پیش بینی قیمت سکه در سال 99 + جزئیات

پیش بینی قیمت سکه در سال 99 + جزئیات
کدخبر : 7191

یکی از مهم‌ترین بازار‌های مالی (بازار طلا و سکه) در کشور این روز‌ها به علت ویروس کرونا بسته شده، اما نرخ‌هایی برای مردم به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سالی که جدید شد و بازارهایی که امسال در حسرت بازگشایی، همچنان دست و پا شکسته نرخ تعیین می کنند. بازار سکه و طلا در ایران هم با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مدتی است بسته شده است اما دورادور با تحولات جهانی نرخ سکه و طلا را اعلام و شاید هم داد و ستد می کند. اینکه معاملات در این روزها کاری قانونی است یا غیر قانونی هنوز برای بسیاری مشخص نیست.

 
اما در بازار جهانی، به نظر می رسد سرمایه گذاران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که گفته است دو هفته آینده می تواند برای آمریکا بسیار دشوار باشد، به طلا به عنوان دارایی امن روی آورده اند. تسهیل سیاست پولی و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی به بازار به معنای آن است که بازار تا ماه‌ها سرشار از نقدینگی ارزان خواهد بود و این مسئله از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.
 
طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد. بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه امکان دسترسی دهها بانک مرکزی خارجی به دلار آمریکا در طول بحران کرونا را تسهیل کرد.

 
سکه و طلا در ایران تقریبا هیچ تقاضایی را ندارند، اما هنوز هم معاملات ریز و درشتی در کوچه پس کوچه‌های بازار فردوسی و یا سایر صرافی‌ها دیده می‌شود. طلا  ۱۸ عیار در آخرین نرخ معاملاتی خود در ۱۱ فروردین به  ۶۲۸ هزار تومان نزدیک شد که این افزایش قیمت به بازار جهانی بر می‌گردد.
 

سکه در سال ۹۹ گران می‌شود؟ / جزئیات جدید از وضع مالیات بر خریداران سکه


در انتظار برای بازگشت به معاملات بازار طلا بعد از بحران کرونا

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفت وگو با خبرنگار درباره وضعیت بازار طلا و سکه در سال ۹۹ اظهار کرد: هم اکنون که بازار تعطیل است امید می رود که این ویروس هر چه سریعتر ریشه کن شود تا بازار بتواند به حالت قبل خود برگردد.

 

رئیس اتحادیه طلا و سکه ادامه داد: به نظر می رسد که بعد از این جریان، بازار روال عادی داشته و داد و ستدها به روال قبل برگردد.

 

رئیس اتحادیه طلا و سکه در ادامه تصریح کرد: در شش ماه دوم سال ۹۸، وضعیت بازار چندان مناسب نبود و امیدواریم که در ماه های آینده داد و ستدها سرعت گیرد و بازار به روال خود برگردد.

 

این روزها کسی طلا نمی خرد

نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ، درباره شرایط فعلی بازار طلا و جواهر  گفت: اگر افزایشی در بازار داخلی و خارجی نباشد همین قیمت ها ثبات خواهد داشت. البته این روزها خرید سکه و طلا به صفر رسیده است.

 

بذر افشان در ادامه گفت: اگر بانک مرکزی بر بازار کنترل داشته باشد و بتواند قیمت ها در بازار داخلی را کاهش دهد به طور قطع، نوسانات بازار داخلی اُفول خواهد کرد.

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر با ناکید بد اینکه دولت و بانک مرکزی بر نرخ ارز نظارت داشته باشند، گفت: اگر نرخ ارز در بازار داخلی کنترل نشود احتمال افزایش طلا قیمت وجود دارد.

 

اصلاح ساختار اخذ مالیات از سکه و طلا/ مصنوعات دست دوم کنار خواهد رفت

مسعود یزدانی نایب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران درباره وضع مالیات بر ارزش افزوده در حوزه طلا و جواهر اظهار کرد: مبنای مشکل اتحادیه طلا و جواهر با سازمان امور مالیاتی تفکیک مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مصرف است که تا به امروز به اشتباه از مصرف کنندگان و فعالان این حوزه دریافت می‌شد.

 

نایب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران بیان کرد: تا به امروز مبنای مالیاتی که از مردم اخذ می‌شد قیمت کل طلا بود، خریداران موظف بودند تا ۹ درصد از ارزش کلی محصول شامل قیمت طلا، هزینه ساخت و اجرت و سود آن را بپردازند و فعالان این حوزه نسبت به این حوزه معترض بودند چرا که باعث متضرر شدن خریداران طلا و جواهر می‌شد.

 

یزدانی با تاکید بر تلاش طولانی مدت برای رفع این مشکل گفت:‌ این روش اخذ مالیات برنامه‌ای ۵ ساله بود که قرار بود به عنوان طرح آزمایشی اجرا شده و بعد از آن درباره مالیات بر ارزش افزوده تصمیم گیری شود، اما مدت‌ها از مدت زمان آزمایشی تعیین شده می‌گذشت و خبری از تصمیم گیری درباره این طرح نبود.

 

او افزود: مدتی است که با تصویب مجلس شورای اسلامی میزان مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده برای طلا به جای مبلغ کلی اصل طلا با میزان سود و اجرت آن محاسبه خواهد شد. ما از ابتدا بر این اعتقاد بودیم که مالیات بر ارزش افزوده نباید بر مبلغ اصل طلا تعلق بگیرد چرا که ان موضوع علاوه بر فشاری که به مردم وارد می‌کرد می‌توانست آینده این صنعت را که به سمت تولید انبوه و صادرات حرکت می‌کند تحت تاثیر قرار دهد.

 

نایب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه این طرح تا کمتر از ۲ ماه آینده اجرایی خواهد شد، گفت: صنعت طلا و جواهر صنعتی سرمایه‌ای است که حدود ۱۰ سال با مشکل فوق دست و پنجه نرم می‌کرد، طرح فوق بنا بود ۵ ساله و به صورت آزمایش اجرا شود، اما متاسفانه تا به امروز به طول انجامیده و مشکلات زیادی را برای فعالان این حوزه به همراه داشته است.

 

یزدانی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که پیش از این با آن درگیر بودیم و ضرر‌های بسیاری را به صنعت طلا تحمیل می‌کرد خرید و فروش طلای دست دوم یا به اصطلاح طلای بدون اجرت بود.

 

او تشریح کرد: متقاضیان خرید طلا و جواهر برای فرار از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده تمایل زیادی به خرید طلای دست دوم پیدا می‌کردند که با توجه به نداشتن کد مشخصه و مشخص نبودن سازنده طلا با مشکلاتی مواجه می‌شدند و در موارد بسیاری این طلا‌ها با عیار بسیار پایین و حتی گاهی نمونه‌های بدلی یا سرقتی به فروش می‌رسید که خریداران را با مشکل مواجه می‌کرد.

 

نایب رئیس اول اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تاکید کرد: با حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده و کاهش میزان تفاوت قیمت طلای دست دوم و طلای نو قطعا مردم به سمت خرید مستقیم از واحد‌های صنفی حرکت خواهد کرد. اگر کسی قصد سرمایه گذاری داشته باشد می‌تواند با خرید طلا‌هایی با اجرت کمتر انتخاب کنند.

یزدانی گفت: امسال در سال رونق تولید قرار داریم و خرید مستقیم از واحد‌های رسمی میتواند به گسترش تولید طلا در کشور کمک کند. هر کشوری که امروز جایگاه مناسبی در دنیا کسب کرده است زمانی توجه ویژه‌ای به بحث تولید داشته و امروز ما هم فرصت مناسبی برای گسترش تولید و صادرات در این حوزه داریم.

 

قیمت طلا در بازار این روزها منطقی نیست!

عبادالله محمدولی کارشناس طلا و سکه   با اشاره به روند معاملات بازار طلا در روزهای پس از بحران ویروس کرونا گفت:  در شرایط فعلی، تصمیمی برای معاملات بازار طلا گرفته نشده است و اگر بتوانیم از این‌‌ شرایط بیرون بیایم وضعیت بازار بهتر و ثبات پیدا می کند.

 

محمدولی در ادامه گفت: در شرایط فعلی( ویروس کرونا) و تعطیلی بازار تا چند روز آینده قیمت ها کاهشی و گاها افزایشی است که البته معتقدیم  قیمت ها در بازار طلا اصلا منطفی نیست.

 

حال گفته می شود که اگر از این وضعیت در اواخر فروردین و اول اردیبهشت خارج شویم طلا می تواند جای خود را در بازار پیدا کند، این در حالی است که در اواسط اردیبهشت ماه، روند بازار شاید تا حدودی افزایشی و در ادامه آن قیمت ها واقعی سازی شود، باید منتظر ماند و دید کرونا چه زمانی اجازه بازگشایی بازارهای مهم مالی را می دهد!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه