اختصاصی شمانیوز؛

جریمه 2 میلیاردی در انتظار دو اپراتور بزرگ کشور برای گرانی اینترنت

جریمه 2 میلیاردی در انتظار دو اپراتور بزرگ کشور برای گرانی اینترنت
کدخبر : 11483

با مرور بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل متوجه خواهید شد که قیمت‌های جدید همچنان پابرجاست و بر اساس گفته رگولاتوری، این دو اپراتور طی 10 روز اخیر، به شکل غیرمجاز بسته‌های اینترنت خود را به فروش رساندند.

به گزارش شمانیوز به نقل از آی تی رسان، با مرور بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل متوجه خواهید شد که قیمت‌های جدید همچنان پابرجاست و بر اساس گفته رگولاتوری، این دو اپراتور طی 10 روز اخیر، به شکل غیرمجاز بسته‌های اینترنت خود را به فروش رساندند. اما نکته اینجاست که مهلت 10 روزه به پایان رسیده و اپراتورها بدون توجه به اخطار رگولاتوری و وزارت ارتباطات فروش بسته‌های اینترنت با قیمت جدید را ادامه می‌دهند.

حسین فلاح جوشانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد تخلف همراه اول و ایرانسل اعلام کرد: هر دو اپراتور مطرح کشور با توجه به این که بیش از 50 درصد بازار را در اختیار دارند، به عنوان اپراتور مسلط برشمرده می‌شوند. متاسفانه هر دو اپراتو تصمیم گرفتند تا به صورت هماهنگ قیمت‌های خود را افزایش دهند تا مشترکین چاره‌ای جز استفاده از سرویس‌ها با قیمت جدید نداشته باشند.

فلاح جوشانی ادامه داد: بسته‌های اینترنت این دو اپراتور تا دو برابر افزایش پیدا کرده و این مصداق گران فروشی است. ضمن این که تعداد زیادی از بسته‌های پرطرفدار و جذاب مانند بسته‌های دو  یا سه ماهه که به مدیریت مصرف کاربران کمک می‌کند حذف شدند.

 رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تخلف قانونی همراه اول و ایرانسل در افزایش قیمت بسته‌های اینترنت افزود: طبق قانون اپراتور مسلط برای هرگونه تغییرات مانند حذف یا تغییر قیمت بسته اینترنت، ابتدا باید از سازمان تنظیم تائیدیه دریافت کند. دو اپراتور برتر ایران بدون تائیدیه سازمان تنظیم اقدام به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت خود نمودند.

فلاح جوشانی با اشاره به عدم توجه دو اپراتور به اخطار رگولاتوری گفت: همراه اول و ایرانسل باید پس از تکمیل اطلاعت لازمه در سازمان تنظیم، تمامی قیمت‌ها و تغییرات اعمال شده در بسته‌های اینترنت را به حالت سابق برگرداند. همچنین تمامی خسارات کاربران باید محاسبه و بازگردانده شود. این دو اپراتور بهتر است هرچه سریع‌تر تغییرات لازم را اجرا کنند و اگر نه با جریمه دو میلیارد تومانی مواجه خواهند شد. در صورت ادامه تخلف از سمت هر کدام از اپراتورها، جریمه‌های دیگر مانند کاهش مدت اعتبار پروانه در نظر گرفته می‌شود.

 

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات نیز به اعمال جریمه سنگین برای دو اپراتور متخلف تاکید داشت و حالا با اتمام مهلت 10 روزه برای بازگرداندن قیمت بسته‌ها به حالت سابق، باید دید واکنش رگولاتوری و وزارت ارتباطات به چه صورت خواهد بود.

 

 

منبع:شمانیوز

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه