طلا ارزان شد | دوشنبه 5 خرداد

طلا ارزان شد | دوشنبه 5 خرداد
کدخبر : 9559

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۲۸ دلار و ۶ سنت رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی نوسانات زیادی داشته است . قیمت طلا همیشه دچار نوسان بوده است . اما امروز قیمت طلا سیر نزولی گرفته است . در حالی که به دنبال انتشار خبر‌هایی از یک برنامه محرک اقتصادی احتمالی شاخص‌های بورس ژاپن شاهد رشد بوده است قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود، هرچند تنش‌های جدید بین آمریکا و چین بر سر هنگ کنگ مانع از افت بیشتر قیمت طلا شد.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۲۸ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با ۰.۴۵ درصد افت به ۱۷۴۵ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 

 

خبرداغ : لیندا کیانی ازدواج کرد + عکس مراسم ازدواج

 

 

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس در این باره گفت: «من فکر می‌کنم با توجه به افزایش اشتهای ریسک پذیری تمایل به سمت بازار‌های بورس و سایر دارایی‌های پرریسک افزایش یافته و این موجب کاهش جذابیت بازار طلا در کوتاه مدت شده است.»

 

او افزود: «با توجه به این وضعیت به نظر می‌رسد که در حالت کلی قیمت طلا نمی‌تواند از ۱۷۴۰ تا ۱۷۵۰ دلار بالاتر برود.»

 

قیمت طلا روز جمعه شاهد رشد ۰.۸ درصدی بود و به ۱۷۳۹ دلار و ۵۱ سنت رسید، اما در ساعات پایانی شاهد افت بود.

 

روزنامه نیکی ژاپن گزارش داده که این کشور در حال بررسی طرح محرک اقتصادی جدیدی به ارزش بیش از ۹۲۹ میلیارد دلار است که شامل برنامه‌های کمک مالی به شرکت‌های آسیب دیده از بحران کرونا خواهد بود. به دنبال انتشار این خبر شاخص نیکی ژاپن شاهد جهش ۱.۵ درصدی بود.

 

در هنگ کنگ روز یکشنبه هزاران نفر در اعتراض به برنامه پکن برای تصویب قانون امنیتی جدید در قبال این شهر دست به تظاهرات زدند. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته تصویب این قانون جدید می‌تواند منجر به وضع تحریم‌های آمریکا شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه