​شمارش معکوس برای رونمایی از iOS 14 + معرفی قابلیت‌ها

​شمارش معکوس برای رونمایی از iOS 14 + معرفی قابلیت‌ها
کدخبر : 10017

​ اپل به زودی طی مراسمی به صورت آنلاین از نسخه iOS 14 رونمایی خواهد کرد؛ این نسخه با تمام دستگاه‌های مجهز بهiOS 13 سازگار است.

بر اساس اعلام اپل ، این شرکت قرار است به زودی طی رویداد WWDC 2020 که در تاریخ ۲۲ ژوئن (۲ تیر) برگزار می‌شود از نخستین نسخه بتا سیستم عامل iOS 14 رونمایی کند. این در حالی است که در گذشته، انتشار نسخه رسمی iOS پس از انتشار نسخه بتای توسعه دهنده و (چند ماه پس از آن) بتای عمومی، در اوایل سپتامبر صورت می گرفت اما امسال این جدول زمانی به دلیل شیوع ویروس همه گیر کرونا تغییر کرده و اپل ممکن است رویداد انتشار رسمی نسخه iOS 14 را در اکتبر برگزار کند.

 

download

b29cc656-4fcb-4193-9d8b-b9e7f77d1ac5

شنیده ها حاکی از آن است که طی چند ماه گذشته، تعدادی از سایتهای مختلف از جمله ۹To5Mac  توانسته اند به نسخه‌ اولیه‌ این سیستم‌عامل از تغییرات رابط کاربری گرفته تا برنامه‌های جدید دست پیدا کنند و به همین خاطر بخشی از ویژگی‌های آن فاش شده است. البته در مورد اینکه آیا این شایعات واقعی است یا نه نمی توان اظهار نظر کرد. شمانیوز در ادامه به برخی از این ویژگیهای iOS 14 اشاره می کند:

- به روزرسانی های صفحه اصلی(هوم اسکرین)

 گفته می شود سیستم عامل iOS 14 از لحاظ بصری تغییرات ظاهری خواهد داشت؛ یکی از تغییرات، امکان نمایش کل آیکون اپلیکیشن‌ها به‌صورت یک لیست واحد به جای مدل پنجره ای است. همچنین کاربران به گزینه‌های مختلفی برای مرتب‌سازی این فهرست(از جمله بر اساس بیشترین میزان استفاده) دسترسی دارند. 

- تغییر برنامه های پیش فرض 

از زمان وجود آیفون، اپل برنامه‌های از پیش نصب شده خود مانند Maps یا Music را به عنوان گزینه پیش فرض انتخاب کرده است. اما ظاهرا شاهد تغییراتی در iOS 14 خواهیم بود زیرا شایعات حاکی از آن است که اپل می تواند به کاربر امکان دهد که برنامه‌های شخص ثالث را به عنوان پیش فرض انتخاب کند. یعنی از این پس کاربر می تواند از اپلیکیشن های کروم و Gmail به جای Safari و Mail به صورت پیش فرض استفاده کنید

- امکان منشن افراد با نماد@ در پیام‌ها 

بر اساس اعلام سایت ۹To5Mac، در نسخه سیستم‌عامل جدید امکان منشن کردن یک فرد خاص در چت های گروهی با استفاده از قرار دادن علامت @ در بخش ابتدایی نام وی امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند امکان پاسخ دادن به یک پیام دریافتی را به صورت مستقیم داشته باشند. 

- ویژگی‌های چند وظیفه‌ای (Multi Tasking) مانند iPad

 گفته می شود درiOS 14 ، چینش اپلیکیشن‌ها در منوی مولتی‌تسکینگ تغییر کرده است و اپل از طراحی مولتی تسکینگ آیپدها برای آیفون‌های خود استفاده کرده است. اپل همچنین قابلیت پین کردن اپلیکیشن‌ها در منوی مولتی‌تسکینگ را به iOS 14 اضافه کرده است. این مورد باعث می‌شود که یک یا چند اپلیکیشن همواره در منوی مولتی تسکینگ موجود باشند و به صورت اتفاقی توسط کاربر حذف نشوند.

- ویژگی های جدید در Safari

 Siri  از پیش می تواند کلمات و عبارات را ترجمه کند ، اما iOS 14 به شما امکان ترجمه متن بر روی صفحه نمایش را خواهد داد. در واقع در سیستم عامل جدید، مرورگر سافاری به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به سرویس‌ها یا اپلیکیشن‌های ثالث محتوای صفحات وب را ترجمه کنند. 

- گزینه های دسترسی (accessibility ) بیشتر

یکی از امکانات iOS 14 این است که امکان ترجمه صداهایی مانند زنگ در، آژیر مربوط به اطفا حریق و دیگر موارد این چنینی را از طریق ویبره به کاربران دارای مشکلات شنوایی منتقل می کند. همچنین از طریق دوربین و با برخی حرکات دست، می‌توان برخی وظایف مشخص را انجام داد.

- برنامه تمرینی جدید

یکی دیگر از قابلیتهای iOS 14 ارائه برنامه تمرینی جدید به صورت رایگان است که به کمک تمرینات گام‌به‌گام صوتی،عکس و دستورالعملهای ویدئویی کامل، بیش از هزار تمرین ورزشی رایگان شامل دویدن، دوچرخه سواری، قایقرانی ،تمرین قدرتی، رقص ، یوگا را به کاربر آموزش می‌دهد.

- برنامه واقعیت افزوده

این برنامه به شما امکان می دهد بدون نیاز به جستجوی آنلاین ، اطلاعات بیشتری در مورد کالای که در یک فروشگاه مشاهده می کنید، بدست آورید. بر اساس کدهای iOS 14، این قابلیت در حال حاضر در اپل استورها و کافی‌شاپ‌های استارباکس مورد آزمایش قرار می‌گیرد اما می تواند به سایر خرده فروشان نیز گسترش یابد.

- سازگاری 

تمام شایعات تاکنون نشان می دهد که iOS 14 در هر دستگاهی که از نسخه پیشین این سیستم‌عامل استفاده می‌کند، پشتیبانی می‌شود و با تمام دستگاه های در حال اجرای نسخهiOS 13  سازگار است. یعنی تمامی دستگاه‌های فعلی آیفون و آیپاد تاچ‌هایی که iOS 13 را نصب دارند، آپدیت بعدی را نیز دریافت خواهند کرد.مترجم: مریم حسینی

 

منبع:شمانیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه