معرفی جدیدترین طرح های فرش کاشان

معرفی جدیدترین طرح های فرش کاشان
کدخبر : 15110

در صنعت فرش ماشینی علاوه بر کیفیت نخ و نوع بافت فرش ماشینی مهمترین عاملی که نظر خریدار را در لحظه اول جلب می کند نقشه و طرح فرش است.

بزرگترین کارخانه های تولید فرش ماشینی با استخدام بهترین طراحان فرش ، سعی در تولید نقشه های اختصاصی و منحصربه فرد خود هستند . مجموعه فرش کاشان با دارا بودن از یک گروه حرفه ای اختصاصی از بهترین طراحان فرش همواره از پیشتازان و مدعیان در این صنعت بوده است. طراحی نقشه های دستبافتگونه و مدرن از پیچیدگی ترین کارهای تولیدات محصولات کارخانه هست که هزینه زیادی بابت ان برای کارخانه بوجود می اید. به همین ىلیل داشتن طرح های اختصاصی و طرح های ثبتی مخصوص کارخانه های بزرگ و معتبر است.

 

 

اکنون در این مقاله قصد داریم تا با معرفی تعدادی از جدیدترین طرح های فرش ماشینی ، راهنمای خوبی برای خریداران مجموعه فرش کاشان باشیم .

 

طرح های جدید فرش 1200 شانه گلبرجسته

در سال های اخیر با ورود تکنولوژی نخ هایبالک ، فرش های گلبجرسته از استقبال بسیار خوبی در بین خریداران فرش ماشینی برخوردار شده است. گلبرجسته شدن نقش و نگار فرش ها باعث شده است تا جلوه و زیبایی یک فرش دو چندان شود . گفتن این نکته در این جا ضروری است که فرش های گلبرجسته با نخ اکرولیک به هیچ عنوان کوبیده نخواهد شد و به مرور زمان برجستگی از بین نخواهد رفت و زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. نکته دیگر اینکه تنوع رنگ آمیزی جدید باعث شده است که رنگ های لوکسی همانند رنگ طلایی و نقره ای در طراحی فرش ها دیده شود.

 

 

طلاکوب

نقشه سونیا گلبرجسته طلاکوب

 

نقشه زیبای سونیا با استفاده از نخ رنگ طلایی در تمام زمینه فرش جلوه ای بسیار لوکس و خاصی برای فرش ایجاد شده است . این طرح زیبا که از ترکیب رنگبندی مناسب از پرفروش ترین فرش های 1200 شانه کارخانه کاشان است. در رنگبندی این فرش سعی شده است که از رنگ های بسیار شاد کمتر استفاده شود و رنگ های همخوان و نزدیک به رنگ طلایی بیشتر به کار برده شود. به همین دلیل این فرش جلوه ای ملایم و بسیار متفاوت پیدا کرده است.

 

 

نقشه گلسار

 نقشه گلسار

 

بعد از استقبال بسیار مناسب خریداران فرش ماشینی از طرح هالیدی ، طراحان فرش به دنبال طرحی زیبا با سبک فرش هالیدی اما  با ظرافتی بیشتر و لوکس تر بودند  به همین دلیل طرح گلسار در رنگ های کرم و بژ و رنگ سرمه ای روانه بازار شد . این طرح با زمینه خلوت بسیار مناسب برای دکوراسیون های مدرن و امروزی است . ترنج وسط این فرش به گونه ای طراحی شده است که به نظر می رسد بر روی ترنج نورپردازی انجام شده است .به همین دلیل ترنج این فرش حالت سه بعدی و متمایز از خود فرش دارد.

 

نقشه محیا

نقشه محیا

 

همواره در بین خریداران و دوستداران فرش کاشان ، طرح های اصیل فرش ایرانی جایگاه خاص خود را داشته است. زیبایی این فرش ها در تمامی خانه های ایرانی جزء اساسی از چیدمان و دکوراسیون بوده است. نقشه زیبای محیا 1200 شانه با  تراکم 3600 و به صورت گلبرجسته تولید شده است. نقشه محیا در دو رنگ آبی و رنگ کرم طراحی شده است.

 

طرح های فرش 1500 شانه

با پیشرفته تر شدن دستگاه های فرشبافی ، تولیدات فرش ماشینی بسیار شبیه به فرش های دستبافت ابریشیمی شده است. با ورود فرش های 1500 شانه میزان شباهت به قدری زیاد شده است که در بعضی مواقع تشخیص فرش های 1500 شانه از فرش های دستبافت بسیار سخت شده است. با توجه به اینکه در فرش های 1500 شانه از نخ های بسیار ظریف تر نسبت به فرش های دیگر استفاده شده به همین دلیل فرش های 1500 شانه بسیار لطیف و نرم تر نسبت به فرش 1200 شانه است.

 

نقشه اصفهان

نقشه اصفهان

 

نقشه ی اصفهان از طرح های اصیل و زیبای فرش ایرانی است. همواره در سراسر دنیا فرش ایرانی را با نقشه هایی همانند اصفهان شناخته می شود. مشخصه بارز این مدل فرش ها ترنج زیبا در کنار حاشیه و لچک است. از لحاظ اندازه ترنج ، نقشه اصفهان دارای ترنجی متوسط است نقشه هایی با این مشخصات در تمام دنیا به عنوان نماد و مشخصه فرش ایرانی شناخته میشود و بسیار ارزش دارند. با ورود دستگاه های بافت فرش 1500 شانه ، مجموعه فرش کاشان قادر شده است که نقشه زیبای اصفهان را با تمام جزئیات و ظرافت ها تولید کند . این نقشه زیبا در رنگبندی های سرمه ای و کرم و به صورت گلبرجسته با تراکم 4500 بافته شده است . برجستگی های این نقشه که فقط جنبه زیبایی دارد باعث شده است تا نقش و نگار این فرش بسیار واضح تر دیده شود .  

 

افشان بهار

نقشه افشان بهار

 

نقشه های افشان در بین دوستداران فرش ماشینی طرفداران خاص خود را دارد . منظور از نقشه افشان به طرح هایی گفته می شود که در آن ترنج وسط فرش حذف شده است به همین دلیل نمایی بازتر خواهد داشت که برای مکان هایی با فضای کم بسیار گزینه خوبی خواهد بود. فرش افشان بهار با کیفیت 1500 شانه توانسته است جزئیات را به خوبی در طرح فرش پیاده کند. تمام نقشه ها و گل ها با ظرافت و دقت بافت بسیار بالا به خوبی بافته شده است. این نقشه زیبا در دو رنگ سرمه ای و نقره ای طراحی و تولید شده است.

 

نقشه خشتی

نقشه خشتی

 

 

در کنار طرح های افشان و فرش های ترنج ، نقشه های فرش خشتی نیز دوستداران و طرفداران خاص خود را دارد. منظور از طرح خشتی ، به نقشه هایی گفته می شود که در آن از شکل های مربع و یا مستطیل در کنار هم تشکیل شده است. و به اصطلاح این شکل ها در کنار هم ، همانند خشت هایی در کنار هم تشکیل یک شکل واحد را می دهند. در هر خشت و یا هر مستطیل نیز طرح خاص خود دیده می شود . نقشه خشتی بسیار ریز بافت بوده و با زمینه رنگ نقره ای از فرش های بسیار زیبای 1500 شانه مجموعه فرش کشان است.

 

 فرش سجاده ای

 

سجاده ای

 

فرش سجاه ای نیز همانند فرش های دیگر از تنوع طرح و رنگ های مختلفی برخوردار است . طراحان فرش ماشینی نیز با توجه به نیاز بازار و سلیقه خریداران اقدام به طراحی های جدید برای مساجد و نمازخانه ها انجام داده اند. طراحی های فرش سجاده ای متفاوت در کنار استفاده از رنگ های جدید باعث شده است که سبکی جدید برای فرش های نمازخانه و فرش مساجد به وجود آمده باشد. از طرفی دیگر برای رفع نیاز خریداران فرش سجاده ای ، امکان خصوصی سازی هر طرح نیز وجود دارد . علاوه بر این میتوان هر طرحی که خریدار در نظر دارد را پیاده سازی کرد.

 

قیمت فرش ماشینی

عوامل موثری بر قیمت فرش ماشینی تاثیر دارد. مهمترین عوامل برای قیمت فرش نوع نخ و شانه و تراکم فرش است. فرش های پلی استر در دسته فرش های ارزان قیمت قرار میگیرد . این نوع فرش نسبت به کیفیت نوع نخ خود و همچنین با بافت 500 شانه از قیمت پایین تری نسبت به سایر فرش ها برخوردار است. فرش های اکرولیک به دلیل کیفیت بالای خود قیمت بالایی در فرش ماشینی دارد. نخ اکرولیک مرغوبترین نوع نخ استفاده شده در فرش ماشینی است . دوام و کیفیت نخ اکرولیک در فرش ماشینی به گونه ای است که کارخانه فرش کاشان برای آسودگی خاطر خریداران ، فرش های تولیدی با نخ اکرولیک را به مدت 5 سال ضمانت کیفیت می کند. در دسته فرش های اکرولیک نیز ، قیمت فرش متغیر است. قیمت فرش ها با توجه به میزان شانه و تراکم تغییر می کند. فرش های 700 شانه به نسبت قیمت مناسب تری نسبت به سایر فرش های نخ اکرولیک دارد. بالاترین قیمت فرش ماشینی را فرش های 1500 شانه دارد و این فرش ها ریزبافت ترین فرش مشاینی در دنیا است. تکنولوژی بافت این فرش پیچیده ترین و به روزترین تکنولوژی در فرش ماشینی است . به همین دلیل قیمت فرش های 1500 شانه به نسبت فرش های دیگر بالاتر است.

 

r44r4

 

 

مجموعه فرش کاشان با دارا بودن طراحان اختصاصی خود ، بیشترین تنوع در طرح و نقشه فرش ماشینی را دارد. این مجموعه علاوه بر نمایشگاه های خود برای خرید حضوری ، انواع راه و روش های خرید غیر حضوری همانند سایت فرش کاشان ، کانال تلگرامی ، واتساپ و اینستاگرام ، را برای خریداران فراهم آورده است تا دوستداران فرش کاشان به راحتی بتوانند از سراسر دنیا به این محصولات دسترسی داشته باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه