درخواست اتحادیه صنعت مخابرات؛

پیگیری تشکیل کمیسیون ICT در مجلس با قید فوریت

پیگیری تشکیل کمیسیون ICT در مجلس با قید فوریت
کدخبر : 10304

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: لازم است تشکیل کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس با قید فوریت توسط نمایندگان دنبال شود.

 فریبرز نژاددادگر با تاکید بر ضرورت ایجاد کمیسیون ICT و اقتصاد دیجیتال در مجلس گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از اولویت های اصلی کشور است که برای بسیاری از چالش‌های پیش‌روی دولت راه‌حل‌هایی دارد.

به گزارش  به نقل از رصد اقتصادی و به نقل از اتحادیه صنعت مخابرات،وی با بیان اینکه بحث ایجاد کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس در سالهای گذشته نیز بارها عنوان شده اما هنوز به نتیجه رسیده است، گفت: در دنیای امروز با ابزارهای سنتی نمی‌توان به مواجهه با تغییرات بسیار موثری که در حوزه ICT در حال رخ دادن است رفت. در واقع  ارتباطات و فناوری اطلاعات عامل اصلی و زیرساخت تحول است که مجلس باید به صورت خاص به آن توجه کند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران افزود: نمایندگان مجلس باید به عنوان پرچمداران تحول ماندگار در ایجاد راهکارهای میانبر برای حل چالش های پیش روی کشور اقدام کنند و عزم قوه قانونگذار را برای بهبود وضعیت فعلی به نمایش گذاشته و توانمندی مجلس در ایجاد اتحاد بیش از پیش بین بدنه قانونگذار و اجرایی کشور با فعالان و متخصصان حوزه ICT را رقم بزنند.

نژاد دادگر ادامه داد: ایجاد ساختاری منسجم تر درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ضروری است و در این میان مجلس می تواند در قانونگذاری این فضا، موثر واقع شود. توسعه و تدوین مجموعه کاملی از قوانین و سیاست‌های لازم برای ترویج ICT و حرکت دادن جامعه به عصر اطلاعات، ضرورتی است که باید توسط نمایندگان مجلس دنبال شود.

وی گفت: با توجه به گسترش نمائی حوزه ICT و اهمیت توسعه کشور و نقش پررنگ حوزه فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، سلامت و فرهنگی، ایجاد کمیسیون تخصصی در این حوزه در مجلس ضرورت می‌یابد و این در حالی است که تا به حال فاقد چنین کمیسیونی در مجلس بودیم و موضوعات مرتبط فقط در قالب کمیسیون صنایع پیگیری می شد.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی، تاکید کرد: باید برای تشکیل این کمیسیون هرچه سریعتر تمهیداتی انجام شود. در مجالس قانونگذاری کشورهای دیگر کمیته‌ها و کمیسیون‌های کاری در موضوع ICT وجود دارد و این موضوع نشان‌دهنده فعالیت زیادی است که از سوی مجالس کشورها برای فراهم کردن بستر قانونی توسعه ICT صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: در صورتی که درک صحیحی از مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات در میان قانون‌گذاران کشور پدید آید، می‌توان متصور بود که شعار سال یعنی «جهش تولید» با همین نگاه و استفاده درست از ابزارهای فناورانه محقق شود و دور از انتظار نیست که بتوانیم اقتصاد کشور را به کمک صنعت ICT متحول کنیم.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران گفت: فعالان بخش خصوصی ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای نامه ای حمایت خود را نسبت به تشکیل «کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات » اعلام داشته و تمام همت خود را برای حرکت در جهت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا به کار خواهند گرفت و عدم تشکیل این کمیسیون لطمات جبران ناپذیری به بدنه ICT کشور خواهد زد.

به گزارش مهر، اواسط خردادماه ۳۵۴ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور طی نامه‌ای به نمایندگان دوره جدید مجلس، خواستار تشکیل کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» در مجلس شورای اسلامی شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه