طلا و دلار ارزان شد + جدول | دوشنبه 99/2/1

طلا و دلار ارزان شد + جدول | دوشنبه 99/2/1
کدخبر : 8139

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان داد و ستد شد.

 

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران : نادر بذر افشان دبیرهیات مدیره  اتحادیه طلا و جواهرات تهران  گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران با قیمت ۶ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان،  نیم سکه ۳  میلیون و ۱۴۰ هزار  تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۷۰هزار تومان و سکه گرمی  ۹۷۰ هزار تومان داد و ستد شد.

 

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی یک هزار و ۶۷۵ دلار و ۴۴  سنت  و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۳ هزار و ۹۸۱ تومان است.

او تصریح کرد: اونس جهانیبه طور میانگین حدود ۳۵دلار نسبت به هفته گذشته  افزایش  داشته است، 

بذر افشان افزود: در حال حاضر حباب سکه حدود ۲۲۰ هزار تومان است .

شما می توانید نرخ امروز  طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

 
نرخ سکه و طلا در یکم اردیبهشت ۹۹
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آرادی طرح جدید  ۶.۱۹۰.۰۰۰
سکه طرح امامی  ۵.۹۵۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۳.۱۴۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۱.۸۷۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۹۷۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک هزار ۶۷۵ دلار و ۴۴ سنت 
طلای ۱۸ عیار  ۶۰۳.۹۸۱
 
 
 
 

نرخ ارز آزاد در یکم اردیبهشت ۹۹؛ دلار و یورو ۱۰۰ تومان ارزان شد

بر اساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز امروز، (یکم اردیبهشت ۹۹) هر اسکناس دلار ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

بر اساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز امروز، ( یکم اردیبهشت ۹۹) هر دلار آمریکا به مبلغ ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان  و هر اسکناس یورو به قیمت ۱۶ هزار و ۶۵۰ تومان  معامله شدند.  

 دلار و یورو نسبت به دیروز با ۱۰۰ تومان کاهش در قیمت معامله شدند.

شما می توانید جدیدترین قیمت ارزهای پر متقاضی را در جدول ذیل مشاهده کنید:

قیمت روز ارز در صرافی های مجاز

ارز 

قیمت (تومان)
دلارآمریکا ۱۵.۲۵۰
یورو ۱۶.۶۵۰
لیرترکیه ۲.۲۳۸
پوند انگلیس ۱۹.۳۴۳
درهم امارات ۴.۲۴۲
یوان چین ۲.۱۹۸
دلار کانادا ۱۱.۰۷۶
ریال قطر  ۴.۲۶۰
دینار عراق ۱۳
دلار استرالیا ۹.۸۹۸

 

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۲/۰۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۶۷۹ دلار و ۹۵ سنت رسید.​

 

 در حالی که با ادامه موج گسترده شیوع کرونا تردیدهایی در مورد طرح دولت آمریکا برای بازگشایی اقتصاد این کشور ایجاد شده است، قیمت طلا امروز به دلیل تقویت ارزش دلار به پایین ترین رقم بیش از یک هفته گذشته رسید.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1679 دلار و 95 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به پایین ترین رقم از 9 آوریل تاکنون رسیده بود. قیمت طلا روز جمعه و به دلیل امیدواری ها نسبت به بازگشایی قریب الوقوع اقتصاد آمریکا شاهد افت حدودا 2 درصدی بود.

 

قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.2 درصد کاهش به 1695 دلار و 20 سنت رسید. مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «افت قیمت طلا احتمالا ناشی از تقویت ارزش دلا بوده است.»

 

ارزش دلار که یک محل امن سرمایه گذاری و رقیبی برای بازار طلا به شمار می رود، شاهد رشد نسبی بوده، زیرا سرمایه گذاران در واکنش به خبرهای منفی از تبعات ویروس کرونا اقدام به خرید طلا کرده اند و دولت های سراسر جهان با احتیاط بیشتری به سمت بازگشایی اقتصادی حرکت می کنند.

 

در آمریکا، فرمانداران ایالت هایی که بیشترین تعداد ابتلا به کرونا را دارند، با ترامپ بر سر ادعای وی مبنی بر انجام تست های تشخیصی به مقدار کافی و لزوم بازگشایی زودهنگام فعالیت های اقتصادی درگیر شده اند.

 

بر اساس آمارها تاکنون بیش از 2.33 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و شمار کشته ها از 160 هزار نفر فراتر رفته است.

 

در همین حال آمارهای وزارت دارایی ژاپن نشان می دهد که میزان صادرات این کشور در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.7 درصد افت داشته که نشان دهنده کاهش شدید تقاضای خارجی به دلیل شیوع ویروس کروناست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه