پیام انصراف بیژن مقدم از دور دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات

پیام انصراف بیژن مقدم از دور دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات
کدخبر : 15146

بیژن مقدم، مدیرمسئول سایت الف و کاندیدای بخشی از رسانه‌های اصولگرا از شرکت در مرحله دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات انصراف داد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از فارس، بیژن مقدم، مدیرمسئول سایت الف و کاندیدای بخشی از رسانه‌های اصولگرا از شرکت در مرحله دوم انتخابات هیات نظارت بر مطبوعات انصراف داد.

 

او که با کسب ۲۳۵ رای در مرحله نخست این انتخابات، پس از پدرام پاک آیین و مهدی رحمانیان، در جایگاه سوم قرار گرفته بود، در مرحله دوم این انتخابات حضور نخواهد داشت.

 

بیژن مقدم در زمره کاندیداهایی بود که با حمایت هایی از سوی برخی مدیران رسانه ها  وارد رقابت در این انتخابات شده بود و حالا با کناره‌گیری او از مرحله دوم انتخابات، آرای وی به سبد کاندیداهایی خواهد رفت که اشتراک بیشتری با وی دارند.

 

در میان نامزدهای حاضر در مرحله دوم، پدرام پاک آیین و مهدی رحمانیان حائز بیشترین آرا هستند،  هرچند تعداد رای نفر اول، یعنی پاک آیین، معادل  ۴۵درصد مجموع آرا و بیش از سه برابر نفر دوم است.

 

مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق، نماینده طیف اصلاح‌طلب  است که از رانت حمایت دولتی برخودار بوده و سعی می‌کند از منافع جریاناتی که در سالهای اخیر بیشترین سهم از رانتهای مطبوعاتی برده‌اند، دفاع کند.

در برابر او، پدرام پاک آیین قرار دارد که هرچند بدون گرایش خاص سیاسی و به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شده، اما به لحاظ رزومه کاری، چهره‌ای اصولگرا به شمار می‌آید و سعی می‌کند با حمایت از مجلات، پایگاه های خبری و  رسانه‌های شهرستانی  استانی ،  شکست انحصار موجود در توزیع رانتهای رسانه‌ای را به عنوان مطالبه ای صنفی در چارچوب" نهاد نمایندگی" پیگیری کند.

 

طبیعی است که سبد رای مشترک ۲۰۰ تایی بیژن مقدم و پدرام پاک آیین باعث می‌شود با انصراف مقدم، آرای پاک آیین دست کم به همین میزان  رشد  داشته باشد.

 

روشن است که مقدم و رحمانیان به دلیل گرایش متضاد سیاسی هیچ سبد رای مشترکی نداشتند اما پاک آیین  که آرای اکثر رسانه های  مستقل و غیر جناحی را در سبد خود داشت، هم اکنون  می‌تواند ۲۲۵ رای  مقدم را  نیزجذب کند و اساسا اگر در انتخاب نامزد جریان انقلابی برای این انتخابات دقت نظر بیشتری صورت می‌گرفت، پاک آیین در همان مرحله اول قابلیت کسب اکثریت مطلق آرا را داشت.

 

به هر ترتیب انتظار می‌رود با خروج بیژن مقدم از عرصه رقابت ها، ۲۳۵ رای مرحله اول او که متعلق به رسانه‌های اصولگراست، به سبد ۱۰۳۰ نفره پاک آیین ریخته شده و به این ترتیب با توجه به فاصله زیاد آرای او با رقیب اصلاح طلب ، از همین حالا می توان پاک آیین را نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات تلقی کرد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه