ستاره سینما درگذشت + جزئیات

ستاره سینما درگذشت + جزئیات
کدخبر : 1080

دنی آیلو بازیگر نقش های اغلب کناری فیلم های «پدرخوانده ۲»، «لئون حرفه ای» و «روزی روزگاری در آمریکا» درگذشت.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از صبا: به نقل از تی ام زد، دنی آیلو بازیگر کهنه کار نقش های کناری فیلم های مشهور سینما در دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ میلادی پنجشنبه شب ۱۲ دسامبر در ۸۶ سالگی درگذشت.

 

آیلو اولین بار با بازی در نقشی کوچک در فیلم «طبل را آهسته تر بنواز» با بازی رابرت دنیرو وارد سینما شد. او پس از آن در فیلم «پدرخوانده ۲» در نقش تونی روزاتو یکی از برادران روزاتو در قسمت کوتاهی از فیلم ظاهر شد. آیلو در «پدرخوانده ۲» گوینده دیالوگ مشهور «مایکل کورلئونه سلام رسوند» بود.

 

 

پس از آن آیلو در چندین فیلم مشهور دهه ۸۰ میلادی مانند «قلعه آپاچی، برانکس» در کنار پل نیومن، «روزی روزگاری در آمریکا» در کنار رابرت دنیرو، «رز ارغوانی قاهره» در کنار میا فارو و «ماه زده» با بازی شر نقش های مکمل را ایفا کرد.

 

آیلو در «روزی روزگاری در آمریکا» نقش پلیسی که فرزندش توسط دار و دسته نودلز (با بازی رابرت دنیرو) دزدیده شده بود را بازی کرد او همچنین در «رز ارغوانی قاهره» نقش شوهر خشن میا فارو را داشت.

 

دنی آیلو اما بزرگترین دستاورد زندگی اش را در نقش سال در فیلم «کار درست را انجام بده» ساخته اسپایک لی بدست آورد او برای این فیلم نامزد جایزه اسکار نقش مکمل مرد شد.

 

«نردبان یعقوب»، «روزگار رادیو»، «لئون حرفه ای» و «تالار شهر» از دیگر نقش آفرینی های آیلو در دنیای سینما هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه