رپرتاژ اگهی /

نیازهای مهم و اولیه در راه اندازی دیتا سنتر که ممکن است ندانید:

نیازهای مهم و اولیه در راه اندازی دیتا سنتر که ممکن است ندانید:
کدخبر : 19094

امروزه یکی از روش های مهم در پیشرفت یک کسب و کار، راه اندازی یک دیتا سنتر متناسب با نیاز می باشد. عواملی مختلفی جهت راه اندازی یک دیتا سنتر مناسب وجود دارد که ممکن است شما ندانید ما در این مقاله به اصلی ترین نکات خواهیم پرداخت:

 

ـ بررسی نیازها:

مراکز داده، با فراهم کردن بستر امن و زیر ساختهای مناسب، خدمات و سرویس های تحت بستر شبکه را با سرعت و سطح دسترسی بالا ارائه می نماید و سازمان ها می توانند با توجه به نیاز خود اقدام به راه اندازی آن نمایند. حال چگونه می توان این نیازها را بررسی کرد. به طور کلی شرکت ها به سه دسته کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می شوند. لازم است بدانید شرکت های کوچک نیاز به راه اندازی دیتا سنتر نداشته و شاید نیاز آنان تنها با یک کابل کشی ساده و خرید سوییچ و یا روتر برطرف شود. اما در شرکت های کوچک تا بزرگ نیازها کمی پیچیده تر می شود. برای مثال برای شرکت هایی که اطلاعات برای آنها بسیار اهمیت دارد استفاده از تجهیزات عالی جهت ذخیره سازی اطلاعات پر رنگ تر خواهد شد. همچنین در برخی شرکت ها هر گونه اختلال در عملکرد کارکنان خسارات زیادی را به کسب و کار وارد می نماید.

 

ـ خرید تجهیزات شبکه:

پس از بررسی نیازها، نوبت به خرید تجهیزات شبکه لازم جهت راه اندازی دیتا سنتر مناسب می رسد. با بررسی نیازها، در می یابیم چه نوع تجهیزاتی می تواند برای نیاز امروز کسب و کار ما مناسب باشد. اما حتماً بخش توسعه کسب و کار خود را هم در نظر بگیرید. زیرا این تجهیزات گران هستند و هزینه خرید مجدد آنها می تواند برای برخی شرکت ها غیر ممکن باشد.

 

ـ پیکربندی درست تجهیزات شبکه:

پس از خرید تجهیزات شبکه و استقرار درست آن در دیتا سنتر (به مواردی مانند قرار گیری مناسب، تهویه درست و غیره توجه نمایید)، نوبت به پیکربندی درست این تجهیزات می رسد. این کار نیاز به دانش و تخصص دارد و اگر به درستی صورت نگیرد ممکن است باعث خرابی دستگاه و همچنین کاهش عملکرد آن شده و در کار یک کسب و کار اختلال ایجاد نماید.

 

ـ مدیریت دیتا سنتر:

بعد از تمام شدن مراحل ساخت و پیکربندی مراکز داده، باید سطح اطلاعات خود را در ارتباط با تجهیزات به روز نمایید. از طرفی آپدیت نگه داشتن دیتا سنتر می تواند بر روی مدیریت آن تاثیر گذاشته و باعث بهبود آن گردد.

مدیریت از راه دور و یا دسترسی از راه دور عامل دیگری است و این امکان را در اختیار مدیران قرار می دهد که علاوه بر آگاهی از شریط اتاق سرور در هر لحظه ای که اراده کنند بتوانند به قسمت های مختلف اتاق سرور نیز دسترسی پیدا کنند. به عنوان مثال با استفاده از این دستگاه امکان تغییر جهت دوربین های مداربسته در اتاق سرور و خاموش و روشن کردن برق ها و موارد دیگر از راه دور امکان پذیر خواهد بود و همین امر موجب سهولت در مدیریت اتاق سرور شده است.

 

ـ سرویس های دوره ای و یا PM:

PM عبارت است از تعمیر و نگهداری که به طور مرتب بر روی قطعات و تجهیزات انجام می شود. این کار سبب می شود تا کارآیی تجهیزات کاهش نیافته و همچنین از خرابی های غیر منتظره تجهیزات و آسیب رساندن به کل سیستم جلو گیری شود. نگهداری پیشگیرانه همان اندازه که برای رایانه های موجود در یک شبکه مهم است ، برای خود شبکه نیز اهمیت دارد. وضعیت کابل ها ، دستگاه های شبکه مانند روتر ، سوئیچ، سرور ها و کامپیوترها باید در بازه های زمانی منظم مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که آیا تمیز بوده و در وضعیت خوبی قرار دارند.

 

موارد گفته شده عوامل مهم و تاثیرگذار در طراحی دیتاسنتر به شمار می روند. همچنین مورد دیگری که در خرید تجهیزات شبکه اهمیت دارد، کیفیت و خدمات پس از فروش می باشد. زیرا این تجهیزات از قیمت بالایی برخوردار بوده که خرابی آنها می تواند هزینه سنگینی را به شرکت و یا سازمان وارد نماید. حال خرید از شرکت هایی معتبر می تواند تا حدی صاحبان مشاغل را از این نگرانی ها رهایی دهد.

 

مسترشبکه بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات شبکه در ایران کلیه کالاهای خود را با ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش ارائه می نماید. شما می توانید کالاهای مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و یا به صورت تلفنی از طریق تماس با شماره 62913 سفارش دهید. همچنین کارشناسان فنی مسترشبکه، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و مشکلات شما را در زمینه تجهیزات شبکه هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه