رپرتاژ اگهی

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین
کدخبر : 9805

با تولد بیت کوین در سال 2009 میلادی توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، انقلابی در زمینه پرداخت‌ها در سراسر جهان ایجاد شد. انقلابی که ثمره آن تا به امروز ایجاد بیش از هزاران رمزارز و ارز دیجیتال دیگر بوده است.

با تولد بیت کوین در سال 2009 میلادی توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، انقلابی در زمینه پرداخت‌ها در سراسر جهان ایجاد شد. انقلابی که ثمره آن تا به امروز ایجاد بیش از هزاران رمزارز و ارز دیجیتال دیگر بوده است... البته که در همه این سال‌ها بیت کوین همیشه از نظر قیمت یک سر و گردن از دیگر ارزها بالاتر بوده و هست. برای اینکه با نام و قیمت تعدادی از این ارزها آشنا شوید کافیست به صفحه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در سایت رمزارز نیوز مراجعه کنید. علت این برتری را می‌توان در ویژگی‌هایی مانند استخراج آسان و همچنین اولین بودن آن دانست. از دیگر ویژگی‌های بیت کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اولین ویژگی بیت کوین این است که غیرمتمرکز است؛ بنابراین هیچ نهاد یا شخصی امکان کنترل آن را ندارد. این یکی از مزایایی است که باعث کشش مردم به سمت این رمزارز شده است. این بدان معناست که دولت‌ها امکان گرفتن مالیات از مالکان آن‌ها را ندارند.

 

bitcoin-price_gFv9fDq

 

از طرفی عمر بیت کوین زمانی به پایان خواهد رسید که همه 21 میلیون کوین یا سکه آن توسط ماینرها استخراج شود و دیگر سکه‌ای برای استخراج وجود نداشته باشد. با توجه به اینکه بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری است، بسیاری از افراد درصدد هستند تا از قافله دارندگان این رمزارز عقب نمانند. در اهمیت بیت کوین همین نکته کافیست که برای اینکه در این زمینه سرمایه‌دار تلقی شوید کافیست تنها 15 بیت کوین از 21 میلیون بیت کوین ممکن را در اختیار داشته باشید.

 

ناشناس بودن تراکنش‌ها ویژگی بعدی بیت کوین است. در شبکه بیت کوین تمام آن چیزی که از یک تراکنش می‌توان به دست آورد تنها و تنها کلید عمومی آن است و بدین ترتیب، هویت مالکان بیت کوین برای همیشه مخفی خواهد ماند. البته برخی معتقدند این ویژگی راه را برای افراد سودجو مانند باندهای مواد مخدر و غیره هموار کرده است.

 

سرعت بالای تراکنش‌ها از دیگر خصوصیات بیت کوین است. در شبکه بیت کوین هر تراکنش در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرد. حتی اگر طرف مقابل در آن سوی دنیا باشد.

 

ویژگی بعدی غیر قابل بازگشت بودن تراکنش‌هاست. معنی این نکته آنست که در صورت تائید تراکنش توسط نودها و انتقال بیت کوین به والت طرف مقابل انتقال بازگشت تراکنش غیرممکن خواهد بود.

 

شفافیت تراکنش‌ها از خصوصیات بارز رمزارز بیت کوین است. تمامی تراکنش‌های بیت کوین در دفتر کلی به نام بلاک چین ذخیره می‌شود. این نکته با ناشناس بودن تراکنش‌ها در تناقض نیست. چرا که راه‌کارهای ساده‌ای وجود دارد که با استفاده از آن هیچ ردی از شما باقی نخواهد ماند.

ویژگی بعدی این رمزارز محبوب غیرقابل جعل آن بودن آن است. یک کوین بیت کوین را نمی‌توان دو بار خرج کرد. به همین دلیل امکان جعل آن تقریبا غیر ممکن است.

 

bitcoin-price-4_wlj0JuF

 

آخرین ویژگی قابل ذکر در مورد بیت کوین را می‌توان قابلیت حمل آسان و بدون دغدغه آن دانست. شما می‌توانید مقدار بسیار زیادی بیت کوین را تنها در یک تکه کاغذ یا در یک والت سخت افزاری کوچک به اندازه یک فلش مموری نگه‌داری کنید و در لحظه از شبانه روز که خواستید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

نکته مهم در این زمینه اینست که این خصوصیات تقریبا برای همه‌های رمزارز‌ها یکسان است؛ اما از آنجا که بیت کوین رمزارزی شناخته شده‌تر نسبت به دیگر ارز‌هاست در این مقاله در مورد بیت کوین توضیح دادیم.

 

جهت اطلاع از قیمت بیت کوین می‌توانید به صفحه قیمت بیت کوین در سایت رمزارز نیوز مراجعه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه