هوا در این ماه دیده می‌شود.

ماه مه زمان مناسب برای خرید بلیط چارتر به پاریس توسط گردشگران و توریست‌هایی است که در هوای سرد این شهر نمی‌توانند دوام بیاورند و قصد دارند شهر پاریس را با هوای دلپذیر و خوشایندش تجربه کنند. ماه مه، از اواسط اردیبهشت شروع می‌شود و تا اواسط خرداد ادامه دارد. اگر دوست دارید یک سفر لذت‌بخش به شهر پاریس داشته باشید حتماً در فصل بهار به آنجا سفر کنید.

کدام فصل بهترین زمان سفر به لندن است؟

شهر لندن یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی انگلستان است. لندن موزه‌ها و تئاترهای متعدد و مکان‌های فرهنگی بسیاری را در خود جای داده است. برای سفر به لندن قبل از تهیه بلیط باید شرایط آب‌وهوایی و هزینه‌های اقامت را بررسی کنید.

زمان‌های مناسب برای خرید بلیط سفر به لندن ماه‌های می، ژوئن، سپتامبر است که برابر با اواسط اردیبهشت تا اواسط تیرماه، اواسط شهریور تا اواسط مهرماه است. در این ماه‌ها هوای لندن معتدل است و فرصت خوبی برای گشت‌وگذار را برای شما فراهم می‌کند.

بیشتر شهرهای انگلیس بین جولای تا آگوست یعنی تیر تا مردادماه هوای گرمی دارند که بیشتر گردشگران و توریست‌ها را برای اقامت به سمت خود جذب می‌کنند. هزینه اقامت هتل در این زمان‌ها بیشتر از سایر ماه‌ها است. در مجموع فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به لندن و بازدید از مکان‌های دیدنی آنجا است، روزهای آن گرم و عصرها خنک است و همین آب و هوای معتدل لندن جذب گردشگران را افزایش می‌دهد.

آب و هوای لندن در فصل بهار

آب و هوای لندن در فصل بهار به‌خاطر مجاورت با دریا معتدل و مرطوب است. معتدل بودن هوا باعث می‌شود در تابستان خیلی گرم و در زمستان سرمای شدید که منجر به یخ‌زدگی شود رخ ندهد. شهر لندن خیلی آفتابی نیست؛ اما ساعات آفتابی خوبی دارد.

آب و هوای لندن در تابستان، شب‌ها به 11 درجه و روزها به 21 درجه می‌رسد. شهر لندن در زمستان، بارش برف زیادی را تجربه نمی‌کند و دمای یخ‌زدگی خیلی رخ نمی‌دهد؛ اما تعداد گردشگران در این فصل کمتر از سایر فصول است و به‌راحتی می‌توان بدون نگرانی از شلوغی و ازدحام جمعیت از این شهر، مکان‌های تاریخی و رویدادهای مهم آن دیدن کرد.

فستیوال‌های مهم لندن در فصل بهار

یکی از مسابقاتی که در ماه مارس در لندن برگزار می‌شود، مسابقات قایقرانی بین دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج است، تماشاچیان بسیاری برای دیدن مسابقات به لندن سفر می‌کنند. جشنواره فیلم BFI Flare در ماه مارس در این شهر برگزار می‌شود که در آن 50 فیلم بین‌المللی به نمایش در می‌آیند. بزرگ‌ترین مسابقات مارتن لندن نیز در این فصل برگزار می‌شود و در حدود 36000 شرکت کننده دارد.

جشنواره گل چلسی از معروف‌ترین رویدادهای گل زینتی در جهان است که هر ساله در لندن و در پارک گرینویچ برگزار می‌شود. گردشگران و توریست‌های بسیاری از نقاط مختلف دنیا جذب این رویداد جهانی می‌شوند. در این جشنواره علاوه بر نمایش باغ‌ها و گل‌های زینتی، برای علاقه‌مندان به یادگیری باغبانی، کارگاه‌های آموزشی و سمینار برگزار می‌شود تا شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان از تجربیات باغبان‌های حرفه‌ای استفاده کنند.

سخن آخر

شهر لندن و پاریس در هر فصلی جاذبه‌های خود را دارند، این به شما بستگی دارد که بخواهید در کدام فصل بلیط سفر به لندن یا پاریس را تهیه کنید. اگر تمایل دارید زمانی را برای سفر در نظر بگیرید که جمعیت کمتری به این شهرها سفر می‌کنند و تعداد گردشگران و توریست‌ها کمتر است، فصل پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر هستند، علاوه‌برآن قیمت رزرو اقامتگاه‌ها پایین‌تر است و به‌راحتی می‌توان هزینه‌های سفر را مدیریت کرد. اگر دوست دارید جاذبه‌های این دو شهر زیبا را در بهترین فصل سال ببینید، سفر خود را برای فصل بهار برنامه‌ریزی کنید.  

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه