اپدیت جدید تلگرام در رقابت با واتس‌اپ + جزییات

اپدیت جدید تلگرام در رقابت با واتس‌اپ + جزییات
کدخبر : 10090

پیام‌رسان تلگرام در رقابت با واتس‌اپ، بروزرسانی جدیدی راه اندازی کرده که امکانات قابل ملاحظه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

تلگرام یکی از محبوب ترین و پراستفاده‌ترین پیام‌رسانها دربین کاربران است که با وجود برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ که بی نیاز از فیلتر است همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این پیام رسان پرطرفدار به تازگی در جدیدترین به‌روزرسانی خود از طیف گسترده ای ویژگی‌های جدید از جمله ویرایشگر ویدیویی درون برنامه ای ، تایید دو مرحله ای، استکیرهای متحرک، ایجاد GIFهای متفاوت و موارد دیگر رونمایی کرده است. این ویژگی ها باعث می شود این پلتفرم برای افرادی که به دنبال جایگزینی برای واتس اپ هستند جذاب تر شود.

 

WhatsApp Image 2020-06-10 at 11.25.25 AM

 

 در ادامه به معرفی این ویژگیها می پردازیم:

-  در به روزرسانی جدید، کاربران قادر خواهند بود پیش از ارسال فیلم با استفاده از ترفندهای ویدیویی، تغییرات دلخواه را روی آن اعمال کنند. این برنامه اکنون از پارامترهایی مانند سچوریشن(میزان اشباع یا غلظت رنگها)،تنظیم نور و گزینه بزرگنمایی پشتیبانی می کند. با ویژگی جدید همچنین می‌توان به‌صورت خودکار کیفیت تصویر را نیز تنظیم کرد.

- استیکرهای متحرک یک ویژگی جدید برای پلتفرم تلگرام است. کاربران می توانند ضمن ویرایش استیکرها ، آن را به عکس‌ها و فیلم‌ها اضافه و جذابتر کنند. گفتنی است عکس‌هایی که به آنها استیکرهای متحرک اضافه می‌شود به طور اتوماتیک تبدیل به GIF می شوند.

‌- تلگرام همچنین در بخش جستجوی GIFها تغییراتی داده و حالا پنل آن دارای اموجی هایی هست که با انتخاب آنها می توان GIFهای مرتبط رو سریعتر پیدا کرد و دیگر نیاز نیست با جستجوی کلمات انگلیسی مختلف دنبال GIFمدنظر بود.

- این پیام‌رسان آپدیت امنیتی را با آخرین نسخه معرفی کرده است. بر اساس ادعای این شرکت، در به‌روزرسانی جدید گزینه "تایید دو مرحله ای" برای کاربران ایجاد شده که با فعال شدن آن، هک شدن حساب کاربران دشوار خواهد شد: برای فعال کردن این ویژگی امنیتی جدید، کاربر می تواند بر روی گزینه Privacy and Security کلیک کرده و قفل امنیتی تایید دو مرحله ای را فعال کند. کاربران باید یک رمز جدید برای برنامه خود انتخاب کرده و پس از دوبار وارد کردن آن، یک رمز راهنما (password hint) برای خود تنظیم کنند. با فعال شدن این ویژگی هر بار که کاربر سعی می کند از یک دستگاه جدید وارد سیستم شود ، باید به همراه رمز عبور، وارد OTP شود.

- شکل ظاهری بخش مدیریت کش(حافظه پنهان) برنامه و پیام‌های صوتی نیز عوض شده است. آپدیت جدید به منظور کنترل بیشتر کاربران روی برنامه، یک ابزار جدید مدیریت حافظه کش را مستقیما برای پاک کردن حافظه موقتی مطابق نیاز کاربر فراهم کرده است. کاربران همچنین می توانند مدت زمان حفظ داده‌های قبلی خود را از سه روز تا همیشه حفظ تعیین کنند.

البته پاک کردن حافظه کش، فقط فایلهای غیرقابل ارزیابی را حذف می کند که می توانند بعدا از فضای ابری تلگرام دوباره بارگیری شوند.

- ‌قابلیت کاربردی دیگر به روزرسانی جدید تلگرام، امکان اضافه کردن یا حذف کردن افراد مختلف از فولدرها هست که استفاده از این قابلیت را راحت می‌کند. در این قسمت می‌توانید چتی را با یک اشاره اضافه یا حذف کنید.

مترجم: مریم حسینی

 

منبع:شمانیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه