مشهد مقدس؛ میزبان هفتمین سایت تجاری 5G ایرانسل

مشهد مقدس؛ میزبان هفتمین سایت تجاری 5G ایرانسل
کدخبر : 17996

هفتمین سایت تجاری 5G ایرانسل، فردا در مشهد مقدس، شهر بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) و پایتخت معنوی ایران، افتتاح می‌شود.

به گزارش رصد اقتصادی ، مراسم افتتاح این سایت، همزمان با اعیاد شعبانیه، سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع)، با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، مقامات و مدیران استانی و محلی و اصحاب رسانه، از ساعت ۱۴ فردا چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در محوطۀ باز دانشگاه فردوسی مشهد (جنب مسجد حضرت زهرا (س) این دانشگاه)، آغاز و به صورت زنده از تلویزیون تعاملی لنز ایرانسل پخش می‌شود.

در این مراسم، همچون مراسم‌های افتتاح سایت‌های تجاری 5G قبلی ایرانسل، کاربردهای فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه نیز به حاضران در مراسم و بینندگان آنلاین، ارائه می‌شود.

پس از سایت 5G ایرانسل در دانشگاه تربیت‌مدرس، این سایت، که هفتمین سایت نسل پنج ایرانسل است، دومین سایت 5G ایران در یک مرکز دانشگاهی است. ایرانسل، اولین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران، با برنامه‌ریزی جامع‌نگر در راه‌اندازی سایت‌های نسل پنج تلفن‌همراه، مراکز پژوهشی و دانشگاهی، از جمله پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دانشگاه تربیت‌مدرس تهران و دانشگاه فردوسی مشهد را برای نصب و راه‌اندازی سه سایت 5G خود برگزیده تا امکان بهره‌مندی جامعۀ علمی و دانشگاهی از آخرین نسل ارتباطات همراه فراهم شود و در عین حال، در برخی مراکز عمومی مانند بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، محوطۀ باز شهرداری شیراز و ساحل نیلگون خلیج فارس در جزیرۀ کیش نیز، سریع‌ترین اینترنت همراه را در معرض استفادۀ عموم مردم قرار داده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، در سالی که آخرین روزهای آن سپری می‌شود، توانست با راه‌اندازی نخستین سایت تجاری 5G ایران، هشت ماه یکه‌تاز ارائۀ خدمات نسل پنج تلفن‌همراه در ایران باشد و هم‌اکنون نیز دارای بیشترین تعداد سایت تجاری 5G در ایران است. ایرانسل در عین حال، مطالعه روی نسل ششم تلفن‌همراه (6G) را نیز با تکیه بر تقویت و توسعۀ دانش بومی، از سال ۱۳۹۸ آغاز و در این زمینه همکاری خود را با مراکز معتبر دانشگاهی کلید زده است.

ایرانسل از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

«نخستین سایت تجاری 5G ایران»، اول مرداد ماه ۱۳۹۹، توسط ایرانسل در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات راه‌اندازی شد. این سایت توسط رئیس‌جمهوری و در حاشیه جلسه هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

هفتم مرداد ۱۳۹۹، دومین سایت تجاری نسل پنج ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل و در حضور خبرنگاران، توسط دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل رونمایی شد و ۲۱ آبان ماه نیز، سومین سایت تجاری 5G ایران که نخستین سایت outdoor نسل پنج بود، در دانشگاه تربیت‌مدرس به بهره‌برداری رسید.

چهارمین سایت تجاری نسل پنج ایران در بوستان آب و آتش تهران (پل طبیعت)، ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۹، با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا، به صورت آنلاین افتتاح شد و خدمات آن در اختیار عموم مردم قرار گرفت‌.

پنجمین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز، سوم اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، در محوطه باز شهرداری شیراز افتتاح شده و در اختیار مردم این شهر قرار گرفت.

ششمین سایت نسل پنج ایرانسل هم، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، در این جزیره افتتاح شد.

علاقه‌مندان به مشاهدۀ مراسم افتتاح هفتمین سایت تجاری 5G ایرانسل، می‌توانند پخش زندۀ این مراسم از دانشگاه فردوسی مشهد مقدس را ساعت ۱۴ فردا چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، از نشانی lenz.ir/live دنبال کنند.

 

روابط عمومی ایرانسل

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه